Auteur |
Bericht |
mmrizio
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 12:50 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
We hebben eerst tien minuten met de eigenaresse - onder het genot van een bakje koffie of thee - gediscussieerd over de maatschappij, gemeente, provincie, 1 boze omwonende, vergunningen en karts die teveel geluid maken. Vervolgens mochten we de baan op. Impliciet was wel duidelijk dat als het geluidsniveau te hoog was, wij het rondje niet af zouden kunnen maken.
Harrie kende deze discussies al van andere banen en was voorbereid met een geluidsmeter (die niet nodig was) en - hele stille karts. De LC4 kart heeft de originele LC4 wegdemper. Harrie's eigen kart heeft een Fireblade demper omdat zelfs de originele enduro demper die bij zijn blok hoort in het verleden teveel geluid maakte. Het geluid is wat donkerder dan de Honda'tjes, maar op het gehoor zeker niet harder. Met zoveel vermogen is het verlies van 1 of 2 pk natuurlijk ook geen issue.
Over het helemaal gaar schakelen: De kart had een lange eindoverbrenging, zodat ik vooral in 2 en 3 reed en de verhoudingen redelijk ver uit elkaar lagen. Dat beperkte het schakelen tot ca. 10 keer per ronde, maar maakte de keuze van de versnelling wel kritischer.
Maurice
|
|
Omhoog |
|
|
harrie
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 7:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 7:46 pm Berichten: 12 Woonplaats: wierden
|
ik heb een leuke dag gehad op driebergen ook na die discussie over het geluid van de karts maar ja het was weer is eens goed kwa geluid hihi zo 88db ik veel plezier beleeft samen met maurice ik denk maurice ook ook nu de baan wat slechter is op sommige plekken was het even wat aanpassen maar het gaat wel ik wil alleen nog wel zeggen tegen de baan eigenaars koop een schep en maak die gaten even naast de baan dicht want dat kost toch niks denk ik en als er nieuwe asfalt op komt dan kom ik zeker terug naar driebergen om die ronde tijd is wat scherper te gaan zetten kort om driebergen is een leuke baan om te rijden en gezellige mensen dat mag ook wel is eens gezegd worden denk ik wie was die jongen die foto,s aan het maken was toen we aan het rijden waren ben erg benieuwd hoe die zijn geworden
mvg harrie
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 9:15 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Driebergen is gewoon een hele leuke, gemoedelijke en gezellige baan, maar helaas ook wat nadelen (voor mij dan) Er zijn wat problemen met de Swissauto die teveel geluid zou produceren. Na het maken van wat aanpassingen, onder andere ook de orginele uitlaatdemper van mijn Fireblade (954RR- vandaar mijn nickname dus) is de kart behoorlijk stiller geworden en worden we op andere banen niet aangesproken over het geluid, helaas is dit in Driebergen nog steeds een hot item. We (we= de Swiss rijders) worden niet geweerd maar krijgen helaas steeds te horen dat we er iets aan moeten doen omdat er anders de kans bestaat dat op een dag de toegang wel geweigerd word. Die gaten langs de baan zijn echte as-killers en worden volgens zeggen regelmatig dichtgegooid.
Ik blijf er gewoon met mijn zoontje zo af en toe komen met de mini (van Ruud)
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik reed 1 ronde op driebergen... Gelijk naar binnen gehaald. Moest me pa de andere demper gaan halen.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 9:29 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
herriemaker!!!!!!!!!!!!!!!
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 8:12 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ja Jeffrey,
Toch knap dat je die Honda zo hard laat schreeuwen... maar ja, hij is dan ook wel aardig getuned geloof ik ! Ben benieuwd naar het geluid dat dat apparaat maakt ! En gelukkig mag je er wel op andere banen mee rijden, dus dat is positief. Nu alleen nog ff inrijden (of is dat al klaar) en goed afstellen en gaan maar weer.
Geen last gehad dat je frame de grond raakte hoop ik ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 10:58 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Niet te hard laten schreeuwen Jeffrey anders loopt hij weer in de soep .
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 12:40 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
We hebben zondag nog 'even' nagepraat over het geluid. We kwamen tot de conclusie dat het aanpassen van het geluid niet zozeer het probleem is, maar het gebrek aan duidelijkheid en de verschillende eisen per baan. Dit brengt onzekerheid en aanpassingen in stappen die veel meer gedoe vergen dan het in 1 keer goed fixen. Als alle banen dezelfde eisen stellen is er veel minder onduidelijkheid en frustratie.
Dat gezegd hebbende, verbaast het me dat je een Swissauto met 2 cilinders van elk 125 cc (toch?) niet stil krijgt met dezelfde demper die een 400 cc eenpitter stil krijgt. Al heeft Harrie volgens mij een demper van een ouder model Fireblade gebruikt. Is het uitlaatgeluid wel het probleem, of rijd je met een open luchtfilter?
De gaten langs het circuit vullen is een start, maar om te zorgen dat ze niet steeds weer open gaan moet er meer gebeuren. Hoe doen ze dat op andere circuits? Grasmatten, kunstgras of van die gras-stenen of zo?
Maurice
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 12:48 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Volgens mij gebruiken ze vaak van die grastegels. (niet te tillen die dingen)
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 1:55 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@mmrizio Biland SA-250 is een 250cc 2 cylinder (swiss-auto) De huidige Swiss-Auto is een 250cc 1 cylinder ,denk dat je die bedoelde. Heb je toevallig ook een foto van je kart ?? ben benieuwd hoe dat eruitziet een 400cc op een kart. Gr,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 4:00 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@MMRIZIO,
De discussie op Driebergen omtrent het geluid gaat om de huidige Swissauto SA250 (niet de 2 cylinder Biland SA250). Dus de 1 cylinder 250cc versie. En we rijden met volledig homologatie-pakket, dus met extra luchtfilterhuis, uitlaat met extra bocht. Tot op heden blijft men erbij dat het te veel geluid produceerd, helaas. En lees maar eens op het forum wat er allemaal al geprobeerd is en je begrijpt dat het niet eenvoudig ligt.
Het zou mooi zijn als er een nationale norm zou zijn, maar helaas vallen de meeste kartbanen onder de plaatselijke politiek en de daarbij afgegeven vergunning.
Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met zo'n 400c, wanneer ga je weer eens rijden op Driebergen ? Dan kom ik wel ff langs.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Haron
|
Geplaatst: wo sep 15, 2010 4:53 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 4:50 pm Berichten: 1
|
heey ik heb zelf een Birel kart met een crf 250cc 4takt schakel en hij is zeer snel maar je hebt niet de kriebels als in een 125cc schakel kart maar zeer snel.
|
|
Omhoog |
|
|