Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: za jul 18, 2009 5:56 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: bij dezelfde overbrengingsverhouding zou je met een kleiner voortandwiel iets makkelijker op gang moeten komen uit stilstand. leg uit ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Energy 390
|
Geplaatst: za jul 18, 2009 5:59 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
hoe kleiner het tandwiel hoe makkelijker de motor het rond kan trekken en er is minder wrijving doordat je in totaal minder tanden hebt!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: za jul 18, 2009 8:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het eerste gedeelte lijkt me onzin het is immers de verhouding die bepaald hoe hard hij trekt/ loopt het 2de gedeelte kan ik inkomen alhoewel ik denk dat het zo weinig is dat het verwaarloosbaar is ik denk zelfs dat het gewicht van de grotere ketting wielen en de langere ketting nog meer van invloed is.
wij deden altijd zo groot mogelijk zonder dat je er last van gaat krijgen op de curbs. Hoe groter het ketting wiel is hoe "ronder" hij is en dus mooi rond loopt en hoe meer tanden hoe minder kracht er per tand op komt wat weer gunstig is voor de slijtage. en das weer gunstig voor de portomonee
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
raymon
|
Geplaatst: za jul 18, 2009 8:07 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
en maakt het vanuit de bochten niet uit kwa trekkracht? met de zelfde overbrengsverhouding?
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo jul 19, 2009 10:20 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Volgens mij heb je met dezelfde overbrengverhouding exact dezelfde acceleratie en dezelfde topsnelheid. Wat ik niet zou doen is een extreem klein tandwiel voorop monteren, dan krijg je een scherpe hoek en dat is niet wat je wilt, dus gewoon zo groot mogelijk gaan zonder dat je last krijgt van de cerbstones... (wat joris dus al zei)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
raymon
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 3:54 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
zou het kwa wegligging effect hebben als ik een bodenplaat over heel de onderkand van mijn kart maak en aan de achterkand omhoog laat lopen. zodat de stroom lijn onder de kart beter word?
gr raymon
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Washandje
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 4:01 pm |
|
|
Dat is toch nergens voor nodig? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
raymon
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 4:09 pm |
|
|
nee maar zou het effect hebben?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Washandje
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 4:13 pm |
|
|
Denk het niet. Of zo marginaal dat het onnodig is. Volgende stap; Dubbele Diffuser? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
raymon
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 4:16 pm |
|
|
goed iedee man:P
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 4:39 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
raymon schreef: zou het kwa wegligging effect hebben als ik een bodenplaat over heel de onderkand van mijn kart maak en aan de achterkand omhoog laat lopen. zodat de stroom lijn onder de kart beter word?
gr raymon There's only one way to find out ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Plukkie
|
Geplaatst: za aug 08, 2009 10:57 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: wij deden altijd zo groot mogelijk zonder dat je er last van gaat krijgen op de curbs. Hoe groter het ketting wiel is hoe "ronder" hij is en dus mooi rond loopt en hoe meer tanden hoe minder kracht er per tand op komt wat weer gunstig is voor de slijtage. en das weer gunstig voor de portomonee Hmmz, sorry maar ben ik het dus totaal niet mee eens. Verschil in tandwielverhouding is op elke baan anders en van degelijk verschil! Hoe ronder, hoe mooier, en minder kracht is allemaal leuk, maar als dat ten koste gaat van de prestaties bespaar je 20 euro; en mis je acceleratie of topsnelheid.....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Beire
|
Geplaatst: za aug 08, 2009 11:45 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Raymon: Als je het echt wilt proberen zorg er dan wel voor dat het een plaat uit kunststof is. Een metalen plaat zal als dieaf en toe ns d egrond raakt opwarmen en ervoor zorgen dat je achterwerk gebraden wordt...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ferrari91
|
Geplaatst: zo aug 09, 2009 9:36 am |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
@ beire hij heeft het al gedaan en het is een kunstof plaat ben benieuwd of het werkt hahaha we zullen jullie op de hoogte houden ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
DH-karting
|
Geplaatst: zo aug 09, 2009 2:41 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Een foto zou ook wel leuk zijn ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ ![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Ding.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |