Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Weet iemand of je kan zien welk type cylinderkop er op een honda gx160 blokje zit zonder hem er af te halen?
Er zijn dacht ik 3 types 22c ,18cc en 14cc compressie ruimte.

serie nr. van het blokje is QX GC02

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 4:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik heb de cylinderkop er afgehaald 14cc zo te zien.
De enige code die ik verder op de kop kan vinden is ZH8.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Sorry, kan er niks over vinden.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 10:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Sorry, kan er niks over vinden.


Geeft niet, ik ben er al uit :D :D
Het is een oud type gx160 kop met een compressie ruimte van 14cc.
Ik wil hem op de gx200 zetten. :mrgreen:
Wat me wel opviel is dat deze kop geen afdichting (klepseal) om de inlaatklep heeft. :?:
De gx200 heeft dat wel.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 4:57 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
hoeveel cc compressie ruimte heeft jou gx200 nu dan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 5:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
22cc :?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Heeft een gx 160 geen kleinere kleppen dan????? naar mijn weten wel

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 6:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Nee de kleppen zijn gelijk, die van een gx140 zijn wel kleiner.
Kijk hier maar eens, staat veel info op over honda gx tuning.
http://www.affordablegokarts.com/

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 7:42 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
http://www.affordablegokarts.com/

erg leuke site!!

maar kom je nu nog wel uit met de squis, ect, en is de slag wel hetzelfde van de 160 en 200,
lijkt mij wel van belang als je de kleppen op goede tijd wil hebben, of zeg ik nu iets doms?
Ik vind het verschil tussen 14 en 22cc wel erg groot. :?

Wil je eigenlijk iets bereiken, of is dit gewoon experimenteren?

edit: hmmmm
Citaat:
Cylinder head, 22cc, ported and milled. 3 angle on valve seats. With its increased compression and improved flow, this cylinder head is an excellent choice for the racer looking to take his/her GX160/GX200 to the next level. This is a stock 6.5hp head which has been milled .065" bringing compression to 10.0:1. This is a great cylinder head for classes that require the stock 22cc head (such as the Superbox class).

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik vind het gewoon leuk om meer vermogen uit de gx200 te halen.
Een zwaardere motor kopen kan iedereen.
Het is ook leuker op de baan om met een 200tje achter de zwaardere jongens aan te jagen. :mrgreen:
Een gx160 kop op een gx200 zetten is niet zo bijzonder hoor.
Dit stukje komt ook van die site:

INCREASE COMPRESSION: For those of you using the popular Honda GX200 a great hop up trick is to install a GX160 cylinder head. The GX160 cylinder head has a smaller combustion chamber which will increase compression. This is a simple bolt-on trick which provides impressive gains in horsepower

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Zo, de cilinderkop is klaar voor montage.
Kleppen opnieuw ingeslepen en zwaardere klepveren gemonteerd.
In en uitlaatpoort ook meteen maar even aangepakt en de compressieruimte gepolijst. :D :D
Heeft iemand ervaring met deze drijfstang??

http://www.halvewerk.nl/Webwinkel-Produ ... lager.html

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 3:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Waarom de compressieruimte gepolijst?
Hoor wel veel dat ze de kanalen flowen en daarna polijsten samen met de kleppen, maar compresie ruimte heb ik nog nooit gehoort.

Ik heb deze drijfstang voor me 390 er inzitten, motor gaan deze week uit elkaar voor controlle dus ben benieuwd hoe die er uit ziet na het inlopen en 2 wedstrijd dagen.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Waarom de compressieruimte gepolijst?


Word meer gedaan hoor.
Het helpt vervuiling in de verbrandingsruimte voorkomen.
Vervuiling kan leiden tot (te vroege) zelfontbranding, pingelen dus.

Citaat:
Ik heb deze drijfstang voor me 390 er inzitten, motor gaan deze week uit elkaar voor controlle dus ben benieuwd hoe die er uit ziet na het inlopen en 2 wedstrijd dagen.


Paste dat zonder verdere aanpassing?
Ik denk dat ik hem ook maar ga bestellen :P

.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 9:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik heb m'n twijfels of zo'n drijfstang nou zoveel beter is dan de orginele. Op de indoorbaan in Middelburg rijden ze al jaren met de standaard drijfstangen en hebben er geen problemen mee.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 9:17 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
die zijn zeker nog begrenst, en niet opgevoerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David