Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 9:53 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Hey, ben er straks naar men kart geweest en deed de olie dop er af om te zien of er te veel of te weinig olie in zat en toen ik het open draaiden vloeide het er uit maar toen ik mijn vinger er in stak en begon te rieken rookte het naar benzine is dit normaal?,
En hoe moest je het toerental weer verhogen?? ben het vergeten sorry


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:01 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Is het gewoon niet beter dat ik de olie verander??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:10 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
als je olie naar benzine reukt is er teveel olie in je blok gedaan , dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij rookt spat slecht loopt , laat morgen je olie helemaal af , en doe er andere in (nrml 1,5l maar begin met 1 liter en voeg rustig bij dat je niet te veel giet want je kan opnieuw beginnen dan ... met andere olie , voor het stationair afstellen , er staat op je carbuartor een vijs met een soort veertje rond deze draai je iets vaster maar ik zou eerst de olie doen en nog eens proberen ;-)

grtz

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:32 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Thanks :wink: Grtz


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:41 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Kijk ook even of hij toevallig niet op de choke staat ?

Peter

_________________
http://www.doblaracing.nl http://www.depaauwkartracing.com http://www.maxzegers.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:41 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
of er is iets aan de zuigerveren maar dat kan je als amateur niet maken ... zonder het juiste gereedschap

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:44 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
maar rook hij sterk naar benzine of een klein beetje als je erop lette ? maar olie sowiso ververssen hoor

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:45 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Nene, hij staat niet op de choke :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:45 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Ik zal alles morgen is checke :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:52 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
voor je je rolentie (stationair) afstelt draai eerst je bougie is los als hij zwart is staat hij te rijk (zeker niet vaster draaien dan maar losser ) als hij wit is zet je hem rijker (dan staat hij te arm) als hij roestkleurig is staat hij goed maar je mag hem dan een klein beetje rijker proberen zetten omdat hij zo slecht statoniar draait , kijk ook even na of je carbu proper is en check je sproeier ook even op vuiligheid , als je vol gas geeft gaat hij dan normaal o loopt hij dan ook slecht ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 10:57 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Neen als ik volle gas geef valt hij uit en komt er in eens echt een wolk rook #-o


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 11:12 pm 

Geregistreerd: vr maart 11, 2011 10:07 pm
Berichten: 105
Hey ik ben is gaan kijken naar de kart, maar ik snap het nog steeds niet hoe je het toerental hoger moet zetten met die veer enz.... kan je het uitlegge via tekening ofzo of echt op detail.
Ps: Heb de bougie NET vervangen maar kan je wel zeggen dat de oude helemaal ZWART was!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 12:56 am 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
http://cameronsmallengines.com/sitebuil ... dacarb.jpg

links in het midden zie je een goude vijsje dat veisje , of heb je een niet orginele carbu zitte ?

de wolk rook is zwart he ? het begint er naar te lijken dat je koppaking of je zuigerveer er aan is probeer eerst morgen met andere olie en iets rijker in stationair , koppakking verandere kan je zel is vrij makkelijk en goedkoop als het de zuigerveer is zal je het moeten laten doen en hopen dat er geen stukje je cyl gegripeert heeft

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 5:03 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
kijk eens naar je zuigerveer ,...

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2011 4:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Ben niet mechanische de beste, maar heb wel een tijd gewerkt op een indoor kartbaan. Waar we met de Honda Gx270 en Honda Gx200 reden.

Denk dat het handig is om je olie even te vervangen en vervolgens je stationair schroef wat hoger zetten. Hopelijk blijft ie dan wel netjes stationair lopen. (Mocht het blok al op een kart zitten) zet hem dan even met 4 wielen op de grond en kijk of die met draaiende motor netjes stil blijft staan zonder voorruit te rollen (anders is het slecht voor je koppeling)
(als je dit doet zorg dat je kart er niet zomaar vandoor kan gaan :D

Stationairs schroef staat op Pagina 13
http://www.honda-engines-eu.com/en/images/65215.pdf

Weet niet de inhoud van het olie carter uit me hoofd, maar staat vast wel in het bovenstaande document

ps: Valt het blok al uit als je geen gas geeft met choke erop,, of gebeurd het alleen zodra je hem van zijn choke af haalde?

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David