Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 8:57 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Tegenwoordig bieden ze op internet 110CC 4-takt motoren
aan welke volgens mij in off-road-buggy en pocketbikes
veel gebruikt worden.
Volgens de aanbieders hebben deze motoren een vermogen
7kW bij een toerental van 7000 toeren.
(kan zelf geen goede specificatie vinden)

Een Honda 200CC motor heeft een vermogen van 6,5PK
en dat bij 3600 toeren.

Theoretisch zou de 110CC dus beter presteren, echter is dit ook zo?

Wie o wie heeft een 110CC-blok op zijn kart geprobeerd?
En dan natuurlijk wat zijn de bevindingen/voordelen/nadelen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi FVRoij, welkom op het Kartforum!

Ik denk eerlijk gezegd dat nog niemand dit blok op zijn kart gezet heeft.
Het vermogen van 7 kw (9,5 PK) klinkt niet verkeerd, maar hoe zit het met het koppel?
Om een pocketbike vooruit te krijgen heb je niet zoveel koppel nodig, maar om een zwaardere kart lekker uit een bocht te krijgen is het toch wel handig. Ik vermoed dat het 110cc blokje wat dat betreft gewoon te klein is.
Mocht je het gaan proberen ben je denk ik een van de eerste, en zijn wij natuurlijk allemaal zeer benieuwd naar jouw bevindingen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 02, 2006 11:20 am 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
off-road-buggy's zijn anders ook niet echt licht! Lijkt me een leuk experimentje, maar heeft er iemand daar het budget voor?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 03, 2006 4:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
waarom opnieuw het wiel uitvinden.

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 03, 2006 4:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Met die opvatting hadden we nu nogsteeds met kettingzaagmotoren gereden.
Het lijkt me ook wel een leuk experiment, maar is eigenlijk alleen interessant voor de mensen die dus anders een Honda GX200 of iets dergelijks zouden monteren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 03, 2006 10:36 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ik ken iemand die zon [110 cc4 tackt van een mini quad] blok op een mini kart gezet had .
het ding trok dus niet ,niet voor uit te krijgen.

na dat het gammele koppelingetje het begeven had [tandwiel er af gebroken] heeft hij maar een comer tje gekocht
ook een honda mtx watercooler blok met een 125cc met 24mm carborateur heeft hij geprobeerd dat wil ook niet voor uit op een kart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2006 7:00 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Het koppel van de 110cc blok is na wat speur- en vraagwerk 7Nm.

Een honda 200cc blok heeft een koppel van 13 a 14 Nm standaard.

Dit verklaart het niet wegtrekken. En daarom zal deze kart bij het wegrijden een duwtje nodig hebben.
En dan is het nog maar de vraag ofdat hij na een 180° bocht nog
goed op gang zal komen.

Blijft de vraag open hoe snel/traag de buggy's zijn

:?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2006 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
toen ik vandaag nog even een uurtje moest werken op kartbaan driebergen kwam ik dit tegen:


Foto 1 klopt niet helemaal kwa afmetingen omdat ik de foto maakte terwijl die reed..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2006 5:03 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
een mini toch?

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2006 5:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
wat is dat nou voor een blok en ging die een beetje hard of niet

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2006 5:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
als je de 1e post leest van dit topic, daar staat
Citaat:
Tegenwoordig bieden ze op internet 110CC 4-takt motoren
aan welke volgens mij in off-road-buggy en pocketbikes
veel gebruikt worden.


Dit is dus zo'n 110cc 4takt blokje, hij had power genoeg. maar dat kwam simpelweg omdat het achtertandwiel te groot was en hij dus de hele baan rond ging met overtoeren. de eigenaar besloot maar te stoppen nadat de carter pakkingen begonnen te roken. ander tandwiel en hij presteerd denk ik redelijk. In vergelijking tot een gx160.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2006 8:53 pm 

Geregistreerd: ma okt 09, 2006 11:29 am
Berichten: 95
Woonplaats: veenoord
denk niet dat hij bevalt
hij staat vanaf vandaag namelijk te koop op marktplaats :D
ik ben van mening dat een honda gx 200 dan toch een betere keuze is

_________________
crg roadrebel met verstappen getuned maxter icc blokkie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 09, 2008 11:39 pm 

Geregistreerd: vr aug 11, 2006 11:14 am
Berichten: 200
Woonplaats: Sittard
ik ben op zoek voor mijn barstoolkart ook opzoek naar een andere motor wat niet veel kost

dus dan lijkt dit mischien een goede oplossing zo,n 110cc pitbike blok

Ik heb nu een 110cc 2 pk 4 takt grasmaaier blok uit 1970/80 maar dat is niet vooruit te branden helaas

Zou het een optie zijn het blok van de grasmaaier optevoeren?
En hoe want ik vind er niks over op dit forum


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 2:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Klopt, dit is niet het grasmaaierforum. En nee, ik denk dat zo'n grasmaaier blok je niet veel brengt als je deze opvoert, vooral omdat de toepassingen op het blok niet zijn gemaakt voor veel meer pk's.

Soms zit er op een grasmaaier een gewone Honda GX-motor, deze kan je wel opvoeren, maar ook dat is niet 1,2,3. Verder houdt ook daar het waarschijnlijk bij 5pk erbij op.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 5:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een ander blokje monteren is meestal beter dan zo'n oud blokje proberen te tunen.
Let op, de Honda en B&S blokjes die op grasmaaiers zitten hebben bijna altijd een vertikale krukas, wat niet bepaald handig is voor montage op iets anders dan een grasmaaier. Je kan natuurlijk het hele blok kantelen, maar het is nog maar de vraag of de olie dan nog overal komt waar dat nodig is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David