Auteur |
Bericht |
Seb
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 5:07 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Ehm ik heb weinig idee over waarover dit topic daadwerkelijk gaat, maar als je een kart wil kiezen, is het niet handig dit aan de hand van topsnelheid te doen! De snelheiden die eerder genoemd waren lijken mij eerder in theorie... Zoals David zei raad ik eens aan als je een snelheid wilt weten dit uit te rekenen met een programmaatje.
De topsnelheiden van een Briggs schat ik inderdaad op de 105 km/uur in. Wij hallen met de RK1 denk ik 100 km/uur op bijvoorbeeld Veldhoven en een Briggs gaat net een tandje harder.
Als jezelf voor een kart kiest en wilt races rijden, zou ik als je ouder dan 16 bent zeker voor een prokart gaan en als je alternatieven zoekt voor de WF een RK1 of 390cc!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 5:14 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Even als referentie: een Max haalt 116.44 km/h bij 14.400 toeren bij een tandwielverhouding van 12-78 en een bandenomtrek van 87.6 cm. Een WF is over het algemeen langzamer dan een Max.
Informeer anders eens bij Alex64, hij heeft ervaring met een B&S, maar zoals Seb al aangaf is het weten van de topsnelheid niet zo heel erg interessant voor de meeste karters.
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 5:32 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
ik weet dat de topsnelheid niet egt belangrijk is. maar het is toch leuk om te weten.
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 6:55 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik vind het juist interessanter om het toerental, temp van motor en rondetijd te weten
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 7:21 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Washandje, pak je washandje en maak jezelf eens ff lekker fris en wees niet zo op je teentjes getrapt omdat een ander daadwerkelijk iets meer verstand van zaken heeft als jijzelf.. Met mijn oude promo heb ik ooit eens (volgens een exelbestand, soort gelijke berekening van David) 118km/h gehaald op genk.. Dat red je never nooit niet met een pro-kart, hoe je het went of keert.. De WF is naar mijn mening ook wat sneller als een pro-kart, meer vermogen, meer toeren en lager gewicht.. Maar zoals de rest ook zegt, de top is soms leuk om te weten, maar niet erg belangrijk... als je rondetijden maar goed zijn grtz bask
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 7:23 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Jongens. Op Emmen haal je gewoon 125 dus niet mauwen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 7:41 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Citaat: Jongens. Op Emmen haal je gewoon 125 dus niet mauwen  Yeah, en daar gaan we dan met onze 2x 5,5 pk en een vertanding 10/125. Met de fiets trek je nog sneller op 
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 8:04 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik heb het toch over een Max!!! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 8:16 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Citaat: Ik heb het toch over een Max!!!  Die haalt net zo min 125 als mijn fiets. Onze getunede Iame K25 draaide 17.400rpm, en haalde met 10/79 omgerekend iets van 118km/h. Dat gaat jouw maxje nevernooit niet halen 
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Met welke tandwielverhouding rijd je dan als ik vragen mag?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 8:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
12-73 bij 14.400 toeren, dus nog kleiner achter dan in Genk. Maakt verder ook niks uit toch, voegt weinig toe aan het topic. Ik stel voor dat we weer verder gaan met het beantwoorden van de vragen van Raymon.
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 8:47 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
met welke tandwielverhouding kan ik het beste rijden op berghem met me briggs WF?
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 9:39 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Bob77. Ik zal hier maar over ophouden want jullie zijn zo eigenwijs als wat. In de tijd dat het halve Chrono veld van nu nog NAB reed is er vaak genoeg 125 geklokt. Nu zal dat waarschijnlijk nog gebeuren.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do jul 09, 2009 10:32 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
via dit programmatje heeft washandje wel gelijk, en dit was geloof ik de tandwiel verhouding die ik toen gebruikte http://home.wanadoo.nl/kartinfo/tandwiel.html14/82 en anders was het 13/82 14/82 = 129.4 13/82 = 120.1 ik raakte altijd wel de begrenzer aan het eind van pottendijk. maargoed Boack on Topic.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: vr jul 10, 2009 8:04 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Mooi die tabellen, maar het is wel een theoretische topsnelheid !!! met 90 tanden voor en 12 tanden achter heb je een mega topsnelheid, maar je hebt ook de hele lengte van de A2 nodig om op snelheid te komen. Of hebben we het misschien over een Briggs met turbo en NOS ? Met de tanden die Hendrik opgeeft heb je een behoorlijke trekkracht, en minder topsnelheid. 120 km/u in recreatieafstelling of racetrim tijdens de wedstrijd is een absolute utopie, je mag in je handen knijpen als een Briggs de 90 - 95 km/u aantikt. Dit geldt ook voor een pro-kart, welke overigens inderdaad iets trager is als de Briggs. Beste Washandje, sprookjes horen in de Efteling, afgelopen weekend is tijdens de vrije training op Hahn (lang recht stuk) een Vampire geklokt op 145 km/u, een meerijdende wedstrijdrijder met Olympische Max (SR) kwam er in de verste verte niet aan te pas. @ Hendrik, na twee jaar droogstaan is een beetje bijles op z'n plaats Klein tandwiel voor, groot achter = meer trekkracht en minder topsnelheid. groot tandwiel voor, klein achter = meer topsnelheid en minder trekkracht.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |