Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mini briggs of WF briggs
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 7:37 pm 

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm
Berichten: 9
Hallo Allemaal,

Ik kan aan een Birel komen met een (naar de verkoper zegt) een WF briggs & stratton motor.
Ik kan het verschil niet zien, staat er ook niet op.
Kan iemand mij aangeven waar ik dat evt. aan zou kunnen zien ?

Ik rij nu met een prokart 2x 160 cc honda en wil iets snellers.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik weet niet of het je verder helpt:
http://images.google.nl/images?q=world% ... a%20briggs

Een minibriggs heeft geloof ik een andere nokkenas, das nogal moeilijk te zien aan de buitenkant, maar volgens mij zijn deze motoren over het algemeen verzegeld (tenminste als ze voor wedstrijden zijn gebruikt), dus dan zal er wel een homologatieblad of ID-card bij de motor horen waar het type in beschreven staat.

Helaas weet ik dus niet of er uiterlijke verschillen zijn waardoor je de motoren kan onderscheiden, maar misschien weten andere kartforumleden dat wel :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 8:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Misschien dat Alex(4-taktkenner en liefhebber) hier van het forum het weet.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Dank je Kartje te veel eer :oops:

Het verschil tussen een mini Briggs en Briggs & Stratton World Formula is niet zo groot, de basis is gelijk, bij de mini mag de startmotor en accu verwijderd worden, bij de WF niet (bij wedstrijden dan), de mini heeft (inderdaad David) een iets tammere nokkenas, waardoor het vermogen ongeveer zo'n 7 a 8 Pk zal zijn, de gewone WF motor wordt voor een optimistische 15 pk opgegeven.
Bovendien zijn de veren in de koppeling van de mini slapper, daardoor grijpen de schoenen iets eerder aan.
Beiden maken ook gebruik van andere typen uitlaten, daar kan je soms al verschil aan zien, en rijdt de mini met een vaste tandwielverhouding van 18 voor / 70 achter.
Bij zijn grote broer is dit vrij.
Voor de mini Briggsen bestaan (helaas) buiten de wintercup van kartclub "De Fabrique" (vooralsnog) geen wedstrijden, terwijl het eigenlijk een heel mooi "racey" motortje is. (veel mooier als de Honda Cadet)
Voor de B&S WF klasse bestaat steeds meer animo, en kan gebruikt worden in een heel betaalbare competitie.
Let wel op dat als je tot aankoop overgaat je een carter hebt uit de late(re) series, met voorkeur inclusief alle vliegwiel update's en PVL ontsteking.

Is het deze ???
http://link.marktplaats.nl/224311692
De motor is een gewone B&S, een ouder blok, zonder kopontluchtingsslang en zonder update's. dat kan je zien aan de zwarte bougiedop, hij heeft dus ook het oude (loodzware) vliegwiel en de onbetrouwbare toerenbegrenzer.
Een complete vliegwiel update kost ongeveer €100 ,- ex btw ex montage.
waarschijnlijk geen startmotorsteun, (heb ik eventueel nog wel voor je, kost niks).
Geen id kaart en verzegeling?? dus niet geschikt voor wedstrijden, bovendien is het frame verlast, zie de verticale buis links naast de stoel, en heeft het frame stabi's, en dat mag niet op een World Formula frame.
Mocht je op zoek zijn naar een raceklare en betaalbare combinatie, stuur dan even een PBtje, weet ik er nog wel een paar.

_________________
kartloos


Laatst bijgewerkt door Lex op di jan 27, 2009 10:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 5:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
let even op hoe oud deze karter misschien wel is. Als je niet meer binnen de wf leeftijdsgrenzen valt dan heeft het kopen van een wf niet veel zin. Zeker niet als je zelf als 70kg+ weegt. Dan kun je beter een 390 kopen als het voor de hobby is.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 5:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Energy 390 schreef:
let even op hoe oud deze karter misschien wel is.


Geen idee, wordt ook niet vermeld, er wordt alleen info over de briggs gevraagd, en dat heb ik zo veel mogelijk gegeven.
als je 40 kilo weegt is een WF sneller als een Pro, als je 60 kilo weegt is een WF sneller als een pro, en ook als je 80 kilo weegt is een WF nog steeds sneller.
:wink: dus hij gaat er in snelheid altijd op vooruit.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 6:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
dat snap ik alex. Als je wat zwaarder bent is het met een 390 nog leuker rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David