Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

4-takt 110CC versus 200CC Honda
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=1253
Pagina 1 van 2

Auteur:  FvRoij [ wo mei 10, 2006 8:57 pm ]
Berichttitel:  4-takt 110CC versus 200CC Honda

Tegenwoordig bieden ze op internet 110CC 4-takt motoren
aan welke volgens mij in off-road-buggy en pocketbikes
veel gebruikt worden.
Volgens de aanbieders hebben deze motoren een vermogen
7kW bij een toerental van 7000 toeren.
(kan zelf geen goede specificatie vinden)

Een Honda 200CC motor heeft een vermogen van 6,5PK
en dat bij 3600 toeren.

Theoretisch zou de 110CC dus beter presteren, echter is dit ook zo?

Wie o wie heeft een 110CC-blok op zijn kart geprobeerd?
En dan natuurlijk wat zijn de bevindingen/voordelen/nadelen

Auteur:  David [ wo mei 10, 2006 9:13 pm ]
Berichttitel: 

Hoi FVRoij, welkom op het Kartforum!

Ik denk eerlijk gezegd dat nog niemand dit blok op zijn kart gezet heeft.
Het vermogen van 7 kw (9,5 PK) klinkt niet verkeerd, maar hoe zit het met het koppel?
Om een pocketbike vooruit te krijgen heb je niet zoveel koppel nodig, maar om een zwaardere kart lekker uit een bocht te krijgen is het toch wel handig. Ik vermoed dat het 110cc blokje wat dat betreft gewoon te klein is.
Mocht je het gaan proberen ben je denk ik een van de eerste, en zijn wij natuurlijk allemaal zeer benieuwd naar jouw bevindingen :D

Auteur:  Lankhorst. [ vr jun 02, 2006 11:20 am ]
Berichttitel: 

off-road-buggy's zijn anders ook niet echt licht! Lijkt me een leuk experimentje, maar heeft er iemand daar het budget voor?

Auteur:  fastshadow [ za jun 03, 2006 4:18 pm ]
Berichttitel: 

waarom opnieuw het wiel uitvinden.

Auteur:  David [ za jun 03, 2006 4:24 pm ]
Berichttitel: 

Met die opvatting hadden we nu nogsteeds met kettingzaagmotoren gereden.
Het lijkt me ook wel een leuk experiment, maar is eigenlijk alleen interessant voor de mensen die dus anders een Honda GX200 of iets dergelijks zouden monteren.

Auteur:  xx colin xx [ za jun 03, 2006 10:36 pm ]
Berichttitel: 

ik ken iemand die zon [110 cc4 tackt van een mini quad] blok op een mini kart gezet had .
het ding trok dus niet ,niet voor uit te krijgen.

na dat het gammele koppelingetje het begeven had [tandwiel er af gebroken] heeft hij maar een comer tje gekocht
ook een honda mtx watercooler blok met een 125cc met 24mm carborateur heeft hij geprobeerd dat wil ook niet voor uit op een kart

Auteur:  FvRoij [ di jun 06, 2006 7:00 pm ]
Berichttitel: 

Het koppel van de 110cc blok is na wat speur- en vraagwerk 7Nm.

Een honda 200cc blok heeft een koppel van 13 a 14 Nm standaard.

Dit verklaart het niet wegtrekken. En daarom zal deze kart bij het wegrijden een duwtje nodig hebben.
En dan is het nog maar de vraag ofdat hij na een 180° bocht nog
goed op gang zal komen.

Blijft de vraag open hoe snel/traag de buggy's zijn

:?

Auteur:  Rv [ za nov 18, 2006 4:14 pm ]
Berichttitel: 

toen ik vandaag nog even een uurtje moest werken op kartbaan driebergen kwam ik dit tegen:


Foto 1 klopt niet helemaal kwa afmetingen omdat ik de foto maakte terwijl die reed..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  xx colin xx [ za nov 18, 2006 5:03 pm ]
Berichttitel: 

een mini toch?

Auteur:  Pro-kart monster [ za nov 18, 2006 5:32 pm ]
Berichttitel: 

wat is dat nou voor een blok en ging die een beetje hard of niet

Auteur:  Rv [ za nov 18, 2006 5:35 pm ]
Berichttitel: 

als je de 1e post leest van dit topic, daar staat
Citaat:
Tegenwoordig bieden ze op internet 110CC 4-takt motoren
aan welke volgens mij in off-road-buggy en pocketbikes
veel gebruikt worden.


Dit is dus zo'n 110cc 4takt blokje, hij had power genoeg. maar dat kwam simpelweg omdat het achtertandwiel te groot was en hij dus de hele baan rond ging met overtoeren. de eigenaar besloot maar te stoppen nadat de carter pakkingen begonnen te roken. ander tandwiel en hij presteerd denk ik redelijk. In vergelijking tot een gx160.

Auteur:  CRG henkie [ za nov 18, 2006 8:53 pm ]
Berichttitel: 

denk niet dat hij bevalt
hij staat vanaf vandaag namelijk te koop op marktplaats :D
ik ben van mening dat een honda gx 200 dan toch een betere keuze is

Auteur:  maasje [ zo maart 09, 2008 11:39 pm ]
Berichttitel: 

ik ben op zoek voor mijn barstoolkart ook opzoek naar een andere motor wat niet veel kost

dus dan lijkt dit mischien een goede oplossing zo,n 110cc pitbike blok

Ik heb nu een 110cc 2 pk 4 takt grasmaaier blok uit 1970/80 maar dat is niet vooruit te branden helaas

Zou het een optie zijn het blok van de grasmaaier optevoeren?
En hoe want ik vind er niks over op dit forum

Auteur:  Enzodino [ ma maart 10, 2008 2:59 pm ]
Berichttitel: 

Klopt, dit is niet het grasmaaierforum. En nee, ik denk dat zo'n grasmaaier blok je niet veel brengt als je deze opvoert, vooral omdat de toepassingen op het blok niet zijn gemaakt voor veel meer pk's.

Soms zit er op een grasmaaier een gewone Honda GX-motor, deze kan je wel opvoeren, maar ook dat is niet 1,2,3. Verder houdt ook daar het waarschijnlijk bij 5pk erbij op.

Auteur:  David [ ma maart 10, 2008 5:38 pm ]
Berichttitel: 

Een ander blokje monteren is meestal beter dan zo'n oud blokje proberen te tunen.
Let op, de Honda en B&S blokjes die op grasmaaiers zitten hebben bijna altijd een vertikale krukas, wat niet bepaald handig is voor montage op iets anders dan een grasmaaier. Je kan natuurlijk het hele blok kantelen, maar het is nog maar de vraag of de olie dan nog overal komt waar dat nodig is.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/