Auteur |
Bericht |
DaysOfThunder
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 7:37 pm |
|
Geregistreerd: za feb 21, 2015 7:51 pm Berichten: 5
|
Hallo iedereen, ik rijd al een jaar met een Rotax Max, maar die begint nu een beetje saai te worden en het wordt rijd voor iets snellers! Ik was aan het nadenken en heb wat mensen aangesproken en tot de conclusie gekomen dat ik een Swissauto SA250 wil. Maar een paar vragen: Moet het chassis dan voorremmen hebben? Moet het een KZ chassis zijn? Welke chassis' zijn het beste voor een VT250?
Bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 7:59 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Voorremmen zijn zeker aan te raden! Kz chassis hoeft niet per sé. Bij het nk4 afgelopen jaar zat men sterk te twijfelen wat nou precies het beste chassis was voor de vt... Een 32mm is in ieder geval zeker aan te raden i.v.m het koppel van de motor. Ik heb er eventueel nog 1 voor je te koop, zowel het chassis als een motor. Als je geïntresseerd bent kun je n pb'tje sturen Succes!
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 8:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je geen wedstrijden rijdt, "moet" je niets... Echter zou ik de voorremmen zeker aanraden!
Wedstrijdrijders rijden meestal met handbediende voorremmen, omdat je dan kunt kiezen of je de voorremmen gebruikt of niet. In sommige gevallen heb je de voorremmen niet nodig en ben je sneller dan wanneer je met voetbediende voorremmen rijdt. Ikzelf geef de voorkeur aan voetbediende voorremmen, maar dat blijft persoonlijk.
Welk chassis het beste is hangt samen met persoonlijke voorkeur; wat de één goed ligt kan een ander niks vinden! En je kunt dus zowel een kz als een kf chassis nemen, afhankelijk van je voorkeur voor de voorremmen.
Let wel op bij de keuze van je chassis dat de uitlaat genoeg ruimte heeft ivm de stoelsteun aan de rechterkant (uitlaat gaat tussen blok en stoel)!
Succes bij je verdere zoektocht en ga eens proefrijden, dan weet je of de motor je genoeg extra geeft t.o.v. de rotax max. Zoniet, dan kun je altijd nog verder kijken naar een schakel of wankel!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 9:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Is het verschil tussen rotax max en swissauto 250 wel in die mate dat het de moeite is?
Persoonlijk zou ik eerder naar schakel gaan als je meer snelheidsbeleving wilt..
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 9:28 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
KZ of DD2 geeft denk ik meer uitdaging en snelheid
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 10:12 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
DD2 is in de basis iets sneller dan een Swiss, maar niet veel. Als een Swiss je niet geeft wat je er van verwacht kun je beter voor een kz of wankel gaan. Het is maar net wat je zoekt en wat je voorkeur heeft.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
DidiDex
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 8:03 am |
|
Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm Berichten: 157
|
Als je echt helemaal uitgekeken bent op een Senior Max, zou ik voor een KZ gaan. De DD2 is wel wat sneller, maar dan ga je dit na een paar keer ook moe zijn. Ik weeg 100 kg en ik moet eerlijk zeggen dat die klein mannekes in hun senior max niet veel trager zijn.
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 --
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 3:51 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Zoals door Wilfred al aangehaald, de wankel is zeker de moeite van het overwegen waard. Stuur even een pb als er interesse is om proef te rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Mijn advies: Ga eerst eens proefrijden met een VT250 alvorgens je keuze vast te prikken. Informatie over de soort buis / remmen is al gegeven.
Als je een snellere automaat wilt kun je ook een KF overwegen.
|
|
Omhoog |
|
|
DaysOfThunder
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 4:32 pm |
|
Geregistreerd: za feb 21, 2015 7:51 pm Berichten: 5
|
Dankjewel allemaal, bedankt coor alle reacties. Mijn vragen aijn nu opgelost
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 7:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
KF is zeker snel.... Als je hem goed afstelt - dit is cruciaal bij dergelijke motoren en kunnen bij verkeerde afstelling snel vastlopen. Alleen geschikt voor mensen die weten wat ze doen en de onderhoudskosten zijn hoog.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 2:54 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Jullie dachten allemaal van mij af te zijn, maar ik zag het woordje VT voorbij komen, en dacht, kom, laat mij eens reageren ! Een goede coureur met een VT rijdt een DD2 helemaal aan snot, geen beetje, echt aan snot, zo dat is er uit, de meeste recreatieve rijders met een KF / KZ zijn redelijk bij te benen door op koppel te rijden (bochtenwerk) echter op de rechte stukken hoef je geen moeite te doen, dat trek je echt niet bij. Misschien is het ook minder belangrijk, hard rechtdoor, anders had je wel op een dragraceforum gezeten, of niet dan ! Zoals Wilfred al zei, onderhoud is cruciaal, bij alle motoren, maar bij de een wat meer als de ander, en uit ervaring kan ik zeggen dat bij "normaal" gebruik, goede olie !!!!!!!!!, regelmatig kleppenstellen en goede koeling een VT redelijk bulletproof kan zijn. Voor wat betreft kan het nog harder ?, ja, dat kan, de wankels, machtig mooi, snel, onderhoudsarm, maar inmiddels niet meer welkom op diverse banen, zelfs de laatste wedstrijd is helaas voor deze mooie klasse afgelast, hopelijk een eenmalige uiting van braindamage bij de betrokken baaneigenaar / gemeente / rijksoverheid / milieudienst / enz. Laat je goed voorlichten, er is veel kennis op het forum aanwezig, of ga eens kijken, en luisteren, bij een wedstrijd, je steekt er veel van op. succes met de zoektocht
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 3:15 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@lex, in Nederland zijn de wankels gewoon welkom. In Duitsland binnenkort ook weer. Hirth en Mega Rubig zijn daarintegen wel verboden in Duitsland
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 3:28 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
ben ik niet met je eens lex, tijden van de dd2 liggen op bijv. berghem toch net even iets lager dan die van de VT.
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 4:49 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ha Lex, blij dat je ons nog niet vergeten bent En altijd weer leuk je mening/ervaringen te lezen; maar of een VT echt sneller is dan een DD2 weet ik niet; dacht dat het ongeveer gelijk was met wellicht een licht voordeel voor de DD2 simpel vanwege de mogelijkheid de power over twee verhoudingen (versnelling) te verdelen. Uiteraard er vanuit gaande dat de rijders gelijke capaciteiten hebben. Los daar van heb je ook gelijk dat een goede VT rijder een KZ rijder met gemiddelde capaciteiten zoek rijdt.... ( ook uit eigen ervaring ) ook al rijden ze op het rechte stuk van je weg, in de bochten gaat de echte rijkunst tellen inderdaad.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|