Auteur |
Bericht |
Xzelicon
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:33 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Hallo,
aangezien (alweer) pech te hebben met de Rotax, heb ik toch nog eens gekeken voor andere blokjes, en dus ook voor de B&S World Formula. Kan je met deze 15pk toch nog een beetje meekomen op de grotere circuits zoals Genk? Heeft iemand hier ervaring met dit blokje op een circuit zoals Genk?
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:36 pm |
|
|
sorry voor de offtopic, maar wat heb je nu voor? ________ Edit: heb de andere post al gevonden !
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:43 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Nee met een B&S kom je zeker niet mee op Genk Het is een grote stap terug als je uit de rotax komt
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 8:51 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Nee met een B&S kom je zeker niet mee op Genk Niet mee eens. Met de prokarts hebben we leuke wedstrijden gehad op Genk, het circuit blijft zeker uitdagend. Natuurlijk is het circuit uitdagender met krachtigere motoren, maar dat geldt voor alle circuits.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 10:18 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Ik zou dan toch eerder opteren voor een RK1. Die zijn niet echt een pak sneller dan een B&S maar zijn blijkbaar toch betrouwbaarder.
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:04 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
@ Beire dat zou ik toch niet meteen zeggen, ik rij al 2,5 jaar met een briggs en hij heeft nog geen minuut dienst geweigerd, er zitten er slechte tussen en dat is ook zo met de RK1 hoor, bij ons op antwerp karting, rijden er ook enkele RK1's en heb er nog niet zo veel spectaculairs van gezien hoor. alleen dit weekend heeft er eentje heeeeel goed gedraaid. Je hoort me natuurlijk niet zeggen dat het een slechte motor is he, in tegendeel het is een zeer leuke motor als hij op punt staat.
Het ligt er allemaal aan hoe je je kart onderhoud. als je ze goed onderhoud zal ze ook heel(of toch meer) betrouwbaar zijn.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
@ Matthijs
Ik bedoel niet dat et niet leuk is om op Genk te rijden met B&S want dat is het natuurlijk wel Dat is net als Hahn met de prokart Maar met de gasten die er normaal rijden in de rotaxen en schakels kun je met die B&S niet meekomen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:10 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Dat is wel een minpuntje. je zal meer rekening moeten houden met het verkeer achter je.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:12 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Maar met de gasten die er normaal rijden in de rotaxen en schakels kun je met die B&S niet meekomen Tja, wat is "niet meekomen"? Het is toch geen wedstrijd? Natuurlijk zullen er karts sneller gaan, maar dat is dan niet jouw probleem.
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:24 pm |
|
|
Meekomen valt eigenlijk onder de noemer niet de snelste niet te traagste . Maar de world formula mag alweer vergeten worden, heb namelijk nog een 11pk honda die hoogstwaarschijnlijk getuned gaat worden.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 10:13 pm |
|
|
@ Fuchs-racing,
Je kan best gelijk hebben, ik baseer me gewoonlijk op hetgeen ik zie/ervaar in de competitie. Sorry,
Waar en hoeveel ga je zoal met je Briggs rijden dan?
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 5:56 pm |
|
|
Geen probleem hoor In nederland is die motor ook al veel beter van grond gekomen dan in belgië. Mss dat het daar aan ligt IK rij meestal op antwerp karting, zeker om de 2 weekends(nu zal het wat minder zijn met de aankomende examens ) grtz kenneth
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 6:03 pm |
|
|
Antwerp karting heb ik vroeger veel gereden, toen ik daar nog in de buurt woonde, en inderdaad toen de WF pas uitkwam (2003 ongeveer dacht ik) reden er daar al enkele van rond. Maar hun zijn dan ook erg actief qua promotie he
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: wo nov 25, 2009 11:17 am |
|
|
Okay Fuchs,
Maar waar het met mijn vraag ook om te doen was was om te weten te komen waar je je Briggs gebruikte. Het is maar dat je moeilijk voornamelijk gebruik op een circuit als dat van Antwerp Karting kan vergelijken met het gebruik ervan op bijvoorbeeld Francorchamps of Eindhoven.
|
|
Omhoog |
|
|