Citaat:
Indoor gebruiken ze inderdaad geen CNC drijfstang, de motor draait veel minder (en minder vaak) hogere toeren dan op een outdoor baan.
Maar zelfs een CNC drijfstang draai je kapot als de smering niet voldoende is. Ik rij zonder CNC met een GX270 op de indoor baan (redelijk vaak) en heb absoluut geen problemen. Ik controleer wel regelmatig de olie niveau en er zit gewoon 10W40 half syntheet in van Hallfords.
Bij ons op de baan draaien ze wel degelijk lang vol toeren de helft tot 2/3 van de baan. Maar dan hebben we ook wel met vrij veel regelmaat nieuwe motoren
Citaat:
Er zit gewoon een kwaliteitsverschil in. De viscositeit is misschien hetzelfde, en ja de Lidl olie voldoet ook aan de minimale eisen maar daar is dan ook alles mee gezegd. Goede olie heeft een andere samenstelling, andere additieven, waardoor het over een groter temperatuurbereik voldoende smering geeft. (dus ook niet direct kapot loopt als de olie een keer echt heet word) Ook blijft goede olie langer goed, het behoud langer zijn eigenschappen zeg maar.
+1 Voor mij alleen Castrol of Kroon olie