Auteur |
Bericht |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 8:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Als je dat gewicht wilt masskeren dan kun je beter een prokart kopen
die weegt zo'n 100 kg en voor een wedstrijd moet je 185 wegen
100+85=185 kg 
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
mmrizio
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 9:16 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Dat scheelt lood, goed voor het milieu
Uiteindelijk denk ik dat ik een modern 4-takt crossblok op een schakelframe ga bouwen. 50pk, 85kg bestuurder... arme bandjes
Maar omdat de schuur al vol ligt met 'projectjes' eerst maar eens kijken of het wat voor me is, karten. En dan eerst maar eens betaalbaar instappen: RK1 of 390, wat is met mijn postuur handiger/leuker?
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 9:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Daar heeft een Guido een punt. Alleen het nadeel bij een prokart is het gewicht (zoals je ziet 185!) dus trekt het niet zo snel op.
Als je even aangeeft of je races wilt gaan rijden en hoe oud je bent komen we een stuk verder!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 9:28 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Ik ben ook geen lichtgewicht met m'n 80 kilo en rijd 390. Als je competitie wilt gaan rijden kan je mischien in een zwaar gewicht klasse bij de 390GP mocht deze er volgend jaar komen. Ik weet dat de organisatie die de 390GP op wil zetten in andere kampioenschappen zoals IKK met een speciaal zwaargewichten klassement rijden.
Maar aangezien je vraagt naar driebergen verwacht ik niet dat je wedstrijd ambities hebt. Je kan zeggen dat het mindere koppel een nadeel is als je zwaar bent. maar aan de andere kant is de RK1 een veel lichtere motor dus ben je in totaal ook weer lichter.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
mmrizio
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 10:40 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Seb, ik ben 37, dus ik moet een beetje opschieten als ik het nog tot de Formule 1 wil brengen
Wil ik races rijden... da's een lastige. Ik heb niet echt beeld bij de wedstrijden die er zijn. Competitie vind ik wel belangrijk, maar ik weet niet of ik het er voor over heb om hele dagen van huis te zijn voor 3x12 minuten rijden. Eigenlijk moet ik het gewoon een keertje proberen. Misschien is het op tijdenjacht gaan met een paar andere karts ook wel prima en een stuk laagdrempeliger.
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 9:29 am |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Oke, nou als je dan wedstrijden wilt gaan rijden kan ik je de 390cc of prokart aanraden (goedkoop, en meer rijden en gaan) en mocht het bij recreatief blijven, misschien een snellere 4takt?
Succes!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
mmrizio
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 9:59 am |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Dus beter een 390 dan een RK1 (prokart trekt me niet)?
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 2:28 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Ja als je niet veel voor wedstrijden voelt kan je beter 390cc doen! En wil je daarna altijd nog racen kan je naar KartClubTwente waar je tevens een zwaargewichten klassement hebt!
En als je het gewoon bij recreatief wilt houden en later nog sneller wilt, kan je altijd nog de 390cc tunen.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 3:00 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Owja, sorry ik was vergeten dat ze bij KCT ook een zwaargewichten klassement hebben.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 3:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik weeg 85 kilo en kon bij de KCT gewoon met de lichtgewicht meerijden, anders moest ik 10 kilo lood plakken en dat was niet zo'n goed idee volgens hun... Competatief is anders natuurlijk, maar zonder geprepareerde 390 kun je sowieso niet meekomen...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:07 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Daarom hoop ik ook op een 390GP kampioenschap, hopelijk worden daar de motoren gelijkwaardig gehouden. Of ze moeten bij KCT de motoren laten terug laten tunen en alles wat getuned is verbieden. Dan kan je eerlijke betaalbare races rijden.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:22 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Hoezo worden bij KCT nou weer de motoren getuned?
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:49 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Nou die motoren worden als ze uit de doos gehaald worden losgetrokken, 3de overmaat zuiger erin gezet en volgens mij gebeurt er nog wel wat mee....
Ik verloor toen zoveel op vermogen, dat ligt écht niet binnen de toleranties van zo'n motor... Er heeft toen ook een jongen die vooraan reed op mijn kartje gereden en die zei ook dat je duidelijk kon merken dat die van mij nog écht standaard was...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:59 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
@ Seb
Dan moet je zelf even de site lezen:
"Tóch zijn er rijders die elke mogelijkheid benutten om met slimme, doordachte, geteste, maar met niet geoorloofde aanpassingen een wedstrijd in hun voordeel te willen beslissen. Laat mij duidelijk zijn: dit heet onsportief. Bij voetbal krijg je hiervoor een rode kaart."
Conclusie die ik hier uit trek is dat er tot voor kort getuned werdt buiten het regelement, en dat ze dat aan proberen te pakken.
Ook binnen het regelement zijn bijvoorbeeld de TKS Light koppelingen toegestaan.
Ik hoop echt dat het allemaal wel mee valt, maar ik krijg niet veel zin om mee te rijden zo.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 5:16 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
de aanpassingen waar jullie het over hebben zijn de, kleptiming aanpassen en 3e overmaat plaatsen
echter dit valt allemaal binnen het reglement van KCT
die aanpassingen kun je bij TKS laten uitvoeren
dat had ik toenertijd ook laten doen
met name de kleptiming aanpassen scheeld een hoop
p.s. ik reed met een 2e overmaat zuiger
en daarmee reed ik vorig jaar vooraan in het veld mee
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |