Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 7:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hoi,

Ik krijg geen beweging in die moer om het vliegwiel van de GX390 af te halen.
Nu twijfel ik of het links of rechtsom los moet..?

Wie weet het?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 8:04 pm 

Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am
Berichten: 43
Woonplaats: Flevoland
Het is gewoon normaal schroefdraad.Je zou het even kunnen proberen met een lucht tol.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
GX390


Nieuw blokje gekocht :?:

Ratel met een goed passende dop er op en dan met een hamer de ratel een lel geven.
Niet je beste ratel nemen :lol: :lol:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Lucht tol hielp niet dus ik heb een ratel gepakt en daar een oude achteras op en jahoor.. los!
Ik heb vandaag voor 90 euro een 2e hands GX390 gekocht (op de gok) waarvan de drijfstang was afgebroken.

Hele blok uit elkaar gehaald en zag op de krukas wat rommel zitten (slijt resten daar waar de drijfstang heeft gezeten).
Ik denk dat hij te weinig olie heeft gehad en daarom de drijfstang is gebroken.. met wat schuurpapier is de aanslag makkelijk te verwijderen.
Verder is het blok gelukkig helemaal in orde, zuiger cylinder en carter zien er als nieuw uit.

Nu moet er wel een nieuwe drijfstang in, en mijn vraag is: volstaat een standaard (of imitatie) drijfstang voor de 390 of moet je hier een CNC in stoppen om er mee te kunnen karten.

Afbeelding

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Koopje dus =D>

Was de oude drijfstang gelagerd? (hebben ze niet allemaal dacht ik)
Ik zou niet voor imitatie gaan.
VWimpie hier op het forum had daar slechte ervaring mee :(

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
Was de oude drijfstang gelagerd? (hebben ze niet allemaal dacht ik)


Nee gewoon een standaard drijfstang.. volgens mij zijn alleen die CNC drijfstangen met glijlagers.
Zo'n CNC had jij toch gekocht? Ik vind ze voor een 390 blok een beetje prijzig.. 199 euro.

Denk maar een originele honda er in dan, die kosten ook al gauw 100 euries.
Denk er nog wel ff over na, van het weekend eerst alles schoonmaken en de krukas aanslag verwijderen.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Laatst bijgewerkt door Backlash op wo apr 11, 2012 9:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik dacht dat ik ergens gelezen had er ook 390 blokjes waren met lagering (niet zeker van)

Citaat:
Zo'n CNC had jij toch gekocht? Ik vind ze voor een 390 blok een beetje prijzig.. 199 euro.


Klopt, moet er nog in.
Nog niet aan toe gekomen door gezondheid (ziekenhuis :( )
Een originele kost ruim 117 euro zag ik, ook niet goedkoop.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
Nog niet aan toe gekomen door gezondheid (ziekenhuis :( )


Oops, wat doet er op? toch niets ernstig mag ik hopen...

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Oops, wat doet er op? toch niets ernstig mag ik hopen...


Ik heb een oogaandoening (natte md) aan een oog, niet zo grappig dus :( :(
Maar het is onder controle nu :)
Ik heb het liever over karten, dat is een stuk gezelliger :!:

Dus ontopic:
Moet de 390 de indoor honda gaan vervangen of ga je nog een kart opbouwen?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik rij met die kart wel eens op antwerpen (outdoor) en dan is die gx270 net te licht met 9pk. Met de 390 en een beetje tunen kan ik met die tkm en rk1's meekomen.

Op antwerpen mag je alleen met 4T rijden, maar de baan is te klein voor iets zwaarders dan een 390, RK1 of TKM.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Met de 390 en een beetje tunen kan ik met die tkm en rk1's meekomen.


Word weer een leuk projectje dus 8)
En indoor ben je dan helemaal niet meer bij te houden :lol:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 10:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Indoor is die 270 met 9pk meer dan voldoende.... maar een klein beetje getuned 390 blokje naar de 18pk maakt het net iets spannender ;) veel meer hoeft niet, word hij alleen maar onbetrouwbaar van.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 10:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
een klein beetje getuned 390 blokje naar de 18pk maakt het net iets spannender ;) veel meer hoeft niet


Dat is al 5 meer dan origineel :LL
Ga je toch wel wat werk aan hebben :mrgreen:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
van het weekend eerst alles schoonmaken en de krukas aanslag verwijderen.


En een foto plaatsen van de gebroken drijfstang? :P
Leuk om te zien denk ik :mrgreen:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 11:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Sorry, ligt al in de oud ijzer bak...
ik hou het een beetje opgeruimd in m'n garage ;)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David