Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Normaals Hallo :)
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 9:50 pm 

Hallo Kartend Nederland.

Ik ben Peter, een pech karter uit Nederland, haha. Ik heb nu 2 jaar outdoor gekart. Mijn eerste kart was een single Honda GX160, werkte prima maar wou toch iets snellers. Ik kocht in mijn tweede jaar een Briggs & Stratton motor (Op een nieuw chassis natuurlijk). Ik had er vanaf de eerste keer problemen mee o.a ketting, tandwielen, motorblok enz. Vorige week ging ik weer karten met het goed gevoel dat hij het prima ging doen. Helaas na 88 rondjes hield hij ermee op, er zat een grote scheur in het motorblok en was zelf niet zo technisch om dit te maken. Daarom heb ik handeltje verkocht. Nu mis het het circuit leven wel een beetje en ben dus weer op zoek naar een nieuwe. Ik heb er nu twee gevonden:

- Kombikart Honda GX160 en een PTM 160 (op het zelfde chassis
- RK1 kart 14pk

Wat is nu wijsheid? Ik hoorde van een aantal mensen dat de Honda motoren goedkoop in onderhoud zijn en vertrouwbaar zijn maar de RK1 beter in prestatie. En maakt het veel uit dat er 2 verschillende motoren op de kart zitten? (Komikart)

En nog iets, zit er een groot snelheidsverschil tussen deze 2 motoren? de ene is natuurlijk 3pk's hoger en de Honda's zijn met ze tweeën natuurlijk zwaarder.

Ik hoor graag van jullie

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Normaals Hallo :)
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 9:12 am 

Qua vermogen zit er niet heel veel verschil tussen een Rk1 en een prokart. Wel is een prokart zwaarder en rijdt vaak op hardere banden. Daarom zijn de rondetijden soms seconden langzamer. Van alle wedstrijdkarts is een prokart wel de traagste kart ja, maar ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden. Wel adviseer ik je te gaan voor de RK1 (mits de prijs goed is). Als je ooit wedstrijden wilt rijden, kan je met een gecombineerde prokart nergens terecht.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]