Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 6:49 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
maak eens een foto van je boormachine, ik ben wel benieuwd hoe je dat gefixed hebt.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 6:53 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Vrijloop zit al ingebouwd in de boormachine, verder gewoon een staaf van een oude doppenset afgeslepen en er helemaal vast ingeklemd (die ga ik er nooit meer uitkrijgen). Uiteinde van de staaf die in de boormachine gaat 0,5 mm afgeslepen, toen de klemmen van de boormachine met 2 tangen helemaal ingeklemt. Bij deze de foto's Dit is een boormachine die ook geschikt is om in te zetten als kolomboor, met vrijloop. Natuurlijk loopt elke boormachine vrij, maar verbranden enkele onderdelen na regelmatige herhaling. Daar heeft deze dus geen last van. De dop is een Facom
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 11:42 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
dankje voor de uitleg. het kan aan mij liggen maar ik zie geen foto
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 5:28 am |
|
|
Imageshack deed het even niet, maar hij doet het inmiddels weer.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 9:20 am |
|
|
dank u de foto is er weer aha op die manier. netjes gedaan! is inderdaad een goede alternatief op een complete starter.
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 3:18 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 7:27 pm |
|
|
@Xzelicon,
1 Dit blijft griezelig vanwege het vast kunnen houden bij terugslag etc. Op het handvat waar de aan/uit knop zit heb je onvoldoende grip, je pols word als het ware getordeerd. Zolang je de starttouwklos er nog op hebt kan je dop ook vastslaan..... Bij een startkast heb je de handen naast elkaar, dus meer kracht mogelijk bij het vasthouden. Ik zou minstens de krans weghalen. En dan nog, heb je wel eens een flinke boormachine geprobeerd vast te houden als die vastslaat?
2 Als de stang zich uit de boorkop loswerkt (gebeurd ook met boortjes....) vliegt er mogelijk een stuk ijzer van 1 a 1,5 kilo door de lucht. Graag vangen voor hij iets raakt......
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 7:58 pm |
|
|
Je hebt hier inderdaad gelijk in, de klos gaat er er voorlopig niet af, totdat ik een echte starter heb. Wel ben ik aan het kijken voor een externe starter, alleen al omdat ik dan geen 230V nodig heb. Dit is een tijdelijke oplossing, maar verder: de boormachine heeft zo weinig kracht nodig dat ik niet het gevoel heb dat hij vast slaat.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 8:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb vroeger ook eens zoiets gemaakt om m'n 100cctje te starten ik had er echter drie plattekantjes aan gesleepen met de slijptol om doorslippen van de kop te voorkomen
|
|
Omhoog |
|
|