Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Choke Honda GX 160 https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=2119 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Der Hansel [ vr dec 22, 2006 8:43 am ] |
Berichttitel: | Choke Honda GX 160 |
Na zo goed geholpen te zijn met mijn remklauw, even een vraagje over het motorblok [Honda GX 160]: Volgens de gebruikershandleiding van de Honda start je een koude GX 160 met de Choke dicht, en schuif je hem geleidelijk open wanneer de motor warmer wordt. Daarna wordt met er geen woord gerept, of je de choke weer dicht moet zetten; betekent dat je met een open choke op bedrijfstemperatuur rondrijdt ? Ik kan me herinneren dat je met auto's vroeger, juist de chokeknop naar je toe haalde om de motor aan de gang te houden, wanneer deze koud was en naar enkele minuten kon dicht duwen. Kan me iem dit misschien uitleggen? Groeten Hans |
Auteur: | fastshadow [ vr dec 22, 2006 9:22 am ] |
Berichttitel: | |
klopt ook je trekt hem aan met de shoke en als hij loopt haal je hem er van af |
Auteur: | Der Hansel [ vr dec 22, 2006 9:26 am ] |
Berichttitel: | |
kan het zijn dat ik je antwoord niet helemaal snap; als je racet/rijdt staat de choke dan open ? |
Auteur: | Pro-kart monster [ vr dec 22, 2006 11:31 am ] |
Berichttitel: | |
als je aan het rijden bent moet je choke er altijd af zijn als je start choke open zetten zodra de motor loopt zet je de choke weer dicht om de motor warm te laten worden moet je stevige gas los en vast doen met het gashendeltje op je blok zodra het blok niet meer afslaat zodra je stopt met gas geven is de motor warm genoeg en kun je gaan rijden de choke moet dus Dicht zijn als je de baan op gaat |
Auteur: | Jetman [ vr dec 22, 2006 1:15 pm ] |
Berichttitel: | |
Om misschien een heel helder en al even simpel antwoord te geven: Tijdens het rijden moet het choke hendeltje in dezelfde stand staan als het hendeltje van de benzinekraan ! mvg Fred |
Auteur: | joris [ vr dec 22, 2006 1:57 pm ] |
Berichttitel: | |
ik denk dat er hier enige verwarring is over het open/dicht zijn van de choke bij normaal rijden staat de choke klep open men zegt dan dat de choke eraf staat bij starten staat de choke klep dicht en dan staat de choke er dus op |
Auteur: | Der Hansel [ vr dec 22, 2006 3:13 pm ] |
Berichttitel: | |
Kijk eens aan, nu snap ik de verwarring ook. Maar het is duidelijk, bedankt allemaal ! Groeten Hans |
Auteur: | DirkPilat [ za dec 23, 2006 11:13 am ] |
Berichttitel: | |
Hmm, ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb daar een ritueeltje voor: Als je je motor voor het eerst start op een dag, geef dan een beetje gas (of laat dat iemand doen) en trek 2 of 3 keer aan. Alleen bij echt kouder weer moet je choken, bij warm weer is dat niet nodig. Een beetje gas geven is bij met name getunede motoren belangrijk, door het tunen starten ze iets moeizamer maar een flinke dot gas wil erg helpen. Als de motor niks doet, check of de motor aan staat en of ie benzine krijgt (geen lucht in de benzineleiding?). Als ie dan nog niet start: halve choke. Als ie dan nog niet start: hele choke. Start ie dan nog niet en ruik je iets benzine: motor op off zetten en 4 keer starten, je blaast als het ware de benzine uit de motor (de motor was dan verzopen). Choke weer dicht en opnieuw proberen. Ruik je geen benzine, probeer dan de retourslang dicht te knijpen (mits je een centrale tank hebt natuurlijk, bij een tank op de motor dit overslaan) en start opnieuw. Als ie dan start, is je aanvoer iets verstopt, of de sproeier in je retour te ruim. Of (en dat gebeurt ook wel eens) is de koppeling (met drie aansluitingen waaronder de retour) verkeerd aangesloten. Als ie het dan nog niet doet, check of de draad bij de stopknop niet stuk is en tegen het blok aan bungelt, dan maakt ie kortsluiting en doet je motor het niet. Doet ie het dan nog niet... poeh, genoeg benzine? ja dat gebeurt sproeier verstopt? water in de carburateur? (vooral bij koud weer en regen) Gashendel dicht? (ipv choke open?) bougiekap er goed op? luchtfilter houder goed vast? (dat is de kap die wordt vastgehouden door twee bouten, die ook de carburateur vasthoudt) Uitlaat goed vast? kleppen niet los geschoten? tuimelaar afgescheurd? mvg Dirk |
Auteur: | achtoude [ wo apr 06, 2011 7:02 pm ] |
Berichttitel: | Re: Choke Honda GX 160 |
Even hierop inhakend, heb sinds een kort een prokartje staan. Ik loop ook altijd te twijfelen met de choke. Ik kan pas na een half uur rijden de choke een beetje richting de stand van de benzinekraan schuiven. Heb m echter nooit helemaal dicht, want dan loopt ie vol gas minder goed dan met een beetje choke. Zuigt ie valse lucht misschien ofzo? Zit overigens niet het orginele luchtfilter op maar een open sport filter. Heb het met beide motoren. De een iets meer dan de ander. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |