Auteur |
Bericht |
Scarto
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 2:38 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Hallo,
Omdat we mijn blok willen reviseren en tunen volgens het reglement ben ik eigenlijk op zoek naar een lijst waarin ik alle artikelnummers van de onderdelen kan vinden. Als ik de artikelnr.'s heb kan ik deze zo doorgeven aan een willekeurige grasmaaierzaak zonder dat ze mij opzoekkosten voor de onderdelen in rekening brengen.
Dus, heeft iemand voor mij een lijst met artikelnummers?
Alvast bedankt! Groet Matthijs
P.s. Volgens het reglement van 4takt-kartclub Twente/Eefde mag je standaard overmaten zuigers, glijlagering in Big End en nokkenastiming aanpassen, toch? Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie die mij heel veel meer vermogen op kunnen leveren?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:36 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Als je een lijst inleverd met onderdelen die je nodig hebt en zij moeten daar nog de bestelnummers bij zoeken rekenen ze gewoon hun uurloon. Omdat ze hier toch wel een poosje mee bezig zijn (1 sproeier zoeken kostte m'n grasmaaierspecialist al bijna een kwartier) kan dit een aardig bedrag vormen. Dit bedoel ik met opzoekkosten Bedankt voor de link!
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
Ik denk dat David een goede tip heeft gegeven met het onderdelen boek (hoewel ik problemen heb met opslaan vanuit Firefox en Internet Explorer 8, maar dat terzijde). Maar ik zou je adviseren om kontakt op te nemen met TKS in Losser. Deze beste man kan de 390cc "blind" klaar maken volgens het reglement van Kartclub Twente en Eefde. Overigens mocht je mee willen rijden met de GP4 met je 390cc dan weet ik niet of hun ook het reglement gaan aanhouden van Twente/Eefde. Dat zal de 22e november wel bekend worden. Enne maak je hem niet te snel, anders zie ik alleen maar je rug !!
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:49 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
@Highfly, Ik ken Gerard al wel een beetje en ben niet super over hem te spreken. Het feit dat het 6 weken duurt om een tandwiel op de post te doen en de prijzen die hij hanteert maken het voor mij niet aantrekkelijk om daar heen te gaan, want ik ken zelf een revisietechnicus/fanatiek karter die ook erg veel ervaring heeft met deze blokken en een heel stuk goedkoper is. Als de GP4 een ander klassement hanteert is dat jammer maar helaas, ik ga daar geen rekening mee houden. Ik ga mijn blok toch niet helemaal tot het uiterste tunen en als dit nog niet voldoet zijn er véél meer 390 rijders die niet conform GP4-reglement zijn. Ik denk dat ik echt niet veel sneller zal worden dan jou, ben maar een arm scholiertje Lijkt me overigens wel fun om samen over het asfalt te scheuren, dus bij deze nodig ik je uit voor een leuk duel op de baan!
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
Citaat: Ik denk dat ik echt niet veel sneller zal worden dan jou, ben maar een arm scholiertje Lijkt me overigens wel fun om samen over het asfalt te scheuren, dus bij deze nodig ik je uit voor een leuk duel op de baan! . Afspraak staat! ... Anders een keer afspreken voor een trainingssessie in Oldenzaal/Driebergen van de winter? PS Ik denk ook wel dat ze het Reglement van Twente aanhouden. Dit is een goed reglement en zou stom zijn om daar vanaf te wijken (motorisch gezien dan). Er rijden (of staan in schuurtjes) nog veel 390cc karts die volgens dat reglement zijn gebouwd. Succes met tunen van je blok!
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 4:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hmm dan was ik zeker in een hele vriendelijke grasmaaiershop, de beste man nam alle tijd om de nodige onderdelen op te zoeken in het bestelsysteem, incl. check of het op voorraad was bij de importeur en bracht daar niets voor in rekening, ik hoefde dus alleen de onderdelen te betalen.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 5:23 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
@David, Heb je denk ik inderdaad een hele vriendelijke man getroffen, zover ik weet worden er altijd zulke kosten in rekening gebracht. M'n vader kan dit ook bevestigen (Hij heeft een eigen Welkoop en voor grasmaaiers repareren gaat hij ook regelmatig naar allerlei zaken) Ik ben nu bezig de artikelcodes uit het pdf bestand op te schrijven voor de benodigde onderdelen, bedankt nogmaals! @Highfly, Moet ik even zien hoe het staat met nieuw frame/blok reviseren/nieuwe aanhanger. Als dit allemaal klaar is gaan we 'on tour' naar verschillende banen in BE,DE en NL. Onder deze banen staat ook al Oldenzaal op de planning!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 7:31 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@scarto, nokkenas timing aanpassen is volgens mij toch niet iets wat je zomaar thuis doet. Je zult precies moeten weten hoe je het tandwiel erop moet persen. Gerard heeft er een mal voor, kost je 90 euro om het te laten doen. Misschien is het goedkoper als je je blok zelf demonteert.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 8:05 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
@Roeland, Daar heb ik inderdaad ook al over zitten te denken, maar misschien dat die revisietechnicus het wel voor elkaar kan krijgen. Anders ga ik denk ik gewoon naar TKS voor die nokkenas.
Dus jij bevestigd ook dat dit toegestaan is? Zijn er nog meer dingen die ik volgens het reglement mag doen?
Bedankt!
Groeten Matthijs
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 9:44 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Dat reglement zal toch wel ergens online staan neem ik aan? Dan kun je precies zien wat wel en niet mag.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: zo nov 15, 2009 9:53 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
in het huidige regelement staat niet meer precies vermeld wat er nog wel en niet mag. Door TKS getunede motoren zijn toegestaan. Echter het verzetten van de nokkentiming is niet echt natte vinger werk. Ik zou ook niet weten hoe je de timing moet verzetten, bedoel voor of achteruit. Heb je een motor met bigend lager of een orginele drijfstang?
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: ma nov 16, 2009 11:32 am |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
Even over het wedstrijd klaarmaken van een GX390. Ten eerste is het van belang dat je het juiste type blok hebt. Niet alle Honda’s zijn toegestaan. Je vind dat nr voorop je carter ter hoogte van je olieschakelaar.
Wat er dan gebeurt is de motor blauwprinten/ optimaliseren naar het reglement. Dan pas je je krukas aan voor kleine koppeling, Dan moet je wel een aangepaste Noram koppeling nemen. Hoe deze aangepast is weet ik niet. De grootste overmaat monteren volgens reglement om meer cc’s te krijgen de 3de overmaat. Dan de kleptimming aanpassen. Dit is gedaan om dat de timmi9ng naar zeggen origineel niet gelijk is. Dit doe je door het tandwiel op de kurkas te verplaatsen (lees afpersen en er opnieuw op persen). Hiervoor heb je echt een mal nodig dit gaat op de graad precies. Dit zijn alle dingen die mogen. Daarbij kopt dat je je drijfstang moet lageren ander loopt je blok gegarandeerd stuk.
Verder dient alles origineel te blijven. Je mag dus geen sproeiers, ontsteking verzetten (andere spie of zonder spie). aanpassen. Er zullen vast wel mensen zijn die aanpassingen doen die “illigaal” zijn. Of iets wat legaal is maar wat een nieuw “trucje” is. Hopelijk komt Casper met een goed reglement. En veel controles. Anders worden de mensen die zich niet bezig houden met het tunen de dupe. Evt doormiddel van een testbank. Het is immers niet de bedoeling om de mazen in het reglement op te zoeken. Als alle motoren bv tussen de 14.5 en 15.5 pk zitten en er 1 16pk heeft dan weten we dat er iets bijzonders mee is. Maar ik ga er vanuit dat Casper en de zijne hier een perfecte oplossing voor vinden. Of 1 of 2 motoren bij organisatie bij twijvel een race met motor van organisatie als hij echt zo goed is is dat geen probleem voor de rijder.
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: ma nov 16, 2009 7:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
Citaat: Ten eerste is het van belang dat je het juiste type blok hebt. Niet alle Honda’s zijn toegestaan. Je vind dat nr voorop je carter ter hoogte van je olieschakelaar. Motornummers conform reglement 2008 van Kartclub Twente Honda GX 390 K1 SHQ4 Honda GX 390 K1 SMD3 Honda GX 390 K1 SXB Honda GX 390 K1 SWA4
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma nov 16, 2009 9:25 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@bobdebouwer, tussen standaard voor de kart klaargemaakte blokken van TKS zit al een behoorlijk verschil in pk's hoor. De beste blokken hield gerard dan ook in het verleden voor z'n 'eigen' rijders.
Blokken moet je gewoon controleren door te meten aan het blok, dus lostrekken. Echter kost dit veel geld en zal het het inschrijfgeld doen stijgen.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|