Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
kart 160 cc honda https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=5491 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | soldierrick [ vr aug 21, 2009 9:57 pm ] |
Berichttitel: | kart 160 cc honda |
hallo. ik ben nieuw hier en heb zelf een honda kart gx 160cc ik wil nu graag olie verversen maar weet niet precies wat voor olie er in moet. ik zat zelf te denken aan castrol olie maar ja welke van castrol?? wie het weet geef me maar een reaktie ben er super blij mee! met vriedenlijke groet rick |
Auteur: | David [ vr aug 21, 2009 10:08 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
Honda schrijft zelf 10W30 voor voor de GX160. |
Auteur: | Energy 390 [ za aug 22, 2009 5:18 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
motul is een goede olie voor de honda viertakt. Weet alleen het nr zo niet 123. Wil het wel voor je opzoeken. |
Auteur: | Scarto [ za aug 22, 2009 7:52 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
Ik rijd met mijn 390 altijd 5W40, en heb hier geen problemen mee. Ook ken ik mensen die 5W40 in de cadets doen, en ook daarvan heb ik geen problemen gehoord, dus er zullen wel geen gevaarlijke dingen gaan gebeuren. Wat het verschil is tussen verschillende typen olie durf ik niet te zeggen dus over de effecten ervan durf ik me verder niet echt uit te laten. |
Auteur: | joris [ za aug 22, 2009 8:21 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
ik dach dat dat met de dikte van de olie te maken had het ene nummer voor de olie in koude toestand de ander voor de warme toestand |
Auteur: | IncineratorX2 [ zo aug 23, 2009 12:31 am ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
ook en de synthese, full half of volledig mineraal. Smering bij een bepaalde arbeids omgevings temperatuur. http://www.velocette.nl/olie.htm schreef: Viscositeit is de mate van dikte/vloeibaarheid van een olie. Deze dikte/vloeibaarheid is het gevolg van de weerstand tegen vervorming. Dus stroming, die wordt veroorzaakt door de krachten tussen de moleculen van een vloeistof. Hoe groter de inwendige weerstand van een olie is, des te moeilijker zal zij stromen. We zeggen dan dat de viscositeit hoog is. Is de inwendige weerstand gering, dan spreekt men van een lage viscositeit (dunne olie). Nog niet erg duidelijk, maar hogere visco = dikkere olie.. dit moet meer warmte hebben om beter vloeibaar te worden (voor zomer periodes/langere opwarmtijd nodig). Hoewel vol syntheten wel oudere pakkingen en keeringen aantast. Tevens door de dunheid van de olie wil het ook wel langs je klep keerringen schieten e.d. (iig bij oudere auto's/keerringen). Dit is mij overkomen :'( met een honda blok i.c.m. 5w30 :'( Hoe het zit met de 4 takten op de karts weet ik niet... ga van de fabrieks standaard uit of neem een olie met syntheet voor wat betere smering en hitte bescherming.. vraag dit na bij je dealerer zijn speciale race oliën beschikbaar... http://www.velocette.nl/olie.htm schreef: Een synthetische olie is de meeste geraffineerde kwaliteit die de hoogste belastingen en temperaturen aankan, zij wordt aangeraden bij sportmotoren of bij personen die hun motorfiets in de watjes willen leggen.
Shell HELIX ULTRA (SAE 5W40) - Shell HELIX DIESEL ULTRA (SAE 5W40) |
Auteur: | Pro-kart monster [ zo aug 23, 2009 7:18 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
Wij gooien er bij onze Honda GX160 blokken 5W40 in. |
Auteur: | hvb83 [ di aug 25, 2009 8:50 am ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
Dat een vol-syntheet de keerringen en pakkingen aan zou tasten is niet waar. Wat wel zo is, is als er in het verleden altijd minerale olie in zat, dan gaat dat restanten opbouwen in bepaalde gebieden van je motor, bijvoorbeeld bij je keerringen, je zuigerveren, etc. Die zorgen voor een deel voor afdichting. Ga je nu ineens over naar een vol-syntheet, dan lost dat die restanten op en kan je dus olielekkages krijgen. Bij een GX160 zou ik me daar alleen niet zo druk over maken, zeker niet als het een recreatiemachine is. Gewoon je olie regelmatig controleren dan is er niets aan de hand. Persoonlijk zou ik gewoon een merkloze olie kopen in 10w40 of 10w50 en die wat vaker vervangen. Je kunt er wel hele dure olie in gooien van €20 de liter, maar als jij 1x in de maand een zondagje gaat rijden en vervolgens het hele jaar die olie erin laat zitten, is dat veel slechter voor je blok. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ di aug 25, 2009 12:29 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
Ik zou gewoon een half syntheet pakken, zeker als dit er al in gezeten heeft. Zoals hvb83 al aangaf heeft een volsyntheet een reinigende werking, waardoor je dus problemen zou kunnen krijgen. Als ik jou was zou ik er inderdaad gewoon een halfsyntheet 10W40 in gooien, Kendall is over het algemeen goede olie voor een nette prijs. (heb het ook in de auto zitten) Over de codering van de olie: Het getal voor de W is de viscositeit bij een koude toestand, het getal na de W is de viscositeit in warme toestand. Waar de W voor staat zou ik niet weten. |
Auteur: | ferrari91 [ di aug 25, 2009 3:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: kart 160 cc honda |
ik gooi er ook 5w40 in hoor |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |