Auteur |
Bericht |
not_identified
|
Geplaatst: zo maart 31, 2013 9:04 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 29, 2013 9:43 pm Berichten: 5
|
hoi, ik ben nieuw op dit forum en zelf heb ik een honda motor 9pk. deze is verzegeld, maar ik ben niet van plan wedstrijden te rijden. mag ik deze verzegeling er zomaar afknippen? graag had ik zelf zowat de honda willen opvoeren. nu dacht ik te beginnen met een spie voor de vonkvervroeging. Nu is men vraag, maakt dit veel uit? ga je het verschil merken. en kan dit ook nadelen opleveren naar de levensduur van de motor?
mvg
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo maart 31, 2013 9:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Als je hem gaat opvoeren moet je sowieso je zegel eraf doen
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
not_identified
|
Geplaatst: zo maart 31, 2013 10:16 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 29, 2013 9:43 pm Berichten: 5
|
ok. Het is zowat de bedoeling om hem op te voeren. maar niet te veel in de motor zelf. dus ik dacht mischien de verzegeling te laten hangen en daar rodn wat dingen te veranderen om meer vermogen te krijgen. zou dit haalbaar zijn? of is er weinig om te veranderen met de verzegeling er nog op?
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: zo maart 31, 2013 10:25 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Spietje zal wel iets veranderen maar niet zoveel. Ik neem aan dat er al een drijfstanglager inzit? En klepveren? Uitlaat? Anders zou ik dat eerst even doen! Dan kan je inderdaad een spietje erin zetten, de kop flowen, carburateur vervangen of uitdremelen, grotere sproeier, beter luchtfiltertje erop, spruitstukje maken, ringetje tussen de bougie, kop vlakken, als je dat kan je vliegwiel afdraaien, enkele vinnen van het koelrad afknippen, zuiger vlakken,... allemaal kleine dingetjes maar ze tellen wel op. Als je dat hebt gedaan zou ik beginnen met een alu vliegwiel en een betere nokkenas zodat je ook in de bovenste toeren nog wat power hebt, en dan grotere kleppen, klepstoters, stoterstangen,... ga zo maar door Maar zelfs als je al die kosten hebt gedaan zal je nog maar rond de 20pk zitten.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
not_identified
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 8:09 am |
|
Geregistreerd: vr maart 29, 2013 9:43 pm Berichten: 5
|
er is nog niets veranderd aan de motor, het is een verzegelde 9pk. hij moet nog niet tot het maximale opgevoerd worden. ik wel hem zo wat beginne opvoeren zodat ik ook wat meer te weten kom hoe een motor in elkaar zit en werkt. Dus ik dacht rond de verzegeling te werken voorlopig en de verzegeling te laten zitten
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 8:45 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 9:16 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Voordat je gaat tunen zal je eerst moeten weten hoe de motor in elkaar zit en vooral werkt, zeker niet andersom.
|
|
Omhoog |
|
|
Prokarter24
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 10:24 am |
|
Geregistreerd: ma jun 08, 2009 7:28 pm Berichten: 60 Woonplaats: Lelystad
|
@Backlash er is zelfs nog meer mogelijk tot 27pk is haalbaar zie link. http://www.gxtuningstoreuk.com/inc/sdetail/1203/1210Wij zijn op dit moment bezig voor de benelux markt kits te testen voor de verschillende GX motoren. Zodra er resultaten bekent zijn zal ik hiervoor een topic aanmaken. @TS alleen met een andere spie gebeurt er weinig. Als je wat wilt en dan heb ik het niet over meteen 15pk+ zul je de verzegeling moeten verwijderen. Daar heb je daarna toch niks meer aan omdat hij dan toch niet meer aan de regelementen voldoet. Het grote voordeel van de kits waar wij mee bezig zijn is het plug & play verhaal en dan haal je er tussen de 10 en 15pk uit. Nogmaals meer info volgt.
|
|
Omhoog |
|
|
goovaerts racing
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 10:38 am |
|
Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am Berichten: 253
|
maar een gx 200 heeft toch maar 6,5 pk en geen 9 pk want dat is toch een gx 270.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 10:39 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
hoeveel rondjes kan je er dan mee rijden.... 1, 2? als ik de kosten zie vraag ik me af of je niet beter af ben met een motor die dit vermogen al heeft. de betrouwbaarheid van de gx motor word met zoveel tuning ook teniet gedaan.
blijft natuurlijk wel grappig dat er dan toch zoveel uit te halen is.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
not_identified
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 10:53 am |
|
Geregistreerd: vr maart 29, 2013 9:43 pm Berichten: 5
|
@goovaerts racing: een gx200 met een gevlakte kop is 9pk hoor @petrolhead: ik weet wel hoe een motor ongeveer werkt. maar ik heb nog andere motor dus het maakt niet zoveel uit dat ik met de deze wat "pruts"
|
|
Omhoog |
|
|
not_identified
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 11:00 am |
|
Geregistreerd: vr maart 29, 2013 9:43 pm Berichten: 5
|
als ik de motor nu heel licht tune. voor me te beginnen, gaat de levensduur dan snel naar omlaag. ik weet wel dat een goed opgevoerde honda al niet te lang mee gaat. maar ik wil echt beginnen met minimaal tunen. 20pk hoeft nu echt niet. ik zou na wat kleine aanpassingen bvb een 9.5 of 10pk willen halen als doel. enorm veel pk's hoeft voor mij niet, daarvoor heb ik met vt250
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 11:11 am |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
20pk valt zeker wel te halen, alleen rij je dan met een motor van rond de €1500-€2000 nieuw die enkel het carter en de cilinder gemeen heeft met de originele. Het hangt er natuurlijk vanaf op welk toerental gereden wordt, maar op de Britse en Amerikaanse fora zeggen ze dat rond 40u op 7000 t/m mogelijk is. Het is natuurlijk wel eens grappig om zo'n ding op te voeren, maar als je er nog mee wil rijden zou ik niet boven de 15pk gaan. Juist genoeg om met de rk1's mee te kunnen
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 1:59 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Een goed opgevoerde motor (zoals je het zelf noemt) kan best een behoorlijk tijdje meegaan, het is juist het "prutsen" wat een motor veelal minder verdraagt. Ongeveer weten is niet genoeg, ik wil iedereen in ere houden maar gezien je verhaal ben je nog niet aan tunen toe. Zomaar een ontstekingstijdstip veranderen kan een hoop stuk maken als je niet weet wat je er precies mee bereikt. Ook de handreikingen van anderen die weten waarover ze praten zijn prima bedoeld maar de vraag is of je daar mee door kan pakken. Overigens is topvermogen 1 ding, bruikbare power -dus voldoende vermogen en koppel over een fiks toerengebied- veel belangrijker (en per baan verschillend)
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo mei 08, 2013 9:29 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: een gx200 met een gevlakte kop is 9pk hoor Lijkt me sterk. Die van ons is wel even meer aan gedaan en ik denk/hoop dat ie de 10pk haalt. Het voordeel van een getunde gx200 ten opzichte van bv. een gx390 is denk ik vooral het geringere gewicht van het blokje. Qua kosten kan je beter meteen met een 390 beginnen denk ik.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|