Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2008 8:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Als je dat gewicht wilt masskeren dan kun je beter een prokart kopen :wink:
die weegt zo'n 100 kg en voor een wedstrijd moet je 185 wegen
100+85=185 kg :D

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2008 9:16 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Dat scheelt lood, goed voor het milieu :-)

Uiteindelijk denk ik dat ik een modern 4-takt crossblok op een schakelframe ga bouwen. 50pk, 85kg bestuurder... arme bandjes :-)

Maar omdat de schuur al vol ligt met 'projectjes' eerst maar eens kijken of het wat voor me is, karten. En dan eerst maar eens betaalbaar instappen: RK1 of 390, wat is met mijn postuur handiger/leuker?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2008 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Daar heeft een Guido een punt. Alleen het nadeel bij een prokart is het gewicht (zoals je ziet 185!) dus trekt het niet zo snel op.

Als je even aangeeft of je races wilt gaan rijden en hoe oud je bent komen we een stuk verder!

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2008 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben ook geen lichtgewicht met m'n 80 kilo en rijd 390. Als je competitie wilt gaan rijden kan je mischien in een zwaar gewicht klasse bij de 390GP mocht deze er volgend jaar komen. Ik weet dat de organisatie die de 390GP op wil zetten in andere kampioenschappen zoals IKK met een speciaal zwaargewichten klassement rijden.

Maar aangezien je vraagt naar driebergen verwacht ik niet dat je wedstrijd ambities hebt. Je kan zeggen dat het mindere koppel een nadeel is als je zwaar bent. maar aan de andere kant is de RK1 een veel lichtere motor dus ben je in totaal ook weer lichter.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2008 10:40 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Seb, ik ben 37, dus ik moet een beetje opschieten als ik het nog tot de Formule 1 wil brengen :-)

Wil ik races rijden... da's een lastige. Ik heb niet echt beeld bij de wedstrijden die er zijn. Competitie vind ik wel belangrijk, maar ik weet niet of ik het er voor over heb om hele dagen van huis te zijn voor 3x12 minuten rijden. Eigenlijk moet ik het gewoon een keertje proberen. Misschien is het op tijdenjacht gaan met een paar andere karts ook wel prima en een stuk laagdrempeliger.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 9:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Oke, nou als je dan wedstrijden wilt gaan rijden kan ik je de 390cc of prokart aanraden (goedkoop, en meer rijden en gaan) en mocht het bij recreatief blijven, misschien een snellere 4takt?

Succes!

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 9:59 am 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Dus beter een 390 dan een RK1 (prokart trekt me niet)?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 2:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ja als je niet veel voor wedstrijden voelt kan je beter 390cc doen! En wil je daarna altijd nog racen kan je naar KartClubTwente waar je tevens een zwaargewichten klassement hebt!

En als je het gewoon bij recreatief wilt houden en later nog sneller wilt, kan je altijd nog de 390cc tunen.

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 3:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Owja, sorry ik was vergeten dat ze bij KCT ook een zwaargewichten klassement hebben.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 3:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik weeg 85 kilo en kon bij de KCT gewoon met de lichtgewicht meerijden, anders moest ik 10 kilo lood plakken en dat was niet zo'n goed idee volgens hun... Competatief is anders natuurlijk, maar zonder geprepareerde 390 kun je sowieso niet meekomen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 4:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Daarom hoop ik ook op een 390GP kampioenschap, hopelijk worden daar de motoren gelijkwaardig gehouden. Of ze moeten bij KCT de motoren laten terug laten tunen en alles wat getuned is verbieden. Dan kan je eerlijke betaalbare races rijden.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Hoezo worden bij KCT nou weer de motoren getuned?

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Nou die motoren worden als ze uit de doos gehaald worden losgetrokken, 3de overmaat zuiger erin gezet en volgens mij gebeurt er nog wel wat mee....

Ik verloor toen zoveel op vermogen, dat ligt écht niet binnen de toleranties van zo'n motor... Er heeft toen ook een jongen die vooraan reed op mijn kartje gereden en die zei ook dat je duidelijk kon merken dat die van mij nog écht standaard was...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
@ Seb
Dan moet je zelf even de site lezen:

"Tóch zijn er rijders die elke mogelijkheid benutten om met slimme, doordachte, geteste, maar met niet geoorloofde aanpassingen een wedstrijd in hun voordeel te willen beslissen. Laat mij duidelijk zijn: dit heet onsportief. Bij voetbal krijg je hiervoor een rode kaart."

Conclusie die ik hier uit trek is dat er tot voor kort getuned werdt buiten het regelement, en dat ze dat aan proberen te pakken.
Ook binnen het regelement zijn bijvoorbeeld de TKS Light koppelingen toegestaan.
Ik hoop echt dat het allemaal wel mee valt, maar ik krijg niet veel zin om mee te rijden zo.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 5:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
de aanpassingen waar jullie het over hebben zijn de, kleptiming aanpassen en 3e overmaat plaatsen

echter dit valt allemaal binnen het reglement van KCT
die aanpassingen kun je bij TKS laten uitvoeren
dat had ik toenertijd ook laten doen

met name de kleptiming aanpassen scheeld een hoop

p.s. ik reed met een 2e overmaat zuiger
en daarmee reed ik vorig jaar vooraan in het veld mee

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David