Auteur |
Bericht |
Scarto
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 2:50 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Citaat: Oké, het is dus wel een Honda GX blok en waarschijnlijk een GX200? Nee, het is een GX340 (11PK) of een GX390 (13PK), vandaar die andere klepdeksel. Succes met opbouwen!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Subarumouse
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 4:45 pm |
|
|
Hallo,
Dit moet een GX 240 of waarschijnlijker GX 270 (9 pk) zijn. Het klepdeksel is gelijk aan de uitvoeringen vanaf 240 tm 390.. Maar voor zover ik weet is er voor 340 en 390 geen tussenbak / natte koppeling te koop.
Benno
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Scarto
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 6:50 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Citaat: Het klepdeksel is gelijk aan de uitvoeringen vanaf 240 tm 390.. Ok, mijn excuses, ik wist niet dat dit vanaf 240 al zo was. Zo leer ik ook nog weer eens wat! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Dat van die natte koppeling had ik inderdaad moeten weten, maar helemaal niet meer aan gedacht. ![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
westes
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 9:22 pm |
|
Geregistreerd: di mei 05, 2009 11:59 pm Berichten: 129
|
Honda of geen Honda, verschil zal het zeker maken. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tom79
|
Geplaatst: wo mei 12, 2010 11:25 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
Denk een gx270 je zou even naar het serie nummer kunnen kijken dan weet ik/wij het zeker! Je kunt je begrenzer op 2 manieren uit schakelen: - het metalen stangetje afkoppelen die naar je gashendel gaat en vervolgens de hevel die uit het blok komt vastzetten met borgdraad!-beter is het om het blokje even uit je frame te halen en het carterdeksel eraf te halen,(nokkenas tegenhouden) nu kun je het tandwieltje compleet met begrenzer verwijderen! De kans is als je dit niet doet dat op den duur door de hoge toerentaller er een onderdeel van de begrenzer af zal breken en deze met nare gevolgen schade aan je krukas,zuiger,drijfstang zal aanrichtenDe kans is niet groot maar voorkomen is beter als genezen gelijk nieuwe olie erop en je hebt er geen omkijken meer naar! Ik zou gelijk je luchtfilter maar eens goed nakijken want in de verhuur wordt goed onderhoud wel eens vergeten!! Zie hier foto 1 voor de makkelijke mogelijkheid van begrenzer uitschakelen![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3B7TF388.jpg) Ik vind het een mooie buggy mag ik weten waar je deze hebt gekocht, ik wil ook wel zo`n ding!! Gr. Tom
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Buggy Man
|
Geplaatst: wo mei 12, 2010 12:41 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 10, 2010 11:48 am Berichten: 11
|
Wederom bedankt voor de info. Ik zal eens zoeken naar het serie nummer. Maat hetgene wat jij laat zien op de foto, dat is toch de hevel die het gas regeld? Ik heb de buggy gisteren nog even aangestart en bekeken hoe het nou werkte. Toen ik vol gas gaf en met mijn vingers het "zwarte blokje" waar het stangetje naar toe loopt verder duwde maakte hij al veel meer toeren, het knalde erover haha. Ik heb de buggy trouwens via marktplaats gekocht.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Buggy Man
|
Geplaatst: do mei 13, 2010 4:10 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 10, 2010 11:48 am Berichten: 11
|
Ik ben aan het sleutelen gegaan maar ik kom er nog niet helemaal uit, misschien dat iemand mij verder kan helpen? Sorry voor de vele vragen maar ik ben een leek wat betreft 4-takt. Ik heb weer een aantal foto's gemaakt zodat je kunt zien waar het om gaat. Op deze foto zie je 2 "stangetjes zitten" aan de voorste stang zit de gaskabel aan de achterste stang (dit is de toerenbegrenser??) loopt een stangetje richting de carburateur. Die stang van de toerenbegrenser moet ik dus eerst vast zetten, moet deze dan naar voren vast gezet worden, of naar achteren (zeg maar richting de stoel)? ![Afbeelding](http://img522.imageshack.us/img522/3734/img0826in.jpg) Op deze foto zie je het zwarte "blokje", deze is dus voor de gas schuif of niet? En moet ik gaskabel dan rechstreeks hierop aansluiten? En dan een veertje eraan maken zodat hij ook weer terug komt, want dat doet hij namelijk niet uit zichzelf ![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/992/img0825h.jpg) Op deze foto kun je nog een keer zien hoe de gaskabel nou zit. ![Afbeelding](http://img293.imageshack.us/img293/9356/img0824w.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bobdebouwer
|
Geplaatst: vr mei 14, 2010 3:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
het is een honda en de gx hebben allemaal dezelfde klep deksels met 1 bout de kleppendeksles van 270-340 en 390cc zijn gelijk nets als de carburateurs. Je kunt zien wat voor een type je hebt door voorop je carter te kijken ter hoogte van de aan/uitschakelaar staat je cilinderinhoud
en zoals he op de foto lijk is het geen imitatie.
maar ook hiervoor kijk even naar de voorzijde van je carter daar staat met slagletter een nummer ingeslagen (bouw serie bij 390cc kan dit bv sq4 zijn)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tom79
|
Geplaatst: vr mei 14, 2010 4:29 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
bij mijn gx200 moet de begrenzer richting de carb. dus bij jou van de stoel af! Gewoon even met de hand testen met draaiende motor dan weet je zo waar hij moet staan!!
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Buggy Man
|
Geplaatst: vr mei 14, 2010 8:34 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 10, 2010 11:48 am Berichten: 11
|
Ik heb gevonden welk type het is, het is een GX 270. Morgen ga ik even bekijken hoe ik de gaskabel kan verleggen. Mochten er nog mensen tips hebben dan hoor ik het graag!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Scarto
|
Geplaatst: vr mei 14, 2010 9:33 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ik weet zo ook niet uit mijn hoofd welke kant de hendel op moet staan, maar de beste optie is deze in zijn geheel te verwijderen. Iets meer werk, maar wel in een keer goed.
Over je gaskabel: Ik heb van een dun ijzeren staafje een haakje gemaakt in een L vorm, het korte stuk steek ik dan in het gaatje in je gasklep, het lange deel laat ik naar voren steken en hier klem ik met een kabelklem een gaskabel aan. Als je hem dan intrapt gaat de gasklep naar voren. In dit zwarte blokje zit als het goed is een 2e gaatje, hierin hang je een veer en deze trek je ergens naar achter toe. Ik heb mensen gezien die hem met een zelfgemaakt ijzeren staafje achter de carb. op spanning houden, zelf heb ik hem met een bocht naar een koelrib gespannen en hier zit de veer in gedraaid.
Als je foto's wilt hoor ik het wel!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Buggy Man
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 10:46 am |
|
Geregistreerd: ma mei 10, 2010 11:48 am Berichten: 11
|
Ik ga de begrenzer toch maar in zijn geheel verwijderen. Weet iemand zo of ik dan het karter incl. de koppeling in zijn geheel kan los maken of moet ik eerst de koppeling eraf halen en dan het karter?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
TechnoPro
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 11:16 am |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Eerst koppeling & dan karter
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tom79
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 1:14 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
Het stelt niet zo heel veel voor als je voorzichtig bent met het verwijderen van het carter is een nieuwe pakking niet nodig! Leg de Gx niet horizontaal op de werkbank maar hou hem rechtop!
-Koppeling eraf(let op spie) -Olie Aflaten -Deksel verwijderen(Nokkenas tegenhouden met platte schroevendraaier) -Begrenzer verwijderen -draad tappen en boutje/imbus er vanaf de buitenkant indraaien!!! NIET DE BINNENKANT -nokkenas stand tegenover de krukas controleren)puntjes tegenover elkaar) -carter monteren -als ik jou was nieuwe olie erop
En starten maar!!
Gr. Tom
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Buggy Man
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 1:57 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 10, 2010 11:48 am Berichten: 11
|
De begrenzer is eruit, deze week het blok er weer in zetten, de gaskabel aansluiten en dan kijken wat hij doet. moet ik nog wat veranderen aan de sproeiers? En weten jullie zo hoeveel en welke olie er in het blok gaat en hoeveel en welke olie er in de koppeling gaat?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |