Auteur |
Bericht |
jvannoord
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:51 am |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 3:15 pm Berichten: 21
|
hallo,
ik wil graag mijn benzine tankje van mijn blok af willen halen en dan een tankje tussenin! maar wat heb je allemaal nodig om dit te laten werken en hoe werkt het? ik heb al een tankje en een benzine pomp
mvg jeffry
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 11:27 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Zo'n brandstofpompje werkt op de onderdruk uit je inlaat kanaal. Als je voor de rest een standaard motor hebt zul je een nippel in je inlaat moeten zetten, deze moet op het pinnetje achterop de brandstofpomp. De twee die bovenop zitten zijn aanvoer en afvoer (staan pijltjes bij), de aanvoer moet uiteraard naar de tank, de afvoer naar de carburateur. In de leiding van de pomp naar de carburateur moet je nog een retourleiding aanleggen naar je tank toe, anders overstroomt je carburateur in sommige gevallen.
Ook heb je een tankbeluchting nodig, hier moet een opvangtankje aan zitten zodat de benzine niet zomaar over je heen kan spetteren. Het is wel handig om een gaatje in de dop van het overlooptankje te maken, anders werkt die niet meer als beluchting.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Netjes uitgelegd denk ik. Ik heb er nog wat plaatjes bij. Hier een foto van de nippel zoals ik hem in de inlaat heb gemaakt. (honda gx200 blokje) http://img221.imageshack.us/img221/2205/afb0046.jpgEn zo zit mijn pompje op het blok http://img683.imageshack.us/img683/2969/img0164zh.jpgHet pijpje in het midden verbind je met de nippel op foto 1 De aansluiting aan de bovenkant is de uitgang van de pomp die loopt naar de carburateur. En bij mij aan de onderkant (slecht te zien) zit de ingang van de pomp >> verbinden met de tank. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
jvannoord
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 9:09 am |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 3:15 pm Berichten: 21
|
Oke harstikke bedankt, Bij mijn honda gx 270 zit zo'n slang aansluiting aan het blok vlak bij de cabrateur En die zuigt lucht en daar zet ik het slangetje op Mvg jeffry
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 8:26 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Hoi Jeffry, Succes met het ombouwen. Laat je nog ff weten of het wel of niet gelukt is? Hulp genoeg hier op het forum
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
jvannoord
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 8:28 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 3:15 pm Berichten: 21
|
Hallo, Het is gelukt Hartstikke bedankt goed uitgelegd heb al getraind met kart en werkt prima Mvg jeffry
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo sep 07, 2011 10:08 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Het is gelukt Hartstikke bedankt goed uitgelegd heb al getraind met kart en werkt prima Dat is mooi Jeffry. Veel plezier met het trainen!! Ps. op welke baan rij je?
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
jvannoord
|
Geplaatst: do sep 08, 2011 8:52 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 3:15 pm Berichten: 21
|
Ik rij nu in antwerpen en wil binnenkort ook op strijen gaan rijden Mvg jeffry
|
|
Omhoog |
|
|
Ramon
|
Geplaatst: do sep 08, 2011 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 20, 2010 6:04 pm Berichten: 129 Woonplaats: Hoofddorp
|
|
Omhoog |
|
|
jvannoord
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 6:22 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 3:15 pm Berichten: 21
|
mogen rk1 ook op strijen of dat ook niet?
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 6:22 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
|
Omhoog |
|
|