Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Ik zou wel een drijfstang met losse lagerschalen er in zetten, of de standaard drijfstang uit frezen

Zou is me vorige motor stuk gelopen

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 7:00 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
hoeveel uur had hij erop zitten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 11:50 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
Citaat:
Ik zou wel een drijfstang met losse lagerschalen er in zetten, of de standaard drijfstang uit frezen

Zou is me vorige motor stuk gelopen


hallo

dat is minder
maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld en leer graag bij
ging het ook om een kloon van honda ? of bedoelde je het uitdraaien van de koppeling ?

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 7:28 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

vandaag kwam de motor eindelijk binnen

Afbeelding

de motorsteun aangepast

Afbeelding

en de motor erop gezet


Afbeelding

Afbeelding

loopt lekker, weet nog niet of dat ik de uitlaat ga vervangen maakt zo wel een prettig geluidje

morgen de rechter plastic kap aanpassen tandwiel erop en gashendel enz aansluiten en zaterdag voor het eerst rijden !!

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Veel succes laat ook even weten hoe het ging!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 9:05 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
gewoon rustig beginnen terijden, ik neem aan dat het blok nog helemaal vers is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Controleer wel even of er lagerschalen in de drijfstang zitten, er zijn namelijk van deze motoren (ook sommige honda series) die de drijfstang met een passing op de krukas hebben zitten. Daar zitten geen lagerschalen in!

Dat gaat goed, bij constant toerental en lage belasting, helaas heb je op de kart geen van beide en loopt die dus gewoon in de soep. Zou zonde zijn om nummer 2 kapot te hebben.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Dat gaat dan om het big-end lager uiteraard.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 10:04 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo

ga zeker rustig aan beginnen, zaterdag wordt me eerste keer in een kart
dus als je zaterdag iemand ziet rondsukkelen ben ik het :D

willtec adverteerd dat ze geschikt zijn voor kart enz, er zit ook 2 jaar garantie op
ga er vooralsnog vanuit dat het wel goedkomt met deze machine

als ik het straks allemaal een beetje onder de knie heb met het bochtenwerk koop ik misschien toch die 18 pk versie

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 8:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am
Berichten: 311
Woonplaats: Lunteren
Hoi Bertus,

Waar ga je heen zaterdag? Succes iig!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 1:35 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

dankje

vledderveen, daar willen we lid worden

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 4:23 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ik hopelijk zondag naar vledderveen, dan zijn de histokarts er ook, hoppelijk dat ik daar bij mee mag rijden zonder achterbumber, mijne komt uit `80 en blok uit `81. let op, als je er garantie op zit dan mag je hem niet tunen, dat is bij brommers zo ik weet niet hoe dat met deze zit maar ik zou als ik jou was sowiso maar even na vragen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Citaat:
Citaat:
Ik zou wel een drijfstang met losse lagerschalen er in zetten, of de standaard drijfstang uit frezen

Zou is me vorige motor stuk gelopen


hallo

dat is minder
maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld en leer graag bij
ging het ook om een kloon van honda ? of bedoelde je het uitdraaien van de koppeling ?

hartelijke groet alfred


Dat was ook een imitatie ja. Ik bedoel het uitdraaien van de drijfstang aan de big-end zijde, zoals je bij de drijfstang van de andere motor zag is dit alleen alumium zonder losse lager schalen of naaldlager, ik zou deze er wel inlaten zetten of een cnc gefreesde drijfstang kopen, dat is misschien nog wel beter omdat de spatel voor de spatsmering wat meer schep vormig is en je zuiger waarschijnlijk ook beter gesmeerd wordt

Zo is namelijk bij mij(en waarschijnlijk vele andere) het blok stuk gelopen, de drijftstang is heet geworden in combinatie met misschien weinig olie in een lange vol gas bocht, en zo is het aluminium over me drijfstang uitgesmeert. Me drijfstang en krukas waren beide stuk en me zuiger wand had een hoop schade. Wanneer je losse lagerschalen in je drijfstang hebt zal dit niet gebeuren.

Veel succes en plezier met rijden :wink:

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 7:52 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
tip, vergeet er geen olie in te doen! mensen vergeten dit vaak. :(

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 9:50 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo

nee zeker niet, de voorgeschreven minerale 15w40
lidl olie erin dus

loopt lekker, heb nu een uur met wisselende torentallen laten draaien
rij met 16/46 tandwielen ongeveer 60 met 3500 rpm, das voorlopig hard zat

heb er zin in morgen

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David