Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 2:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Als je met vrienden gaat rijden zou ik een Prokart nemen, gaan niet zo snel stuk en zijn vrij langzaam. Als je in je eentje wil rijden, niet te veel wil sleutelen en niet al te hard wil gaan is een 390 prima. En je kunt ook eerst met een 390 oefenen en dan later alsnog een snelle 2 takt kopen. Als je van een Prokart naar 2 takt gaat is het verschil wel heel groot.
Veel suc6 met je keuze!

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ik heb nog nooit in een prokart gereden, maar ik denk ook de 390cc (rij het zelf ook) meer in de buurt komt van 2-takt's. Mede door het frame en banden en wat hiervor al genoemd werd. OOk mee eens dat als je met vrienden wil racen kan je beter een prokart nemen

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2007 4:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Ik zou zeggen: kom eens kijken bij de wedstrijden van de 4-Takt Kartclub Twente.

Als recreatiekart, maar ook in de races zijn de 390's leuk. Niet geschikt voor banen met lange rechte stukken! En ze lopen lang, met erg weinig onderhoud.

En tav Prokarts: we hadden vorig jaar in onze 6-uursrace Prokarts, en die hebben 6 uur zitten letten op wat er achter ze aankwam, zoveel sneller is een standaard 390!! Ze hebben wél veel plezier gehad en de 390's ook, want er was veel in te halen.

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2007 4:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
Ik weet zeker dat heel veel 390 rijders moeite hebben om een goede prokarter als een gek voorbij te rijden.

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2007 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ok om een einde aan dit gediscubullshit te maken. Ik reed vorig jaar met Herbert Boender en Melroy Heemskerk in de Kings Prokart. Bij de 6 uurs reed Melroy prokart en ik 390. In de Prokart doen wij niets voor elkaar onder.

Ik was in de 390 2 seconde per ronde sneller dan de prokart.

Aangezien ik beide klassen heb geraced kan ik dan ook duidelijk melden dat een 390 veel sneller is, en veel meer op een "normale" kart lijkt dan een prokart.

Prokart is indoorkarting
390 is outdoorkarting
Om het maar bot te zeggen.

Dat neemt niet weg dat de competitie in de prokart erg gaaf is. En het dus minimaal zo spannende races! Ook is het talent in de prokart van hoger niveau dan de 390.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2007 10:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Prokart is zeker een hele leuke klasse me een heel hoog niveau
je hebt altijd grote startvelden en het is nog vrij goedkoop ook

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2007 10:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
Ben het overigens wel mee eens dat een pro kart niet geschikt is voor sprints maar voor endurance (naar mijn mening)

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2007 12:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
nou ik vond de sprint wedstrijden dit seizoen toch een erg leuke klasse en een goeie leerschool voor de endurance

maar ik vind endurance ook super gaaf

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 12:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Uit evaring kan ik je vertellen dat er weinig verschil zit tussen de pro ofde 390
zeker als je geen wedstrijden doet ,want dan kan je ook op je pro zachtere banden doen met meer grip
Op driebergen komt de pro beter uit de verf dan de 390 omdat de pro een betere gewicht verdeling heeft heeft dat op een kort bochtig circuit zijn voordelen heeft, maar ik ben met een stel karters naar Spa geweest en daar bleek dat de 2 pro kartjes op het rechte eind de 390's voorbij gingen (kropen weinig verschil en proberen zo min mogelijk wind te vangen)
Dit zou eigenlijk niet kunnen maar het was wel zo
Het was wel zo dat zowel de pro als de 390 te traag is voor op Spa, je rijdt bijna constant plank
Maar als je wil gaan racen in wedstrijd verband zijn er op het ogenblik in de pro classe de leukste competities, dus dan zou ik voor pro gaan
Hij is trouwens te koop; net compleet gereviseerd alle lagers vervangen frame gecoat nieuwe stoel (maar is maat gebonden) nieuw stuur plus lagers en stangen nieuw rem systeem 2x nieuwe motor en 2x reserve plus
fusee's nieuw en verstelbaar frame is van combi uit 2000 is niet krom of afgesleten alles is dus als nieuw
Bij intresse laat het maar weten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 9:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Allemaal wel leuk, maar je kunt blijven vergelijken totdat je een ons weegt. Want de ene prokart is veel beter geprepareert dan de andere 390 en andersom.

Wat ik zeg is: Als je zo uit de winkel een standaard 390 en een standaard prokart tegenover elkaar zet, zonder er iets aan te doen, is de 390 gewoon sneller, en ook op korte baantjes als Uitgeest was.

En er zit wel degelijk verschil in. Want de pk gewichtsverhouding van een 390 is veel beter dan die van een pro.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 12:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
bij een prokart is de verdeling beter
bij een 390cc ligt het gewicht aan 1 kant
bij een prokart wordt het verdeelt over de achteras

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 3:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Daarom zie je bij de meeste 390's het stoeltje verder naar links.. en je kan natuurlijk lood gebruiken ;) .

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 3:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
jeetje begint bijna net zo erg te worden als het 2-takt 4-takt verhaal :|

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 3:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Heb eens in Venray een prokart getroffen met 2 keer 200cc...

deze hield mijn toen nog standard 390 bij lange na niet bij(standard is écht standard, dus niet zoals bij de kartclubs stiekem toch geprepareerd...)

Het beste zou zijn om ze beide gewoon eens te proberen... echter zal dit niet echt makkelijk zijn (had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht)...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2007 9:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
@jvd: Klopt, want ook hier hebben 2 verschillende dingen allemaal hun eigen voordelen, en dan krijg je zoiets als hier.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David