Auteur |
Bericht |
Emlichheimer
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 10:34 am |
|
|
Hallo allemaal,
heb even een vraagje, ik werk op een architectenbureau en we hebben een opdrachtgever die een nieuwe kartbaan wil gaan maken.
Hoe groot moet dan een hal zijn (kale asfaltvloer) voor bijv. een baan van 400 meter?
Heeft iemand voorbeelden, rekenmethodes of vuistregels???
Alvast bedankt!!!
Groeten,
Arnaud
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 4:12 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Hoi, Ik heb geen idee, maar heb geduld er zijn er genoeg die je willen/kunnen helpen.
Indoorkarten in Duitsland neem ik aan?
Emlichheim (Nederlands: Emmelkamp) is een dorp en gemeente (Samtgemeinde) in de Duitse deelstaat Nedersaksen, district Graafschap Bentheim. Het telt ongeveer 13.400 inwoners.
Emlichheim ligt in het westen van Nedersaksen tegen de Nederlandse grens aan, vlakbij Coevorden. Door Emlichheim stroomt de Overijsselse Vecht (Vechte).
In het gebied wonen tegenwoordig veel Nederlanders. Ook doen veel Nederlanders uit de grensstreek er hun boodschappen. Emlichheim bezit dan ook meerdere supermarkten.
Ten noorden van Emlichheim, tegen de Nederlandse grens bij Schoonebeek, wordt een olieveld geëxploiteerd door BASF-dochteronderneming Wintershall. Kenmerkend voor dit gebied zijn de vele Ja-knikkers.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Emlichheimer
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 4:22 pm |
|
|
Citaat: Indoorkarten in Duitsland neem ik aan? nee, in NL wel indoor...ik werk gewoon in NL, woon alleen maar in dld.... Kan ik in een hal van bijv. 30x50mtr een baan van 350 meter kwijt? (pits, service gedeelte, kartopstelruimte, werkplaats niet meegerekend) Citaat: Emlichheim (Nederlands: Emmelkamp) is een dorp en gemeente (Samtgemeinde) in de Duitse deelstaat Nedersaksen, district Graafschap Bentheim. Het telt ongeveer 13.400 inwoners.
Emlichheim ligt in het westen van Nedersaksen tegen de Nederlandse grens aan, vlakbij Coevorden. Door Emlichheim stroomt de Overijsselse Vecht (Vechte).
In het gebied wonen tegenwoordig veel Nederlanders. Ook doen veel Nederlanders uit de grensstreek er hun boodschappen. Emlichheim bezit dan ook meerdere supermarkten.
Ten noorden van Emlichheim, tegen de Nederlandse grens bij Schoonebeek, wordt een olieveld geëxploiteerd door BASF-dochteronderneming Wintershall. Kenmerkend voor dit gebied zijn de vele Ja-knikkers.
dat wist ik trouwens al....lol (duh)
waar heb je dat vandaan trouwens?
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 5:09 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 6:01 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
350 meter is best kort
30 bij 50 meter is veel en veel te klein
kijk eens op www.kartpagina.nl
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 6:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Kreis Nordhorn zo te zien
30x50=1500 vierkante meter, ter vergelijking, das ongeveer zo groot als een kleine bouwmarkt. Ik denk ook dat dat veel te klein is.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 6:34 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
emlichheim
is idd een leuk dorp
ik kan me nog herrinderen dat wij op de basis school
correspondentie briefen moesten schrijven naar leeftijdgenoten uit emlichheim (in het engels)
wij zijn daar toen een keer geweest en de mensen uit emlichheim zijn een keer bij ons geweest
wat ik er me nog kan herrinderen, is dat die jongen gewoon duits sprak, maar hun opa en oma spraken nederlands dialect (zelfde taal als wat ik spreek)
vond ik toen wel grappig
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
levi007
|
Geplaatst: do jan 05, 2006 11:12 pm |
|
|
ik rijdt wekelijks binnen, op hippo ( http://www.hippokart.nl)
is een baan van 600 meter, met 1 flyover, vroeger 2 dus daar kan je ook nog wat meters mee pakken.
Voor de rest krappe bochten, alleen dan wordt de baan snel smal en heb je weinig inhaalmogelijkheden
Kan wel kijken hoe groot die hal is, dat weet ik dan zondag of woensdag.
|
|
Omhoog |
|
|
Vmax
|
Geplaatst: ma maart 26, 2007 5:40 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 5:22 pm Berichten: 37 Woonplaats: Maastricht
|
2500 viekante meter ruimte voor een baan te creèren is dat voldoende?
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 26, 2007 9:58 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Je moet rekenen met de grote van een voetbalveld....
Dus ca. 105 x 85 meter.... daar kan je een baan kwijt van ca. 500 mtr lengte.
Je hebt niet alleen de baan, je hebt ook nog:
- pits;
- omkleedruimte
- opslagruimte
- werkplaats
- WC
- enzo....
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: di maart 27, 2007 9:17 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
hoi,
en ja misschien kun je wat doen in de hoogte dat je daardoor meer meters krijgt.
Daarnaast is wat Paulo zegt een redelijke grote, niet erom moet er denk ik ook nog een klein bar gedeelte komen of eet gelegenheid.
mvg Team Biland
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
Vmax
|
Geplaatst: di maart 27, 2007 10:28 am |
|
|
3000 vierkante baan(met brug eventueel) meter en de de Bar boven de baan met veel glas.
Zou dat echt niet genoeg zijn? 80 meter lang en 38 meter breed...en dan met een mooi rechte lijn dat in een flauwe bocht eindigd en dan de rest van de baan(bochtern,brug etc etc) Dit lijkt mij wel leuk
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di maart 27, 2007 2:47 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
www.kartworld.nl
Hier werk ik. dit is in totaal een hal van 6000 m2.
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Tommeke
|
Geplaatst: di maart 27, 2007 8:19 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 12, 2007 6:50 pm Berichten: 242 Woonplaats: Born en Driebergen
|
Of je werkt met verdiepingen. Hoeft nog geeneens een keldergedeelte te zijn wat meestal duurder is al bovengronds bouwen. Wij hebben ook een vrij klein oppervlak maar 2 verdiepingen en toch ± 650 meter baan Waarvan hij overal ruim 3 tot 4 meter breed is! Dat is misschien ook wel een handige tip
GreetZzZz Tom
|
|
Vmax
|
Geplaatst: di maart 27, 2007 8:47 pm |
|
|
Ik heb gekeken naar de Kart baan in Limmen.Maar die is MAAR 350 meter lang.Dat daar nog vanalles gedaan word ,ok, maar mij gaat het alleen en puur om de baan en 350 meter is echt geen 6500 vierkante meter hal voor nodig(denk ik).
Tommeke,hoe groot is die oppervlakte dan?(alleen maar 1 verdieping)en minimale hoogte?
|
|
Omhoog |
|
|