Auteur |
Bericht |
tom79
|
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:17 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
De Honda gx200 zit inmiddels alweer in elkaar loopt als een beer!! Er komen alleen flinke vlammen uit de uitlaat en bij gas loslaten knalt hij flink! Weet iemand wat dit kan zijn?? Zelf denk ik dat hij te rijk loopt iemand anders nog een idee?? Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5cnrNafDW6IGr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 26, 2010 10:51 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik begreep bij het GX380 opvoer gebeuren dat het kan komen door een te rijk mengsel.. wat dan verbrand in de uitlaat.
Bij een rotax (2 takt) is het regel, knallen bij het loslaten van het gas. Is te arm afgesteld.. Controleer even je bougie welke kleur die geeft, koffie/roest bruin dat moet je hebben. Eigenlijk moet je even gaan rijden om daar een goede keuring op te bazeren.
Licht -> te arm Donker/zwart/nat -> te rijk
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: do mei 27, 2010 11:49 pm |
|
Geregistreerd: di mei 05, 2009 11:59 pm Berichten: 129
|
Citaat: Nieuwe strakkere klepveren Welke is de nieuwe? De linkse of de rechtse? Goed project overigens!! Ben benieuwd hoe hij loopt in het "veld".
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 12:08 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
morgen komen de sproeiers binnen dus dan wordt er getest!!! om hem beter af te stellen!! Ik hou jullie op de hoogte! Heb nog wat dyno`s gevonden van een GX200 je ziet bij een bepaald toerental dat het vermogen alleen maar minder wordt op dat punt krijgt de motor een probleem met de klepveren(ze gaan zweven) Dyno 1 verschil tussen orginele uitlaat en 14mm Dyno 2 verschil tussen orgineel vliegwiel en verlicht vliegwiel Standaard GX200 6,5 hp -2700 toeren begrenzer verwijderd -standaard uitlaat  Standaard GX200 6,5 hp -2700 toeren begrenzer verwijderd -14mm uitlaat  Standaard Gx200 6,5 hp -2700 toeren begrenzer verwijderd -standaard vliegwiel  Standaard Gx200 6,5 hp -2700 toeren begrenzer verwijderd -verlicht vliegwiel 1500gram  Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 6:02 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik ben benieuwd wat je maximaal uit een GX200 kan halen, ik las op kartgrid dat iemand er 23pk uit wist te toveren op de dyno.. wat ze er dan allemaal aan gedaan hebben geen idee. en of het echt is durf ik ook niet te zeggen 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:01 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ik denk dat ze er dan een turbo op geknoopt hadden.. 200cc 4takt met 23pk? pfff..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:08 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Citaat: Ik werk al 10 jaar in de grasmachines en dus elke dag werk ik aan deze motors. Ik heb ALLE motors van JPR getuned om ze op BEKC norm te zetten. Ik heb in de tijd van TOBI-Power met Honda motortjes gereden die 21Nm koppel leverden en 23.7pk uitbraakten. Dit is allemaal gebeurd met de testbank op Jpr, dit zijn dus geen fabeltjes! Geen idee, staat verder niets over geschreven. maar mocht dat werkelijk haalbaar zijn dan wil ik er wel een keer mee rijden 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:16 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
he if he's got the numbers  Nee maar dat is wel erg veel hoor, ik denk dat er niet veel orgineels meer overblijft 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:32 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Blijft ook niet. Het TOBI-tijdperk is het tijdperk van de freedom challenge, een vrije honda gx200 klasse, er werd hier getest met elektronische ontstekingen op een gx200, verder was de minimum carburateur in het veld 19mm. Ik kan er nog heel wat over vertellen, heb ook nog met een ex-freedom blok gereden, dat gekke ding draaide 7500 toeren.... Verdere info over PB, dit is topic vervuiling en wil niet nog een flame-war over pk's 
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:33 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nee dat is waar, back on topic!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 8:39 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ow moet je maar is op amerikaanse fora kijken 390 motoren met +/- 40 50 pk, maar dan helemaal omgebouwd 200cctjes met 25 a 28 pk http://karting.4cycle.com/forumdisplay.php?f=72die amerikanen gooien er methanol op, je kunt het zo gek niet bedenken
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: vr mei 28, 2010 11:01 pm |
|
Geregistreerd: di mei 05, 2009 11:59 pm Berichten: 129
|
En welke van de afbeelding van de klepveren is nu de nieuwe en welke de oude? Help me ff op weg zodat ik kan zien welke nu in mijn motor zitten..  En weet iemand of die schoepen op het vliegwiel wel echt nodig zijn op een kart?? Zou me kunnen voorstellen dat dit eigenlijk alleen nodig is als de motor gebruikt wordt voor bijvoorbeeld een aggregaat, omdat je dan geen rijwind hebt en het dus moet forceren.... Bij een kart heb je wel rijwind, wat is dan nog het nut van die schoepen?
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 11:28 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
De klepveren met minder wikkelingen zijn de ``sport 20NM`` klepveren! Ik heb een uitdraai gezien van een gx270 met en zonder ventilator het verschil was 0,4 pk bij max. toerental! Ik laat hem zitten aangezien ik het risico niet waard vind! Tevens hoef ik me geen dan geen zorgen te maken als de motor stationair draaid! mijn compressie is nu 12 bar i.p.v de 8,3 standaard hierbij komt ook extra warmte vrij!! Bij veel karts zie je zo`n kunstof afdekkap die op de plaats van de tank gemonteerd zit en over de koelribben zit, Heel aerodinamisch maar wat betreft rijwindkoeling ook niet ideaal!  Ik denk dat het voor elke GX motor en doel anders bepaald moet worden afhankelijk van toepassing, afstelling(rijk,arm), tandwielverhouding, aanpassingen van de motor(tuning,compressie) Mocht je het de moeite waard vinden dan is aanpassen beter als verwijderen denk ik! Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 12:05 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Hier heb je helemaal gelijk in Tom, ik heb mijn ventilator dan trouwens ook aangepast, deze blaast nu harder en over bijna de gehele cilinder. Een motorkap doe ik inderdaad ook niet, wordt soms wel verplicht bij wedstrijden. Heeft voor mij inderdaad ook met de koeling te maken, tevens vind ik die ribben er niet zo slecht uitzien 
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 1:07 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
heb jij een foto van jou fan??
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |