Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

zou jij voor een replica motor kiezen
JA veel motor voor je geld 16%  16%  [ 6 ]
JA maar enkel om te trainen of voor recreatief gebruik 19%  19%  [ 7 ]
NEE die rommel komt niet op mijn kart 65%  65%  [ 24 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 9:20 pm 

Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm
Berichten: 255
Woonplaats: houthalen België
Om 15pk uit een gx200 te halen moet je toch ook al heel wat doen hoor. Je moet bijvoorbeeld van de standaard drijfstang overgaan naar een gelagerde voor de boel heel te houden,...
Ik snap dan ook niet dat iemand dit zou doen zonder de begrenzer te verwijderen ...

_________________
Mari mk4 - Honda 125 cross
Kombikart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 9:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
alex64 schreef:
sierradrivr schreef:
hij heeft me vertelt dat hij zo nu en dan een rk1 inhaalde op circuit

Een RK1 heeft 150cc en zo'n 15 pk, een beetje knappe GX200 (standaard 6.5PK) opleuken naar +15PK en lang heel houden ??
Ik geef het je te doen, Ben van Capel heeft ooit een poging gewaagd om een "Honda World Formula" te bouwen, maar echt in competitie is deze motor nooit gebruikt.
Maar er staan op het forum wel meer "Efteling verhalen" de enige echte heftige GX was hier ooit van Jeffrey 1991 (waar ben je Jeff ?) een super getunde GX390 die het menige Rottax Max heel moeilijk wist te maken op de baan, de rest van de wilde en vooral langere tijd bruikbare GX tuning verhalen vallen bij mij nog steeds onder de rubriek wishfull thinking.

En Cross heb er nog nachtmerries van :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 9:25 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ sebastian , vandaag blok opengedaan begrenzer was al weg in tegenstelling tot wat de vorige eigennaar zei :p @hendrik beest van een motor ,en goedkooop eigenlijk :p replica ook ?
de reden waarom mijn zo krachtig is (belangrijkste detail vergete te zeggen ) hij is ook uitgeboord :oops:

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 10:31 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Vandaag was ik op zoek naar een cdi unit voor mijn schakelblok. Ik dacht dat deze kapot was ( achteraf had ik de dodemans aansluiting erop aangesloten :lol: ) Maar in mijn zoektocht kwam ik ook de cdi units van een loncin motor tegen..
De prijs voor een suzuki cdi unit nieuw : 110 pond (In engeland had iemand hem nog nieuw op ebay staan)
De prijs voor een loncin cdi unit (nieuw, kompleet) : 30 euro

Ik denk dat er toch stiekum veel mensen op deze motoren zullen gaan rijden , omdat de sport dan toch betaalbaar blijft.

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 10:47 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ik denk er zelf sterk aan :p voor de hobbyrijder is dit toch genoeg denk ik ? wat voor blok heb je ronald ?
ik heb trouwens een vraagje , ik heb een replica blok tegen gekomen als de uitgaande as nu 25 mm is kan ik er dan gewoon een centrifugaalkoppeling opzetten , versnellingsbak weglaten en zo een rechtstrekse overbrenging op zetten ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 10:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
nee dat was geen replica. meer een voorbeeld van wat er mogelijk is met een GX motor.

ff back on topic, Dat schakelen is niet ingewikkeld. gewoon koppeling intrekken en doordrukken naar de volgende versnelling. je kan ook schakelen zonder de koppeling te gebruiken door alleen te liften met het gas maar dat schijnt niet al te best te zijn voor je versnellingsbak.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 12:07 am 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
rij jij schakel hendrik , en hoe lang had je nodig om te wennen ,en als je nu moest kiezen schakel of direkt , en welk blok heb jij by the way

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 11:32 am 

Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm
Berichten: 69
ik heb beide orgineel honda en imitatie

de imitaite is nagenoeg gelijk aan de org.
echter het gietwerk is minder, vandaar dat ze iets minder vermogen hebben, maar dat kan per merk verschillen.

wat wel vaak een goede verbetering is een orginele carburateur van een honda er opztetten duidelijk merkbaar verschil.

Wat wel verstandig is om een orginel honda of een imitatie te lageren anders lopen ze stuk.

ook zou ik eerst alles bij elkaar tellen om hem rijklaar te hebben, alle onderdelen bij elkaar tellen!
je kan soms beter een gebruikte handa kopen dan een nieuwe imitatie

lees maar eens de erdere topics


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 2:56 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@bobde... zou je een imitatie aanraden aan een recreatief rijder ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 3:41 pm 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
@ sierradrivr

Ik heb momenteel 2 karts in onderhoud, 1 rk1 met een gillard frame voor mijn zoon (12 jaar) deze is rijklaar, en zelf heb ik een 125 suzuki crossblok op een tibi kart weten te krijgen. De Tibi kart ben ik nog aan het afbouwen, dan wil ik proberen of ik het schakelen wel zo leuk vind.
mocht dit niet het geval zijn probeer ik een loncin 250 cc 4 takt op het tibi schakelframe te krijgen, maar eerst wil ik eigenlijk nog een rotax max aanschaffen..
Plannen zat , alleen te weinig poen :lol:

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 3:58 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ronald gekend probleem :p ik hoop volgend jaar een imitatie 250vcc van rond de 20 /25 pk gillard te zette :p maar ik weet nog niet welk blok

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 11:32 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ik ben voor het moment aan het rondhoren op cross en quad forum's naar blokjes er is heel wat mogelijkheid in de 250 4t maar de juiste vinden is het moeilijk , voor het moment gaat mijn voorkeur naar een 250 zongshen en daar dan de zuiger en cyl van de orginele honda cb250 insteken en eventueel nog wat optunen :p ik wil er ook een centrifugaal op krijgen maar eerst rijd ik nog wat door met mn 200gx tot ik genoeg geld heb om dit project in een slag door af te werken als iemand nog betere motoren weet tips blijven welkom en mijn zoektocht blijft duren tot de dag dat ik aan mijn projectje begin :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 12:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik heb momenteel mij 100cc kart te koop staan. ik wou het nog ff stil houden maar ook ik ga voor een imitatie 4-takt schakelblok. eentje met 16pk. welke met een goed carburateur, goede ontsteking op te krikken is naar 18/19pk.

dit is een filmpje waar een standaard 12pk motor op gemonteerd is.
http://www.youtube.com/watch?v=hb_Y-sKv9Z0

p.s. er rijden al ontzettend veel imitatie rijders in nederland. de RK1 is een gemodificeerde taiwanees. de verdeler heeft er een mooi slaatje uit weten te slaan door de inkoop prijs ongeveer x 10 / 15 te doen en er een sticker RK1 op te plakken.
voorbeeld: http://www.alibaba.com/product-gs/32341 ... ngine.html alleen dan zonder de CVT aandrijving.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 12:39 am 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ hendrik mooie keuze ik ben nog aan het kijken voor de moment gaat dekeuze naar een zongshen of een chinees quad of croosblokje bij mij maar das voor volgende winter eerst nog wat werken
het verhaal van de rk1's had ik ook al gehoord inderdaad slim gezien , wat niet weet niet deert , ik heb nog niemand horen klage over rk1 zo zie je dat de naam veel doet
voor welk "merk " blok ga jij ?
laat mij ook weten hoe het je bevalt he ;-)

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 12:52 am 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@hendrik dat gy6 blokje kan je dat nog ergens anders krijgen ik vertrouw alibaba zo niet goed :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David