Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Nieuwe 4-takt
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=339
Pagina 7 van 8

Auteur:  marlon_ruchtie [ ma mei 12, 2008 5:57 pm ]
Berichttitel: 

De ontsteking was het geloof ik, die mocht ook iets vervroegd worden....

Mijn punt was dat je met een "echte" standaard motor totaal niet mee kunt komen...

Auteur:  Energy 390 [ di mei 13, 2008 5:57 pm ]
Berichttitel: 

klopt met een standaard motor kom je niet mee. Helaas hebben we moeten concluderen dat er bij VKCT niet veel rijders meer over zijn in de 390. zie site www.kartclubtwente.nl

groet Roeland

Auteur:  marlon_ruchtie [ di mei 13, 2008 8:17 pm ]
Berichttitel: 

Oei, dat ziet er inderdaad niet best uit, zonde want vorig jaar hadden ze nog startvelden van 20+ man in de 390cc klasse...

Auteur:  Pro-kart monster [ wo mei 14, 2008 10:24 am ]
Berichttitel: 

je en verder is er niet zoveel aan wedstrijden voor de 390 toch ?

Auteur:  SkeurijzeR [ wo mei 14, 2008 11:36 am ]
Berichttitel: 

Wat ik begrijp word de rk1 DE 4t klasse die de 390 helemaal gaat vervangen, en dus geschikt is voor de recreant en de beginnende karter, vader en zoon.

De rk1 karts zijn zeer goedkoop in aanschaf, onderhoud en eenvoudig in gebruik (Estart) dus voordelen allom.

Ik ga mij occasions ook aanbieden icm met rk1, dus als er interessie is voor goed, goedkoop en jong gebruikte karts dan moet je maar even contact opnemen (dan kunnen we hier ontopic blijven)

Auteur:  Samuel [ wo mei 14, 2008 4:42 pm ]
Berichttitel: 

Als er niks gebeurt om de 390's racende te houden zal inderdaad de rk1 zijn plek over gaan nemen. Maar ik vind toch dat de 390 nog niet afgeschreven mag worden.
Ik denk dat de VKCT en Casper Reinders maar eens met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. Voor de 390GP is ongeveer een half startveld aan geintereseerden, en bij de VKCT hebben ze een half startveld wat steeds verder afbrokkeld.
Ik zou zeggen ga met zijn alle (rijders en organisaties) om de tafel zitten en kijk wat er te redden/opzetten is. Ik denk dat er dan genoeg rijders zijn die op een eerlijke betaalbare manier met elkaar willen racen.

Auteur:  mmrizio [ zo mei 18, 2008 12:19 pm ]
Berichttitel: 

Bedankt voor alle reacties. Ik heb een BRM+390 uit het oosten gehaald en ik hoop er binnenkort mijn eerste ronden mee te rijden op Driebergen.

Afijn, het vervolg lezen jullie wel in het nieuwe Driebergen topic.

Maurice

Auteur:  David [ do mei 22, 2008 5:38 pm ]
Berichttitel: 

Nog een nieuwe viertakt, voor de mensen die goed zijn in italiaans:
http://www.gmengines.net/Kart/Griffon.html

Auteur:  jvd [ do mei 22, 2008 5:40 pm ]
Berichttitel: 

goh, ik las het net ook idd

beetje veel van de tech-f1 heeft ie weg

Auteur:  Lex [ do mei 22, 2008 8:30 pm ]
Berichttitel: 

lijkt inderdaad veel op de Tech1, maar wel met los oliereservoir a la Biland SA 250, en met de prijs van een Vampire.
Ook onderdelen (zuiger van Rolls Royce :roll: ) zijn zover mijn italiaans reikt, behoorlijk aan de prijs.
Maar...........laat maar komen met DSMB homologatie, hoe meer zielen hoe meer vreugd in de VT klasse. :LL

Auteur:  jvd [ do mei 22, 2008 9:42 pm ]
Berichttitel: 

p.s. tech-f1 gebruikt ook een los oliereservoir

Auteur:  Lex [ vr mei 23, 2008 7:57 am ]
Berichttitel: 

,
jvd schreef:
p.s. tech-f1 gebruikt ook een los oliereservoir

Kan helemaal kloppen, heb ik nog nooit zo op gelet, er rijdt er tenslotte maar één bij ons in de klasse mee en dan nog niet eens in junior-trim.
Zou het dan toch........, hij lijkt er dan inderdaad wel heel veel op.
Misschien kan RJ hier uitsluitsel over geven, hij heeft tenslotte met de Tech1 gereden. :??:

Auteur:  RJ [ vr mei 23, 2008 10:36 am ]
Berichttitel: 

Yup klopt.

Dat deze motor sterk op die van Tech f1 lijkt is niet zo raar, het komt van de zelfde ontwikkelaar. Meningsverschillen over de opbouw hebben de twee bedrijven uit elkaar gedreven.

Verschillen behalve motorkaracter weet ik dat de uitlaat buitenom was (die van tech f1 is nu ook buitenom) en Tech f1 heeft tandwiel nokkenas aandrijving en GM net als bij Suter Vampire ketting.

Voor de rest moet ie eerst homologeren alvorens je er wat over kan zeggen. De eisen zijn zwaar voor homologatie en je kunt pas vergelijken als hij daar aan voldoet. Met de SA die nu verkocht wordt is dat het zelfde verhaal. Deze is nog niet gehomologeerd dus valt niets te zeggen of ie competitief is of niet.

De enige naar mijn weten gehomologeerde motoren zijn:

Suter Vampire
Oral
Tech F1 (rijdt niemand meer mee, te duur en niet snel genoeg)
Biland met airbox (in nederland is daarvoor een uitzondering gemaakt)

Auteur:  fastshadow [ vr mei 23, 2008 12:15 pm ]
Berichttitel: 

en de Eco moto dan?

Auteur:  BeNeDu-Racing [ vr mei 23, 2008 9:48 pm ]
Berichttitel: 

@ fastshadow,

wat is dat Eco Moto, economische motor ofzo???:):):):):):):):)

Pagina 7 van 8 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/