Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Nieuwe 4 tact diesel 10pk Jullie mening graag..
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=4083
Pagina 1 van 2

Auteur:  Letterlijk [ do jul 03, 2008 2:50 pm ]
Berichttitel:  Nieuwe 4 tact diesel 10pk Jullie mening graag..

Waarschijnlijk heeft deze oneindig veel torq en betrouwbaarheid....?

Dieselmotor 7,34kW, 10 Pk, 418ccm, Kartmotor Q1 Advertentienr.:151533912


Prijs:
€ 399,00
Datum:
27-02-08 22:53
Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Letterlijk [ do jul 03, 2008 2:52 pm ]
Berichttitel: 

Dieselmotor 7,34kW, 10 Pk, 418ccm, Kartmotor Q1
ArtikelNr.: 92681
Prijs € 399,00

Toevoeging

De OHV 4 takt eencilinder motor is geschikt voor de Kartsport, als ook voor
inbouw / vervanging in Pompen, Grasmaaiers, generatoren, trilplaten en nog veel
meer.
Let op: bekijk de technische tekening, bij gelijke zuigerlengte kan de motor
probleemloos vervangen worden.

De motor kan met een trekkoord zonder accu gestart worden (noodstartfuctie).
Carburateur, Uitlaat, Tank, Luchtfilter en onderhoudsvrije lood-Gell accu worden
meegeleverd.

Technische gegevens:
Motor: UD186
Motortype: 4 takt 1 cilinder luchtgekoelde Dieselmotor
Inhoud: 418cc.
Toerental: 3000.
Max. vermogen: 7,34Kw/ 10 pk bij 3600 toeren.
Starten door: Startmotor / trekkoord.
Motorolie: SAE 10W/30 winter / zomer.
Verbruik: 210 gr./ uur.
Inspuitsysteem: Dieseldirektinspuiting.
Tankinhoud: 5,4 liter.
Carterinhoud: 1,65 liter.
Koeling: Luchtgekoeld.
Brutto gewicht: 55 Kg.
Afmeting: 52,5 x 48,0 x 56,2 cm.
Cilinderinhoud: 86 x 72 mm

De motor is voorzien van een electriche starter met sleutel en een trekkoord
(net zoals bij een scooter, sleutel en kickstarter)

Auteur:  Letterlijk [ do jul 03, 2008 2:53 pm ]
Berichttitel: 

Hier de link:
http://link.marktplaats.nl/177250456

Auteur:  Samuel [ do jul 03, 2008 2:58 pm ]
Berichttitel: 

Jammer dat er geen koppel gegeven wordt, kan bij een diesel nog wel eens belangrijk zijn.
Ik ben benieuwd wat zo'n ding zou doen op een kart. 390 killer??

Auteur:  Matthijs [ do jul 03, 2008 3:05 pm ]
Berichttitel: 

Ik dacht: leuk prokartmotortje, maar dan:

Bruto gewicht: 55 Kg.

:shock:

Ik denk dat ik niet meer kan insturen met twee van die betonblokken achterop.

Auteur:  Letterlijk [ do jul 03, 2008 3:16 pm ]
Berichttitel: 

ja 55 is wel veel jaa. Is ie niet te strippen dan....399 is ook wel erg weinig geld voor een dieselmotor

Auteur:  Samuel [ do jul 03, 2008 3:28 pm ]
Berichttitel: 

Een honda 390 weegt volgens mij 31kg gestript. Dit is ook al veel maar ik ben wel benieuwd wat die diesel weegt als hij gestript is. (volgens mij zit er ook een startmotor op die er af moet kunnen) En hoe zit het met de koppeling?

Auteur:  Letterlijk [ do jul 03, 2008 3:38 pm ]
Berichttitel: 

die 55 kg is wel met die startmotor...- startmotor -4 kilo denk ik

Je hebt natuurlijk wel veel meer koppel dan een benzinemotortje..

Auteur:  kartje [ do jul 03, 2008 3:43 pm ]
Berichttitel: 

en qua afmetingen is hij niet een beetje groot? ik weet niet hoe groot een 4-takt motortje is.

Auteur:  kartje [ do jul 03, 2008 3:47 pm ]
Berichttitel: 

zeg dat je er 15 kilo af kan krijgen dan heb je er nog 40 over is toch aardig wat denk ik

Auteur:  David [ do jul 03, 2008 4:02 pm ]
Berichttitel: 

Niet aan beginnen, tis de moeite niet waard.
Te groot, te zwaar, te langzaam.

Auteur:  Samuel [ do jul 03, 2008 4:04 pm ]
Berichttitel: 

Info over het koppel dat hij levert kan ik nergens vinden. Wel heb ik gevonden wat het droog gewicht is zonder startmotor

Ik neem aan dat recoil betekent zonder electrische startmotor:

Starting System Recoil/Electric starter
Dry Weight (recoil) (kg) 50
Dry Weight (electric) (kg) 55

Droog gewicht is dan dus 50kg.
Info over motor

Hij wordt overigens in china gemaakt.
Info over fabrikant

Auteur:  Samuel [ do jul 03, 2008 4:05 pm ]
Berichttitel: 

Chinese motoren zijn volgens mij ook niet al te best :P

Auteur:  marlon_ruchtie [ do jul 03, 2008 4:46 pm ]
Berichttitel: 

Houden deze lagers e.d. het wel met oog op het karten?

Bovendien is hij VEEEEL te zwaar, kan me niet van t idee ontdoen dat er niet meer met je kart te sturen. Bij een prokart zul je niet meer in kunnen sturen en als vervanger voor een 390 is je gewichtsverdeling nóg beroerder dan bij een 390 :P

Auteur:  anfos [ do jul 03, 2008 4:51 pm ]
Berichttitel: 

leuk idee voor de toekomst dieselkarten.......
maar nu (nog) kansloos echt kansloos 10pk 55 kg
oppassen voor inhalende trapskelters

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/