Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: welk chassis voor VT250?
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 8:08 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Ik wil een SA250 gaan kopen en twijfel daarbij erg tussen de aanschaf van een (nieuw) CRG Roadrebel schakelchassis met voetbediende voorremmen of een chassis voor een automaat met handbediende voorremmen.

Enkele maanden geleden is er een topic met een poll op dit forum geweest met daarin de vraag wat de voorkeur had: handbediende, voetbediende of geen voorremmen. Daar kwam niet een duidelijke voorkeur naar voren, maar de personen die meededen aan de poll kwamen natuurlijk uit allerlei klassen, van lichte automaten tot schakelmotoren.

Mijn vraag is daarom wat de VT250 coureurs nu als voorkeur hebben. Deze klasse is nu een paar seizoenen oud en ik neem aan dat er een bepaalde voorkeur aan het aftekenen is.

Past een swissauto overigens zondermeer op elk automaat chassis?

Bij voorbaat dank,

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Mijn vraag is daarom wat de VT250 coureurs nu als voorkeur hebben


Bij mijn weten rijden de meeste vt250 wedstrijd coureurs met handbediende voorremmen.
Dit ook mede doordat het handiger uitkomt met racen.

Persoonlijk heb ik nu paar keer met een swiss auto mogen rijden met handbediende voorremmen (en ook een keer met voetbediende).
Ik zelf zou kiezen voor de handbediende. Naar mijn mening is het dan makkelijker om iemand uit te remmen en het rijden zelf is ook wat "leuker".

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Zoals Basjuh zegt rijden de wedstrijdrijders met handbediende voorremmen, omdat ze dan kunnen kiezen of ze de voorrem gebruiken of niet. Met voetbediening gebruik je altijd voor- en achterrem (rembalans kan wel ingesteld worden natuurlijk). Dus wil je wedstrijden gaan rijden; kies je de handbediening denk ik.

Ik rijd zelf met voetbediende voorrem en weet niet hoe een handbediend systeem werkt, dus ik kan je geen vergelijk vertellen.

Naar het schijnt is alleen een Tonykart wat moeilijk qua plaatsing van de Swissauto, alle overige chassis moeten gewoon kunnen. Hou wel rekening met voldoende ruimte tussen motor en stoel, omdat de uitlaat er tussendoor moet.....

Succes met je keuze en we horen graag wat het geworden is !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik rijd met een crg roadrebel 100cc chassis, met hand bediende rem en ben zeer tevreden mee

maar een schakelframe heeft wel een klein voordeelte, mede dat die wat stijver in de achterkant is, waardoor het koppel iets beter op te vangen is.
de voorrem is overgens makkelijk over te bouwen naar een handbediende rem

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm
Berichten: 242
Woonplaats: maartensdijk
morgen kan ik je vertellen hoe het is om met een handbediende voorrem te rijden.
op een VRK chassis kan iig een swiss :D

_________________
vrk swiss-auto '09


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 10:32 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Dank voor de reacties tot nu toe!

Het blijft lastig. Ik ben in ieder geval ook erg benieuwd naar jouw ervaringen Ron.

Ik heb eerder ook de verhalen gelezen over dat van diverse merken de schakelchassis aan de achterkant stijver zijn dan de automaatchassis. Ik twijfel echter of dit een "universele waarheid" is of dat het wat genuanceerder ligt. Als ik naar de frametekeningen van de CRG roadrebel van de automaat en roadrebel kijk zie ik niet echt grote verschillen aan de achterkant en als de buizen allemaal 32 mm zijn zie ik niet waarom het schakelchassis stijver zou zijn. Ik kan het echter erg verkeerd hebben en wil niet claimen de grootste kartchassisexpert te zijn.

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 10:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Chris,
Simone heeft een Kombi ICA automaatchassis waar we zelf een set gehomologeerde handbediende voorremmen op hebben gezet van Intrepid.
Je kan dus ook ervoor kiezen om zelf het chassis van jouw keuze aan te passen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
het gaat erom bij crg hoe de buis achter je stoel loopt
van de 125cc frame's loopt ie iets anders ten opzichte van een 100cc frame
en de stoelsteun zit iets meer naar links

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 8:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
morgen kan ik je vertellen hoe het is om met een handbediende voorrem te rijden.


Misscien wel even vermeldingswaardig.
Het ideale gebruik maken van handbediende voorremmen is niet binnen 10 rondjes geleerd, athans bij mij en de meeste andere niet.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 8:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm
Berichten: 242
Woonplaats: maartensdijk
dat zal zeker wennen zijn :D
maar ik hoop vandaag meer dan 10 rondjes te kunnen rijden [-o<

maar we zullen het wel beleven :roll:

ben wel gewent om met de motor alleen de voorrem te gebruiken :wink:

_________________
vrk swiss-auto '09


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 10:43 am 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Chris je hebt een pb


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm
Berichten: 242
Woonplaats: maartensdijk
vandaag voor het eerst met een swissauto met handbediende voorremmen gereden.
maar wat viel dat tegen in het begin :shock:
het bedienen van de handremmen is toch wel moeilijker dan gedacht.
zeker als je ook de baan niet kent en ook de kart niet ken.

maar aan het einde van de dag ging het wel beter,maar het kan beduidend sneller.
ik had het gevoel dat ik een rijdende chicane was :roll: :oops:
zeker gezien het snelheidsverschil met de ervaren jongens :oops:

_________________
vrk swiss-auto '09


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2010 5:51 pm 

Geregistreerd: do dec 10, 2009 8:44 am
Berichten: 25
ik had dat topic gestart over de voorremmen, handbediend of met de voeten.
Ik heb dus altijd met voetbediende voorrem gereden, nu ben ik dus overgeschakeld op handbediende voorrem
Ik ben er nu al een 2 tal keren mee gaan rijden, maar kan het niet gewoon worden. ofterwijl rem ik te vroeg, te laat, geef ik vooraan teveel rem of geef ik achteraan teveel remkracht, de combinatie van met de voeten remmen voor achteraan en met de hand vooraan krijg ik niet goed, het gaat echt slecht bij mij, misschien moet ik nog wat meer oefenen, maar rondetijden liggen tenopzichte van vorig jaar zo'n 2 a 3 seconden trager, ik kan er echt niet mee overweg. daarom heb ik een extra rempomp besteld en ga ik ombouwen naar voetbediende voorremmen, dat lag me beter.
Ik ga zeker niet afstrijden dat als je competie gaat doen een handbediende beter is, maar voor mij als hobbyrijder die maar 1 a2 keer de maand gaat rijden ligt het remmen met de voeten mij gewoon beter. Ik voel mij net zoals in de vorige post ook wel een rijdende chicane.
Maar met de hand heeft ook wel voordelen heb ik ondervonden, zou kan je in de bocht zelf nog iets corrigeren met je voorrem of achterem alleen. En om iemand uit te remmen is het ook wel super.
Hopelijk heb je hier wat aan.

_________________
kombikart 08 + swissauto 09


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 7:19 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
@Ron & Swiss-auto cruiser,

Dank voor de info!

Ik denk dat ik een schakelchassis (met voetbediende voorremmen) ga nemen.

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 7:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Heb je ook inmiddels al een voorkeur voor een merk?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David