Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: A15 karting Gorinchem
BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 5:41 pm 

Ik heb kennis mogen maken met de nieuwe (hij was al twee weken open) kartbaan in Gorinchem.
Na 2 ronden de kart maar aan de kant gezet, wegens aan aantal defecten.

Vanwegen de veiligheid van de baan en van de karts kan ik het niet aan raden om op deze baan te gaan rijden. Er zijn in ons kleine land zeer veel goede en veilige kartbaans maar deze zou ik echt mijden.

Na het doen van mijn beklacht ook geen gehoor van de directie. Kenlijk vinden zij de veiligheid en de kwalieteit van hun product niet zo belangrijk.

Ga dus vooral gezellig naar een andere baan in de buurt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 6:49 pm 

Is dit een indoorkarting ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:10 pm 

Als je de moeite neemt om je aan te melden en een topic te starten om een kartbaan aan de schandpaal te nagelen, ben je of heel teleurgesteld, of je probeert een ander een oor aan te hoesten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:30 pm 

Rare mensen die brabanders een oor aan hoesten :?: :?: :?:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:36 pm 

kartje schreef:
Rare mensen die brabanders een oor aan hoesten :?: :?: :?:

Valt wel mee hoor, probeer het alleen op een nette manier te zeggen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:59 pm 

Jaap, het zou wel handig zijn als je ook aangeeft wat er precies zo gevaarlijk en kwalitatief uitermate teleurstellend is aan de kartbaan in kwestie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 9:27 pm 

uitraard heb ik eerst mijn bevindingen gemeld bij de directie van de kartbaan maar daar komt geen reactie op, dus vandaar deze melding.
Dit voornamelijk om mensen te waarschuwen als ze van plan zijn om een eind te rijden om naar een nieuwe kartbaan te gaan. En daar een onveilige kartbaan aantreffen.
Mogenlijker weis zijn deze karts bijvoorbeeld tijdelijk neer gezet totdat de grote openning is (lijkt mijn geen goede zet niet goed voor de reclame).

De karts van deze indoor baan zijn zwaar verouderd. Deze komen uit de oude kartbaan in Arkel. In de twee heats die ik gezien heb als toeschouwer zijn er al bij vier karts allerlei dingen afgebroken. De stoelen zijn bijna allemaal of afgebroken of staan er krom in, banden en velgen zijn op alle karts anders de frame's zijn al diverse malen op verschillende punten gelast, wielophangingen zijn krom zodat je op drie wielen rijdt.
En ga zo maar door.

Wat betreft de baan.
Als er grote stalen palen van de dak constructie direct na een bocht niet afgeschermd worden, er een houten vloer ligt op de tweede verdieping waar het op somige plekken zeer glad is met weer van die leuke palen (waar dus alleen een kunstof randje voor langs zit van 1cm) nou dan ga ik niet met een goed gevoel de baan op met een kart waar van alles krom, scheef en kapot is.

Mijn melding is puur een waarschuwing voor de mensen die van plan zijn om een leuke dag of avond te hebben op deze nieuwe baan. Voor hun is het misschien beter om even iets verder te kijken.

Verder is het aan ieder om zijn eigen meening te geven. En ik denk dat daar dit forum onder andere voor bedoelt is.

En ja Alex64 ik ben heel erg teleurgesteld in deze kart baan. Ik ben best een fanatieke karter maar ben hier na twee ronden uitgestapt. Mijn gezondheid is mij meer waard dan een rondje karten. Maar misschien een idee om zelf eens te gaan kijken, en dan ben ik benieuwt wat je er van vind.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 10:10 pm 

klinkt niet goed
heb je geen foto s gemaakt ?[dat zou ik doen als ik zo ontevreden ben]

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 8:08 am 

klinkt inderdaad niet echt goed nee :?

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 5:00 pm 

Ik ben hier zo'n 2 weken geleden ook wezen karten, en ook mij zijn een paar dingen opgevallen. De karts zijn inderdaad de oude karts van Arkel, ze zijn gereviseerd en daarna nog een keer gebruikt voor een straat- (beter gezegd hobbelige parkeerplaats) race in Sliedrecht waar ze aardig te voorduren hebben gehad, de karts reden hier rond zonder begrenzer waardoor diverse koppakkingen er tussen uit klapte, ook lekke banden en compleet aan puin gereden bumpers waren geen uitzondering. Toen ik dus voor de eerste keer op de kartbaan in Gorinchem kwam rijden en het personeel vertelde dat de karts ook hier onbegrensd rondreden keek ik even verbaasd. Met name het laatste deel van de baan krijgen de motoren het namelijk vrij zwaar te voorduren omdat je hier volgas naar beneden rijd en het even duurt voordat je weer afremt, kunnen de blokjes er nu opeens wel tegen? Ook de afzetting van de baan is inderdaad niet je van het, ik heb een paar keer de kant geraakt met een kart die veel last had van onderstuur, en de klap was toch redelijk hard, ook in enkele volgas bochten waar je toch een harde klap kan maken laat de bescherming te wensen over. De bescherming in de karts laat trouwens ook te wensen over, zo rijden enkele karts rond zonder gordel en andere weer met, een gordel in een kart is namelijk niet verplicht volgens het personeel? Ook al mocht dit niet zo zijn staat het toch redelijk raar op een nieuwe kartbaan, net zoals de overall's wat ook gewoon werk overalls en geen raceoveralls, wederom best vreemd bij een nieuwe kartbaan. Ben ik nog niet toegekomen aan het kartverschil, ik heb in mijn 5 heats met 4 verschillende karts gereden met een verschil van bijna 4(!) seconden tussen de snelste en de langzaamste, en geloof me, ik heb echt niet anders gereden met die langzame kart. Al met al toch nog een hoop verbeterpunten aan deze nieuwe baan, die er toch overigens geheel niet slecht uitziet!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 5:11 pm 

Een kart met een gordel??? Dat heb ik nog nooit gezien, het lijkt me ook gevaarlijker dan zonder een gordel mocht je een zware crash maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 5:21 pm 

Dat weet ik nog zo net niet, zeker op een indoorbaan waar je nergens plek hebt om naartoe te vliegen als je uit de kart geslingerd wordt.
Ik heb zelf maar heel weinig ervaring met indoorbanen, maar overal waar ik indoor ben wezen rijden hadden de karts gordels, en werd er ook op gelet dat die gebruikt werden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 6:27 pm 

mmm raar, ik heb het iig nog nooit gezien op de indoorbanen hier, mja limburg he :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 7:39 pm 

Ik wil je best geloven als je zegt dat de kart baan onveilig is. En zo zijn er nog, er komen veel negatieve reacties over de kartbaan waar Thomas Knopper is verongelukt. (Al is dit een outdoor baan, maar het moet veilig blijven.)

Ik las dat de baan in Gorinchem pas 2 weken open is. Zijn er dan geen controles op de banen, aangezien dit een nieuwe karting is zou dit toch gecontroleerd moeten worden. Of zit ik hier helemaal mis ?

Verder is het inderdaad heel vervelend als er veel verschil is tussen karts...
GRTZ

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 8:02 pm 

indoorkarts met een hoge (rol) beugel erop hebben meestal een gordel. Kart zonder beugel is een gordel niet echt handig als je over de kop gaat, maar ja over de kop met een indoorkart?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende