Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lonchin 250 cc 4 takt
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 4:31 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Ik wil een lonchin 250 cc 4 takt motor op een schakelframe te bouwen..
Weet iemand of je met deze motor op bijvoorbeeld een baan als de lansard ( eindhoven ), of de woerd ( driebergen ) mag rijden ?
Heeft iemand misschien enige ervaring met hetzelfde project ?
De motor op zich komt uit china , dat weet ik. Ook weet ik wel dat deze motors niet te vergelijken zijn met een rotax / swissauto / etc.
Het leek me gewoon leuk om eens te proberen .. Ik heb wat filmpjes gezien op internet : http://www.youtube.com/watch?v=rDKxSQxFTG8 , en http://www.youtube.com/watch?v=XHccYu1c ... ideo_title

Graag jullie menigen...

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 6:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Doorn
Filmpje 1 is geen 4-takt ,maar een 2-takt 250cc (superkart)

Als alles degelijk gemonteerd word zou je ermee op Veldhoven kunnen rijden.
Driebergen zou ik niet op rekenen ,lees topic circuit Driebergen "algemeen"
Daar staat de nodige informatie hoe het cicuit ervoor staat met eigen karts.

Gr ,Ronald

_________________
Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 6:53 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Bedankt voor de snelle reactie, als iemand anders nog info heeft GRAAG!! =D)

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik had een lange tijd hetzelfde in gedachten. heb toen alleen gekozen voor een automaat kart. ik zie geen reden waarom je dit niet zou moeten doen. in verhouding met gewone 2-takt kartmotoren is de revisie/onderhoud minder. in verhouding tot de duurdere 4-takt waarschijnlijk meer. onderdelen zijn voldoende en goedkoop verkrijgbaar. uit het blokje zijn eventueel wel wat meer pk'tjes te halen door een andere onsteking, betere carburateur en de cilinderkop netjes af te werken aangezien het chinese gietwerk niet altijd netjes gebeurt.

een tip. kijk ff goed rond op ebay.de daar worden ze veel aangeboden.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 10:04 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Bedankt Herndrik voor de goede info

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 5:50 pm 
http://www.amz-karts.de/cms/index.php/K ... tkart.html
http://cgi.ebay.de/LONCIN-4-TAKTER-SCHA ... 255741f401

Voila, aangepast voor de kartsport.
Dus van 19pk naar 28 watergekoeld.
Er is ook nog een 19 pk / 13 pk luchtgekoelde uitvoering

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 11:18 am 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Bedankt Subarumouse, zeer duidelijk aangetoont dat het dus wel kan... =D)
Zodra mijn project klaar is laat ik iets weten.. met foto's uiteraard :LL

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 8:28 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
effe een vraagje is een loncin zoiets als een replica honda gx maar dan van swissauto ofzo en zo nee bestaat er zoiets als een vt250achtige replica?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 10:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
loncin is een replica van de 4-takt crossmotorblokken. wel een stuk minder vermogen. VT250 heeft er ook iets van weg alleen dan zonder versnellingsbak en waarschijnlijk ook nog wel meer.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 10:10 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Hallo Sierradrivr,

Ik zou het zo niet kunnen zeggen, het enige wat ik weet is dat subarumouse 2 links heeft aangegeven waarin DUIDELIJK is aangegeven dat er 28 pk uit een loncin blok te halen is.
Loncin is een chinees blok, en is dan ook niet te vergelijken met een swissauto, of een ander merk wat veel gebruikt wordt in de kartsport.
Als ik het goed heb zit er in een Swissauto 35 pk, maar dat blok kost misschien 4 keer zo veel als een Loncin blok, daarin tegen heb je dan wel 7 pk minder...
Maar voor een hobbyrijder als ik boeit dat niet, ik weeg de kosten af tegen het vermogen wat je dan inlevert.
Ik zou zeggen kijk eens op goole naar loncin 250 cc, en daarna naar een Swissauto...

:wink: Succes

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 10:14 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Wat ik probeer is zo veel mogelijk lol te hebben voor zo min mogenlijk geld...

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 9:05 pm 

Geregistreerd: di feb 15, 2011 7:55 pm
Berichten: 8
Lonchin? Joh, kijk uit waar je aan begint. Dat is toch die Chinese Honda, met de groene motorkappen? Die hebben wij op de indoorbaan een keer getest, omdat die motor de heft kost van een Honda. Normaal gaan onze motoren makkelijk, met wat onderhoud, 1000 uur mee, maar deze Lonchin deed het na een draaiuur of vier niet zo best meer. Bleek de drijfstang waarschijnlijk even koffie wezen gaan drinken, want in de motor hebben we hem niet meer aangetroffen. Wel het gat in het carter waar de drijfstang de motor verlaten had....

Ik zou voorzichtig zijn met dergelijke onderdelen.

Ook ken ik nog een leuk verhaal van een lonchin motor op een aggregaat......


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 10:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
gaat ook niet om een industrie motor maar om een motor die normaal gesproken in motorfietsen gebruikt wordt. heel iets anders. ff het eerste bericht goed doorlezen. :)

ff off topic, er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen waar chinese replica's ook zonder probleem tientallen tot honderden uren doorgaan. maar daar gaat dit topic niet over.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 1:09 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
die replica motoren intreseren mij allemaal sterk ! ik wil er echt een pak meer over te weten komen !
Welke goed zijn en welke niet ,
en we hebben er allemaal zo onze mening een beetje over ,...
misschien eens een topic over openen ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 3:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Ik heb hier heb me hier de afgelopen weken ook een beetje in proberen te verdiepen, alleen vind ik die standaard 18pk zwaar tegen vallen. Dat haal ik uit me 390 ook nog wel :P

Weet je al wat over het tunen van zo´n blok zijn er bijvoorbeeld snelle nokkenassen voor te krijgen?
En deze heeft 2 kleppen zou je er ook een 4 kleppen kop op kunnen zetten van bijv. yamaha?

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David