Auteur |
Bericht |
stuwie-racing
|
Geplaatst: za apr 18, 2015 10:00 pm |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
hallo
ik heb een honda gx160 de motor had zwevende kleppe en de uitlaat klep schoot los ik heb alle klepveren vervangen en weer afgesteld volgens fabriek inlaat 0.15 uit 0.20 nieuwe koppaking er op alleen nu start hij niet meer
ik heb vonk en er komt soms een steekvlam uit de uitlaat maar starten ho maar
wie kan mij helpen
er zitten strakkere klepveren op en op de inlaat en uitlaat rotortje zoals onze leverancier ze noemt
hoor graag van jullie
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za apr 18, 2015 11:24 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Heeft het blokje nog wel compressie? je zegt dat er een klep was losgeschoten, heb je gecontroleerd of die geen schade heeft opgelopen? De cilinderkop is er af geweest begrijp ik uit je verhaal.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 10:23 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
he klinkt alsof je een rotte klep of klep zitting hebt, of je nokkenas niet op de juiste positie meer hebt staan. Wat svv ook aangeeft, heeft je blok nog wel dezelfde compressie als vroeger, losse klep in je kop is niet altijd even veilig en krom slaan doen ze heel snel. Iets krom geeft al voldoende lekkerij op de klepzitting.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
stuwie-racing
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 11:26 am |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
Hou hij doet nu precies het zelfde als een probleem wat ik met een 270 heb gehad. En die stond niet op tijd. Maar nu is de krukas en nokken as er helemaal niet uit geweest alleen de kop is er af geweest Heb ook het gevoel alsof die een backfire geeft afentoe
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 11:46 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dan heb je een lekkende klep...
backfire is ontsteking of lekke klep. Welk klep is exact los geschoten?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
stuwie-racing
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 12:47 pm |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
De uitlaatklep is losgeschoten heweest. Er is verder ook geen schade re zien op de zuigen of op de klep
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 4:00 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Bewegen de stoterstangen en kleptuimelaars goed en zijn ze niet verbogen? Heb je getest dat de kleppen goed afsluiten, bijv met wasbenzine op de omgekeerde kop. Pasvlak kop onbeschadigd en recht? Juiste koppakking? Komt de vonk op tijd? Hoe ver heb je het blok afgebouwd, alleen bovenblok? Meet ff de koude compressie iig en doe evt een simpele lektest met wat olie op de zuiger.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 19, 2015 7:51 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Als er aan de compressie niks mis is (gelijk als voorheen) dan zou het geen lekkende klep mogen zijn. Haal je vliegwiel er eens af en kijk of de spie niet gebroken is, de timing van de ontsteking klopt dan niet meer. Komt nog wel eens voor als zo'n blokje plots gestopt word door een klep die in de weg zit
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
stuwie-racing
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 4:03 pm |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
de vonk komt voordat de zuiger helemaal boven is na de vonk gaat hij nog 1 cm omhoog kleppe voor de zekerheid toch maa vervangen maar nog niks veranderd
weet iemand de afstelling van de ontsteking
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 4:11 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Hallo stuwie,check voor de aardigheid Je bougie eens.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 4:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Ik heb dit ook eens meegemaakt een bougie die Vonkte,maar nooit aanslaan,andere bougie er in En lopen.
|
|
Omhoog |
|
|
stuwie-racing
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 4:17 pm |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
al 4 bougies gehad die liggen hier op voorraad spietje van het vliegwiel niet gebroken maar wel stuk kleiner als een nieuwe dus ga er ff een nieuwe in zette kijken wat die dan doet
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 4:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
De ontsteking staat op een vast punt bij dat blokje, als de spie nog heel is en het vliegwiel dus niet verdraaid staat hij ook op tijd. Je hebt de kleppen vervangen zij je, heb je ze ook ingeslepen en gecontroleerd op lekkage? Zoals al eerder gezegd kop ondersteboven en wasbenzine in de compressieruimte gieten en kijken of er niks uit je in of uitlaatkanaal loopt. Hoe is het blokje stilgevallen toen de klep loskwam, stond hij in een klap stil of hoe anders..?
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
stuwie-racing
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 5:42 pm |
|
Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm Berichten: 12 Woonplaats: den bosch
|
er zit geen lekkage en heeft vol compressie het bokje is blijven draaien terwijl de klep los schoot en uitviel dus stond niet ineens vast
alleen dat die afentoe ook backfires geeft bevalt me gewoon niet
_________________ burn rubber, not you'r soul
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 5:54 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Raar, lijkt of hij van tijd is. Misschien toch de timing van de nokkenas niet meer in orde. Je zei zelf al dat het daar op lijkt. Om dat te controleren moet wel het blokje open.... Wel ver gezocht maar ik kan me nog voorstellen dat het tandwiel op de krukas verdraait is waardoor de timing niet meer klopt. Ik heb net even gekeken bij een blokje dat ik hier open heb liggen. Als de puntjes op de tandwielen tegenover elkaar staan moet de zuiger helemaal bovenin staan. Meer weet ik nu ook even niet te verzinnen, zoveel bijzonders zit er niet aan...... Gr, Steef.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|