Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 17, 2007 10:54 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede
Heeft er iemand hier ervaring met een 32 millimeter carburateur op een honda gx390 motor? Sproeiers en afstelingen. En natuurlijk of je veel vermogen krijgt

Ik ben bezig om op een 125cc schakelframe een 390cc motor te zetten. Puur voor de hobby. Ik wil er geen wedstrijden mee gaan rijden dus ik hoef me met het blokje niet aan de regels te houden ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 4:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm
Berichten: 38
weinig te vinden hierover, zelf wil ik een keihin 28mm d-slide op mijn 390 zetten, ik denk dat het gewoon met eigen verstand werken word en niet dingen klakkeloos overnemen, uiteindelijk ligt de finetuning hiervan bij ieder blok anders.... tegen de tijd dat ik er mee ga beginnen zal ik hier wel wat dingetjes van posten.

dat zal waarschijnlijk aankomende winter worden...dan willen we ook de zuiger aanpakken net als de kop en inlaat, vliegwiel moet binnenkort nog komen.... even kijken hoe druk de tuners zijn. :)

_________________
PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA

ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 4:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Stuur een een PB naar Jeffrey1991 die heeft veel ervaring met een opgevoerde 390!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 1:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ligt volledig aan je blok, elk blok reageerd bijna anders.
Ook ligt het aan de verdere aanpassingen van je blok.

Voorbeeld: me vader reed met een 36mm dellorto, en ik reed met een 32mm.
De mijnes liep niet met een 36mm en die van me vader niet met een 32mm.
Nu zal je denken, 36mm meer vermogen? NEE! die van mij had toen een pk meer!


ALs je het blok gaat tunen, moet je nagaan wat je met het blok wilt, wil je onderin toeren veel vermogen of bovenin toeren?
Dit bepaald al de stand van je nokkenas, inlaatlengtes en uitlaatlengte.
Ook de nokken op de nokkenas, vliegwiel etc.

Wij hadden gekozen op boven in toeren meer vermogen te willen, en dus daar het gehele blok opgebaseerd.
En wat wil je aan de zuiger aanpassen?

Alleereerst is de smering het belangrijkste van het blok, dat is erg slecht bij dit blok ( origineel) Dan kan je je kop gaan flowen, inlaat veranderen, andere uitlaat(spruitstukje),carburateur,luchtfilter,andere nokkenas, grotere kleppe, sterkere klepveren, vliegwiel aanpassen, onsteking vervroegen, en je uitlaat, ik zal vast nog wat vergeten.

PS: carburateur afstellen? ga naar een blokkenbank of testbank!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David