Auteur |
Bericht |
sierradrivr
|
Geplaatst: ma maart 14, 2011 11:42 pm |
|
|
en als ik daar carbutje uitlaat en cdi aan verander kom ik rond de 15 ? die lifan heeft standaard ook wel 15 ... ik twijfel ... ik heb ng wel even want ik ga het blok er pas deze winter opzetten maar ik zou binnenkort miss kopen om al mn aanpassing al door te voeren ... hendrik post je ook een topic met je yx projectje ? of misschien wil ik ook zn yx als hij jou bevalt ik heb last met deze keuze :p
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma maart 14, 2011 11:50 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja een goede carburateur, onsteking, eventueel nokkenas en sterkere klepveren voor de hogere toeren of een volledig andere kop, kom je al gauw bij de 14 of 15pk. ja daar komt ook weer een topic over.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 12:00 am |
|
|
super ... ik ie ng wel welk merk ik pak ik twijfel echt ... veel keuze maar welke zijn de betere he :p welk chassis ga je gebruiken
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 6:34 pm |
|
|
Hallo, Nog wat ter verduidelijking: Er is een groot verschil tussen motoren uit Taiwan (Sym) en China zelf, in prijs & kwaliteit. Ik weet niet wat er in een RK1 anders is dan in een Sym, maar gaat waarschijnlijk via de kleppen, klepvorm, kanaalvorm, nokkenas, carburatie, ontstekingsprogramma, lagering, smeersysteem etc. Mischien zelfs ook de eindcontrole op het gietwerk. Een verzegelde 390 GX met 13 pk is immers intern ook heel anders dan een basis GX 390 (Smering, zuigermaat, carburatie, motorbevestiging, lagering, begrenzer etc.) Een standaard 4takt blok zo op een kart geeft eerder problemen dan hetzelfde blok op een bike. En zeker als die ook nog eens een keer "simpel / goedkoop" getuned is. Het prijsvoordeel voor een niet aan de kartsport aangepaste motor is dan snel weg. Ook voor de hobbyrijder. O, kijk ook even naar het max toeren verschil...(klepveren, oliedruk....) Vraag maar eens aan zelfbouwers en KTM 4taktLC rijders. En ja, ben het wel voor een paar dingen met jullie eens
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 7:12 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
er zal in de loop van de jaren zeker wel het een en ander aangepast en verbeterd zijn aan de RK1. deze motor rijdt nu sinds 2006 ongeveer? en ik denk inderdaad ook gecontroleerd en samengesteld zoals jij zegt. er zit ook een zegel op en die plaats je denk ik niet zonder eerst de boel te controleren ik sta op het punt om de motor te bestellen. ze zijn nu bezig met een offerte en dan beslis ik of ik er mee akkoord ga of niet
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 7:49 pm |
|
|
ik moet ook ng horen hoe andere het bevalt zoals hendrik , voor ik het ga doen ... al denk ik ook dat dat probleem va de betrouwbaarheid maar een half probleem is , ten eerste kun je kiezen om oliekoeler etc te plaatsen en vaker een onderhoudje te doen , of je laat alles zoals het is en rekent op je garantie van 6m tot 2j , dan zit je toch al een tijdje gerust, al heb je je vermogenvoordeel dan weer niet , tenzij je een lifan 150 pakt die levert standaard 15 pktje (gelijkaardig aan een rk1 dus ) en dan hoef je er niks aan te verandere en houd je dus ook zo je garantie , al denk ik er ook ng nover om een o andere 250 te nemen ,zongshen ofzo, maar ik heb ng wel wat tijd om ervaringen te horen enzo , ook vind ik het goed dat ik eens een andere mening hoor dat laat mij de dinge wat objectiever bekijken
grtz bran
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 8:16 pm |
|
|
Hallo Bran, Goedkope motor plus meerdere aanpassingen = prijs (bijna) gelijk aan de echte kartmotor, dus weg voordeel. Dan is ie nog steeds niet getuned naar kartkarakteristiek. Garantie op motorsportartikelen Alleen voor de max in zeer beperkte vorm. Benno
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 8:52 pm |
|
|
ow bij de meeste motoren staat er nogthans 2j garantie bij particulier gebruik ... wat moet ik mij daar dan bij voorstellen ...
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 9:13 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dat je geen races rijd en niet tuned
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 9:22 pm |
|
|
@ inci... : eerst en vooral hoe kunnen zij weten dat je races rijd ? en in welke klasse kun je nu met replicablokken terecht :p
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 9:30 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dat is het mooie van garantie, zij kunnen weigeren op vermoeden en jij kan net doen alsof je neus bloed! zeg maar wie aan het kortste eind trekt..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 9:52 pm |
|
|
dat is het mooie aan media :p en als de ene winkel van dat mer k het niet terugpakt proberen we een andere :p ik heb dat eens met een gsm gdn 5 krefels afgeschuimt en uiteindelijk 1 dat hem gewoon wisselde :p
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 10:19 pm |
|
|
om effe terug te komen op mijn vorige reactie , zijn er eigenlijk klasses waar je met replica's terecht kunt
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 10:34 pm |
|
|
nee
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 15, 2011 10:44 pm |
|
|
ok gewoon ter informatie ,hoor want voor ik wedstrijden ga rijden moet ik nog een pak meer ervaring hebben :p
|
|
Omhoog |
|
|