Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

zou jij voor een replica motor kiezen
JA veel motor voor je geld 16%  16%  [ 6 ]
JA maar enkel om te trainen of voor recreatief gebruik 19%  19%  [ 7 ]
NEE die rommel komt niet op mijn kart 65%  65%  [ 24 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 1:30 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ik wou eens wat meer te weten komen over replica motoren
welke kennen jullie allemaal en wat zijn jullie ervaringen welke merken raden jullie af of aan
welke voor en nadelen zien julie
waar kopen jullie je replica motoren
zijn ze op bepaalde circuits verboden
zijn ze op te voeren
welke merken zijn er en waar zijn ze te koop
eigenlijk alles wat je weet over replica motoren mag je hier vertellen

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 2:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
heb het bij karten nog niet echt meegemaakt.
Weet alleen dat het in de scooter wereld wel veel gebruikt werd.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 4:22 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ik ken tot nu toe enkel de ptm en q2 honda gx replica's maar op een ander topic begonnen ze over zongshen en jingchen en skyteam etc waar ik niks van weet en het lijkt mij wel intressant om wat ervanging te delen , het kalf van het koren schijden etc als de reacties wat goed zijn wil ik me volgend jaar misschien wel zo een zongshen 250cc kopen of iets dergelijks en ik had gezien dat er al veel vragen over waren in de zoekfucties dus ik dacht misschien alles eens samen vatten :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Off Topic,

Hmmmm, kalf en schijden ???? :lol: :lol:
Iets met een klepel en een klok ? =D)

On Topic,

Voor mij geen replica's, ik hou het bij de officiele merken. Geeft iets meer zekerheid.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 5:07 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
oke onder ons gezegd waardeloos nederlands :p , en ja ik weet niet ik twijfel serieus om volgend jaar dan wel een replicca te zetten ,... ik rij toch enkel recreatief en ze zijn heel goed koop voor wat je hebt he ... maar ik wil dan wel automaat en dat word moeilijk met zo een crossblok :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik ga voor een replica. al wel vaker op het forum vermeld ook. je kan een enkele keer pech hebben met zo'n motor maar over het algemeen rijden ze prima. wel wat vaker onderhoud nodig dan een A-merk.

ik heb destijds een onderzoek gedaan naar de honda replica's en er veel over te weten gekomen. ook dat de onderdelen van honda in de zelfde chinese fabriek gemaakt worden. en zo gaat dat ook veel in de auto en motor industrie. zo wordt mijn suzuki alto en de nissan pixo in india gemaakt. verder helemaal niks mis mee. rijdt prima maar als je bevesteging van diverse kleine onderdelen bekijkt dan zie je dat het niet a-klasse materiaal is.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 6:10 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
hendrik jij kent er duidelijk meer van ik zou graag volgend jaar een 250 zetten tussen de 20 en 30 pk maar ik moet automaat hebben (en replica ik denk dat ik ook de stap ga wagen:p )kan ik geholpen worden of kan ik het vergeten ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik denk dat een replica voor motoren met minder dan 15 pk perfect te doen is, simpelweg omdat de onderdelen totaal niet hard worden belast (in mechanische termen dan).

Het verschil in belasting als je 30pk wilt (2x meer vermogen dus), kan makkelijk 300-400% zijn.
Wil je snel gaan, zou ik dus zeker geen replicamateriaal gaan kopen.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 6:54 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ tom binnekort gaat mijn 200gx eens op de dyno (is al wat vanalles aan gdn ondertussen) en ik schat dat die niet zo ver niet meer van de 15 pk af zit hij trekt echt hard voor een 200 maar ik denk dat ie wel zal gaan vervelen na een tijd (leuk om te oefenen het eerste jaar dat niet ...) maar in de toekomst zoek ik een leuk blok voor recreatief gebruik dus geen wedstrijd , maar er mag wel wat meer achter zitten , dus als ik een centrifug. op een imitatiecross kan zetten (wat ik ten zeerste betwijfel) zou het dat wel eens kunnen worden , anders een ptm 390 ofzo en die optunen tot een leuk vermogen , ik heb een 125 2t chassis dus daar staat normaal een pak meer vermogen op dus heb ik nog wel wat speelruimte he , maar voor schakel heb ik een beetje schrik , als ik het niet onder de knie krijg of het bevalt me niet zit ik er mee ...

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 7:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Verwar koppel ook niet met vermogen.
15pk lijkt me sterk, maar ik beweer niets zolang er geen dyno uitdraai is.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 7:45 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ja maar er is ook echt veel aan gdn door de vorige eigenaar (het rare is dat hij wel de toerenbegrenzer heeft laten steken :s) hij heeft me vertelt dat hij zo nu en dan een rk1 inhaalde op circuit en de man van wie ik hem kocht was echt geen pluimpje ! ,hij trekt als gek voor een 200 , ... maar om de stiel op te leren , het ECHTE karten ,... ik denk dat ik daar wat meer voor nodig heb,... maar dan wel op budget ... vandaar dit topic ik wil me echt serieus gaan verdiepen in replica's en als ik dan denk dat het oke is komt er iets krachtig op daarom zou ik ook wat meer merken en vermogen etc etc willen weten
ik denk dat hendrik me daar wel wat kan bij helpen ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 8:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
15pk is makkelijk te doen. ze rijden er zelfs met richting 35pk in een 200cc honda. dan wel op alcohol. hebt zelfs versies van de briggs & stratton "blockzilla" die ze tot 40pk tunen. en gx390's die naar de 45pk gaan op alcohol. klinkt ongeloofwaardig maar echt waar. of ze het lang vol houden denk ik niet. ze rijden er alleen dragraces mee.
gx-200: http://www.youtube.com/watch?v=K5x1xk_a ... zg&index=6

in amerika rijden ze wedstrijden bijna alleen maar met gx200 replica motoren getuned met ruim 12pk. ook wel de box stock project, pro stock, superbox en ultrabox klassen. ze rijden er zo een seizoen mee uit.
http://www.youtube.com/watch?v=MUT-9ERJ ... re=related
@sierrradrivr, een replica automaat met 30pk ben ik helaas nog niet tegen gekomen. wel heb je van die quadmotoren automaat. maar dan kan je beter je honda houden want die heeft meer pk. als je veel pk wilt dan moet je toch al gauw kijken naar een schakel.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
sierradrivr schreef:
hij heeft me vertelt dat hij zo nu en dan een rk1 inhaalde op circuit

Een RK1 heeft 150cc en zo'n 15 pk, een beetje knappe GX200 (standaard 6.5PK) opleuken naar +15PK en lang heel houden ??
Ik geef het je te doen, Ben van Capel heeft ooit een poging gewaagd om een "Honda World Formula" te bouwen, maar echt in competitie is deze motor nooit gebruikt.
Maar er staan op het forum wel meer "Efteling verhalen" de enige echte heftige GX was hier ooit van Jeffrey 1991 (waar ben je Jeff ?) een super getunde GX390 die het menige Rottax Max heel moeilijk wist te maken op de baan, de rest van de wilde en vooral langere tijd bruikbare GX tuning verhalen vallen bij mij nog steeds onder de rubriek wishfull thinking.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 8:46 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ alex ik zal wel zien wat voor vermogen hij heeft binnenkort , maar ik maak me ook wel wat zorgen over de levensduur want hij gaat wel hard ! voor een 200 :p ik heb het zelf ook niet gdn en ik zou er nooit zoveel geld insteken :p ik vind dat het blok ook nu al rare lawaaitjes maakt :s daarom zoek ik ook een beetje naar een betrouware replica , zoalng het meegaat oke ... , maar of dat ng lang gaat duren

@ hendrik zo'n quad motor lijkt me leuk maar ik schrik echt af van dat schakelen zo een zongshen vind ik echt de moeite maar zoiets met centrifugaal zoek ik meer desnoods maar wat harder werken en naar de gevestigde ordes gaan :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
licht getunede 390cc opgeboord naar 476cc.

this is the Billet Beast. We bought a
kit engine from the manufacture of these
components and proceeded to use our
own cam profile, carb drill pattern,
rocker ratios, and bore, stroke and rod
ratio. What we end up with is more HP
than you can hook up. The engine is
28.86 cubic inches or 476cc's. It has
been de-tuned to 52hp to help you get
your chassis hooked. If you would like
60+ hp, we can and will tune it for that
before shipping it to you. You will have
to figure out your own traction problems
though ! Race Ready with outboard
bearing support and all updates $5000

"With all the billet stuff and the most HP we can build with one of these, it would have to run about $3500. At that, you really should get a full season of racing from it before needing a rebuild."

AfbeeldingAfbeelding

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David