Auteur |
Bericht |
Daniël314
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 12:13 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Hallo beste mensen,
Ik ben nieuw hier op het forum, dus weet niet of het hier goed staat.
Ik zal meteen mijn probleem maar op tafel gooien, nadat ik na veel zoekwerk zelf niks vinden kon (niet zoveveel verstand van terminologie).
Op aanraden van de baanchef, heb ik de begrenzer uit mijn GX200 gesloopt. Dat lukte, maar nu blijft de carberateur half open staan, omdat deze niet meer dicht getrokken word door de begrenzer(stang/arm).
Dit probleem dacht ik even simpel op te lossen door het veertje van de gashendel naar de begrenzerarm te vervangen door een massief stangetje.
Dit werkt prima, maar ik kan het gaspedaal nu nog maar 1cm (beetje overdreven, maar swa) intrappen, voordat hij op het maximum zit.
Groet'n,
Daniël
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 1:01 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Heb je misschien een foto van hoe je dit opgelost hebt met het veertje?
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 5:21 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Dit is hoe het origineel zit/zat. Het gefotoshopte lijntje (en dan de veertjes nog even weg denken) in de volgende foto moet mijn oplossing even voorstellen, want als ik dat moet fotograveren, dan moet de tand en de hele reut er weer af.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma mei 13, 2013 9:10 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ik denk dat het zo niet echt duidelijk is wat je gedaan hebt. Wat ik er van begrijp is dat de slag op het gaspedaal nu heel kort is. Komt hij nu nog wel vol gas. (gaat de gasklep vol open?) En zo ja waar/hoe heb je je gaskabel nu zitten dan. Bij ons heb ik het gemaakt zoals hier te zien is http://www.youtube.com/watch?v=DcwVYwlR ... =endscreen
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma mei 13, 2013 10:32 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
normaliter knup je de gaskabel rechstreeks aan je stalen staaf, welke weer je carb aan stuurt. De gaskabel plaats je halve wege je metalenkap richting carb., hier zit nu een bout (die zie je nog net op je foto staan). Hier plaats je een kabel houder, ipv de bout. De carburateur staaf en gaskabel kun je d.m.v. een simpele knelkoppeling (kroonsteen of een echte gaskabel tonnetje) aan elkaar. Aan de achterkant van de carburateur, maak je een metalen plaat waar je je retour veer kunt plaatsen. Ik heb een springveer die mijn tonnetje weer naar buiten duwt. Deze springveer zit dus tussen tonnetje en kabelhouder in. dit is ook een methode : http://www.affordablegokarts.com/govenor-removal.php
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma mei 13, 2013 10:48 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: di mei 14, 2013 9:59 am |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Bedankt voor de reacties en goede ideën. Ik ga komende dagen mooi aan het knutselen en het resultaat zal ik dan wel even fotograveren.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 17, 2013 7:33 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Helaas ligt mijn GX van het frame af... anders had ik je een mooie foto kunnen doen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: ma jun 17, 2013 12:27 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Beetje laat, maar was het al glad vergeten! Hier de foto van mijn nieuwe gashendel: Dan heb ik nog een klein vraagje. Het motorblok waar ik de begrenzer af heb gehaald heb ik verkocht, omdat ik in de aanbieding dezelfde motor (van een ander merk) nieuw heb gekocht. Hier wil ik ook de begrenzer omzeilen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het hele motorblok open te schroeven. Dus de vraag luid: kan het kwaad als de begrenzer en dat staafje dingetje dat uit de motor steekt er in blijven zitten en ik een ander gashendel systeem gebruik die direct op de carb zit?
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: ma jun 17, 2013 3:41 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ja, naar mijn weten wel.
Ik heb al motoren gekend van mensen die de begrenzer omzeilden, maar hij zat er nog altijd in. Doordat de motor hoger in toeren gaat als je de begrenzer omzeilt, kan het gebeuren dat de begrenzer binnenin het begeeft. Deze kan dan open spatten met alle gevolgen van dien...
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: ma jun 17, 2013 4:31 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Verdikke, moet ik weer die verrekte olie er weer uit laten lopen *zucht*
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jun 17, 2013 10:33 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Het enige wat kwaat kan is dat de bende binnen in de motor de buitenvliedende kracht niet kan handteren... en los schiet en je in je blok rondgaat.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: di jun 18, 2013 10:55 am |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Dat lijkt mij eigenlijk wel sterk. Het is een stukje kunststof (met een gewicht van 3 x niks) dat bijna met geen mogelijkheid los te krijgen is. Dus ik denk dat die middelpuntvliedende kracht niet genoeg kan uitrichten om het los te krijgen. Het lijkt me logischer dat door de snellere omwentelingen die het maakt het kunststof vervormt en uiteindelijk uiteen knalt.
Mits je natuurkunde enigszins interessant vind lees dan door, zo niet..... dan niet natuurlijk.
Als ik uit ga van echt maximaal 2g (dat is denk ik al overtrokken) en dat dat tandwieltje 250g is dan kom je hier op uit F=m.2g is F=0.250.(2.9,81) F=4,9N Als ik dan met mijn hand en een tang (dat zeer waarschijnlijk veel meer kracht levert dan 4,9N) het al niet los krijg, waarom de middelpuntvliedende kracht dan wel? Denk A.U.B. niet dat ik wijsneuzig probeer te doen/zijn, ik probeerde alleen mijn stelling to onderbouwen en te verduidelijken.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: di jun 18, 2013 12:42 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik begrijp je stelling wel. Vind het zelf ook straf dat deze zomaar kunnen ontploffen (uit elkaar vliegen)... Toch gebeurd het wel.. zie dit topic (Engels): http://www.diygokarts.com/vb/showthread ... r+explodedGovernor = begrenzer. Beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me. Het kost je inderdaad wat uren om alles uit elkaar en terug in elkaar te krijgen, maar achteraf zul je blij zijn dat je het gedaan hebt.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Daniël314
|
Geplaatst: di jun 18, 2013 1:03 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 10:11 am Berichten: 8 Woonplaats: Emmen
|
Das wel weer waar ja. Voorkomen is immers beter dan genezen!
|
|
Omhoog |
|
|