Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 7:55 pm 

hey mensen,

ik heb een probleem met mijn Honda 390. ik heb mijn benzine leidingen vernieuwd en precies hetzelfde aangesloten ( na mijn mening) heb alleen de y sprong ( of T stuk hoe deze ook mag heten ) die dient om na de pomp een retour te hebben op de tank dichter naar de pomp geplaatst
nu is het geval dat er geen benzine meer vanaf mijn y sprong richting de carburateur loopt. en alles richting de retour loopt ( zowel met gesloten als met geopende kraan die ik tussen de tank en retour leiding heb geplaats)..
tot aan de pomp krijg ik sowiezo benzine zie alleen wel af en toe een lucht bel mee komen.
wie kan mij helpen...
heb ik mijn pomp stuk?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:10 pm 

Als er wel benzine vanaf het y stuk naar de retour loopt lijkt het erop dat de pomp het doet.
Vaak word er een sproeier in de benzineslang van de retour gemaakt om de retourleiding een hogere weerstand te geven waardoor je er zeker van bent dat de carburateur als eerste gevuld word. Dit is dan de weg van de minste weerstand.
Een benzine pomp werkt niet als er een luchtbel in zit, blaas eerst de leidingen eens vol met benzine.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:19 pm 

Citaat:
zowel met gesloten als met geopende kraan die ik tussen de tank en retour leiding heb geplaats

hoe kan je benzine terug gaan als daar een kraan tussen zit?

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:21 pm 

als ik op mijn ontluchtingsslangetje blaas krijg ik benzine tot mijn y stuk. heb benz. kraan op de carb. open staan en mijn retour leiding afgesloten door middel van het kraantje. ( mag aannemen dat dit het zelfde werkt als de sproeier waar jij het over hebt 954rr ??)de benzine stopt precies in het y stuk. de kart heeft gelopen na het vervangen van de slangen alleen viel deze uit na een paar x vol gas gegeven te hebben met een warme motor... heb de carburateur ook al schoongemaakt... ik snap er geen biet meer van...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:23 pm 

kijk mijn 2e omschijving is denk ik iets duidelijker... vind het enebeetje moeilijk te omschijven:)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:24 pm 

Kan ook zijn dat je vlotter blijft hangen. Hierdoor is de doorstroom geblokkeerd en zal het deel vanaf de Y tot aan de carb niet vollopen.
Als je de slang van de carb nou bij de carb losmaakt wat gebeurd er dan? Zit het Y stuk niet verstopt?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:27 pm 

als ik deze los haal van de carb. sputtert er benzine uit geen mooie vloeiende straal... het y stuk is schoon heb deze ook al doorgeblazen vandaag maar deze was schoon... kan het niet zijn dat mijn pompje niet helemaal goed werkt?? als ik op mijn ontluchtingsslangetje blaas en haal de slang van de carb af dan hoort hier toch een vloeiende straal uit te komen ???

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:37 pm 

De vacuum die de pomp aanstuurt pulseert, dus eigenlijk moet je heel snel blazen/ zuigen enz. Men gebruikt hier ook vaak een handbalg voor, dus knijpen en loslaten.
probeer eens rechtstreeks vanaf de pomp naar de carburateur aan te sluiten, kijken wat die dan doet.
Blaas eens heel hard op de ontluchtingsslang/ nippel van de tank hierdoor zal het systeem doorstromen en stuw je de luchtbellen er doorheen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:41 pm 

daar zat ik toevallig net ook aan te denken... stel nu dat hij het dan wel doet ?? pomp stuk?
( ik heb druk op de tank gezet met perslucht pistool ) dus heb wel redelijk kunnen blazen :P maar heb dit met beleid gedaan niet als een of andere halve zool werd een beetje gestoord van dat blazen met de mond...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:48 pm 

Als die het nu wel doet dan is de pomp niet stuk lijkt mij.
Stel dat hij het nu wel doet dan ga je weer heel voorzichtig de boel weer opbouwen, dus als eerste het Y stuk er weer tussen (met de retour even dicht).
Daarna de retour weer helemaal aansluiten met de "kraan" dicht, en daarna met de kraan een klein beetje open.

Het mooiste is als je een reserve pomp kan bemachtigen om even te testen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 8:53 pm 

ik zal proberen morgen ff te testen rechtstreeks van de pomp tot aan de carb... kijken wat deze dan doet...
als ik weer geen benzine krijg is het de pomp en ben ik er hopelijk uit :) voor een reserve pomp moet ik ff shoppen op de zaak.:P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 9:09 pm 

het sputteren is normaal bij aantrekken, als de motor loopt zal dit beter worden..

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 9:11 pm 

ok das wel handig om te weten :) dank je incinerator!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 9:12 pm 

maar als jij druk op je tank kan zetten, heb jij je ontluchting dan wel in orde? anders zuigt ie alles via de retour weer trg..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 9:23 pm 

das een goeie!! als ik de tank onder druk zet door middel van blazen doe ik dit via de ontluchtingsslang... als ik stop met blazen loopt de lucht er gewoon weer uit...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende