Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Paramotor ombouwen. https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=8393 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Parapiloot [ zo okt 02, 2011 2:58 pm ] |
Berichttitel: | Paramotor ombouwen. |
Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben gertjan Nijsink uit Rijssen. Ik ben me hier aangemeld omdat hiet veel kennis is over viertact motoren. Ik ben paramotor piloot, en loop met het plan om mijn huidige motor op mijn paramotrtrike (zie hieronder) uit te wisselen voor een viertact, ik wil namelijk minder geluid en meer power Nu is er al een leverancier die de swissauto verkoopt voor ca €5000,-(copleet met kooi en dergelijke) erg veel geld dus. Maar nu zit ik op julie forum te kijken, en zie dat hier ook de honda gx240 toegepast worden op julie karts. Maar ik zie ook dat het toerental van de motor 3500 rpm ligt terwijl mijn 2tactje rond de 6000 zit, ook de swissmotor zit rond de 7000 a 8000 toeren. Is de honda motor te te helpen naar dit bereik, en aan welke kosten moet ik denken? Of kan ik beter gelijk een swissauto pakken? Hieronder even de specs van mijn huidige tweetact: 210 cc Vermogen ca 12 kw Vertraging t.o.v de propeller 1:2,57 Max motor toerental ca 6000 rpm Propeller toerental ca 2300 rpm Carb bing 84/32mm naald 6l1 sproeier 180 De paramotor leverancier geeft de volgende specs op op voor de swissauto, 250 cc Max motor toerental 7800 rpm Vermogen 23 kw Vertraging zal ergens rond de 1:3.1 liggen gezien het propeller toerental meestal rond de 2400 rpm deze is niet door de fabrikant opgegeven. Hopelijk kunnen julie me helpen Vr groet Gertjan |
Auteur: | David [ zo okt 02, 2011 3:16 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
Meer power is meestal duurder met een viertakt. De Honda GX240 heeft ongeveer de helft aan vermogen van je huidige moter. Er is van alles mogelijk op het gebied van tuning voor deze motoren, de vraag is alleen hoe betrouwbaar de moter dan blijft, en of het kostenplaatje dan nog interessant is. Vooral betrouwbaarheid lijkt me wel belangrijk. Ik kan me niet voorstellen dat een GX240 ooit het vermogen haalt van een Swissauto zonder dat ie daarbij duurder wordt dan de Swissauto zelf. Waar je wellicht ook rekening mee moet houden is dat een GX240 standaard spatsmering heeft, die smering werkt alleen "goed" als de moter horizontaal staat, en niet teveel g-krachten te verduren krijgt. |
Auteur: | IncineratorX2 [ ma okt 03, 2011 4:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
is een GX380-390 niet wat beter geschikt, ik denk dat je moet bekijken of je minder rpm's kunt maken (andere prop) waardoor je meer op je koppel gaat draaien. 7krpm is wel erg veel voor een 4takt gx blok.. (als standaard toerental) |
Auteur: | powerspayk [ ma okt 03, 2011 7:04 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
Ik weet niet zeker of een Swissauto zo betrouwbaar is in de lucht, niet vergeten het is een echte Race Motor en 20 min. vol last zal die Motor wijnig problemen mee hebben, maar een uur ca 2400 rpm is denk ik te veel voor deze Motor! Hier vind je Motoren wat je zoekt: http://www.hirth-motoren.de/de/ul-flugmotoren.html Deze Motoren heben meer cilinderinhoud (CC) dus een betrouwbare Motor die meer Power en minder geluid heeft en Hirth Motoren zijn de Beste en Betaalbaar |
Auteur: | IncineratorX2 [ di okt 04, 2011 1:36 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
heej zijn dat niet die "duitse" 2 cilinder 2-takts, vliegtuigmotoren, die je voorbij ziet scheuren opt circuit? |
Auteur: | powerspayk [ di okt 04, 2011 5:01 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
100 punten, ja dat zijn ze maar die krijg je ook als 1 cilinder voor paramotrtrike! |
Auteur: | TechnoPro [ di okt 04, 2011 8:38 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
Er bestaat een leverancier in belgie die V twin Vanguard motoren aanbied voor deze aplicatie. Heb 10 jaar geleden nog aan dit project meegewerkt maar kan niet meer op de naam komen van de bewuste firma. Even googlen en dan kom je er wel op. Vanguard is het industriële merk van Briggs & Stratton. ![]() Uploaded with ImageShack.us |
Auteur: | 954rr [ di okt 04, 2011 9:47 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
ik denk dat de GX 270 en 390 te zwaar zijn. (kom je niet meer los) Volgens mij is de Aixro wankelmotor zeer geschikt voor het vliegen. Klein, licht en veel vermogen. Swissauto is een mooie motor maar zoals eerder gezegd zou ik daar niet mee de lucht in gaan ![]() |
Auteur: | IncineratorX2 [ di okt 04, 2011 11:58 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
de aixro heeft ook zijn toerental.... (helaas moet) je nog steeds op mix "rijden" en een linear vermogens curve.. door de wankel techniek. Alleen het verbruik ligt wel wat hoger... wankels staan niet echt bekend om zuinigheid ![]() |
Auteur: | powerspayk [ wo okt 05, 2011 5:31 am ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
Die ziet er zeer zwaar uit, ik denk eer wat voor een ultralicht vliegtuig en een aixro is niet echt betrouwbaar dus oordopjes er in en 2 Takt vliegen ![]() |
Auteur: | Klainstain [ zo okt 09, 2011 12:35 pm ] |
Berichttitel: | Re: Paramotor ombouwen. |
Oordopjes? ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |