Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 2:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hangt een beetje af van welke carburateur erop zit, en wat je met 3 slagen bedoelt. Drie keer een compleet rondje? Das teveel (denk dat dat wel voor alle carburateurs geldt).
Andere dingen die je kan proberen is een nieuwe bougie, en kijken of je mengverhouding goed is. Wel goede olie gebruiken trouwens.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 4:07 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Of hij staat veel te 'rijk'.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 5:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
meestal 1 bij het blok(onderin sproeier) en 1.5 voor die enen die ver van het blok zit (bovenin sproeier) let op is wel weers en merk afhankelijk maar meestal begin je hier ergens
grote kans dat ie verzopen is nieuwe bougie wil ook vaak helpen
verder kan het membraampje gaar zijn (de benzine pomp) of te vet gesmeerd meng verhouding is 1 op 20 met halfsyntheet dus geen vol syntheet
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 5:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ooh soory ik had jullie nog niet gelezen is wel een beetje het zelfde
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:19 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
ik heb de cilinder er af.en er staat olie onderin bij de krukas.
geloof niet dat dat daar hoort he.
ik denk dat ik het hele zaakje even spoel met benzine
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:25 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er komt daar wel benzine/olie dus er kan wat achterblijven. Denk dat je carb toch gewoon te rijk afgesteld stond.
Alles even doorspoelen kan geen kwaad, bougie goed droogmaken, carb anders afstellen en nog een keer proberen
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
ja dus de eerste stelschroef een hele slag rond ,en de tweede [verst van cilinder] anderhalve slag.
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dan zal ie in ieder geval beter starten. Wil je er echt mee gaan scheuren is het beter als je even het merk en type carburateur vermeldt zodat (als we em kennen) we de beste beginafstelling kunnen posten.
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:35 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
het is een ® tillotson .tralee.ireland
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do feb 16, 2006 9:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bij een tillotson moet die stand wel werken
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: za feb 18, 2006 5:39 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
hoera!! het is gelukt hij loopt[na twee kapotte boormachines]
nu moet hij alleen nog blijven lopen.welke is voor stationair laag of de hoge stelschroef?
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
...::: ROBBERT© :::...
|
Geplaatst: za feb 18, 2006 5:48 pm |
|
|
Citaat: meestal 1 bij het blok(onderin sproeier) en 1.5 voor die enen die ver van het blok zit (bovenin sproeier) let op is wel weers en merk afhankelijk maar meestal begin je hier ergens
...andersom
onderin 1.50
bovenin 1.25
In praktijk blijkt dat je meestal wat krapper gaat, maar dit is veilig. EN uiteraard weersafhankelijk... hoe warmer hoe armer
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: za feb 18, 2006 7:17 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
dus als ik het goed begrijp robbert.
de stelschroef L die het dichts bij de cilinder zit anderhalve slag rond.
en de schroef H verst van cilinder een en kwart slag.
eigenlijk liep de motor heel goed.heb er een nieuwe zuiger en cilinder op gezet.alleen liep hij niet stationair.
als de boel het nu doet kan ik gaan karten ik verheug me er al echt op
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo feb 19, 2006 12:16 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
stationair lopen ze meestal niet zo is ook niet echt intresant want dat doen ze tijdens het rijden toch niet maar eh heb je er een nieuwe cilinder op gezet ??
dat die sproeiers andersom moet kan best het is voor mij weer ff geleden
maar dat afstellen moet je toch op de baan doen (belast) de onderuit sproeier is vor het op pikken van de motor uit de bochten en de ander is voor het top toerental deze sproeier moet je gewoon steeds rijker zette todat die niet meer door trekt en dan iets armer (dit is voor de motor de beste stand niet de snelste)
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: zo feb 19, 2006 12:26 am |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
ja ik heb een nieuwe cilinder en zuiger er in gezet.
ja dat hij niet echt stationair wil lopen snap ik maar je moet er toch wel in kunnen stappen.als ik meer als half gas bleef houden .bleeft hij lopen,met gas geven kwam hij gelijk op toeren.maar als ik het gas even helmaal los had,wou die gelijk afslaan.met gas geven dan opnieuw hoorden je dat ie tekort kwam[maar wat?]na even kwam hij dan weer op toeren
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|