Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 7:29 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
update ; pomp zuigt ruim voldoende, carb stroomt over en een retour ertussen gezet
nu doet hij het perfect


inderdaad een retour erop, wij hebben dat hier ook gedaan met de 340, maar de retour werkte uiteindelijk te goed, waarna we er een kraantje er tussen hebben gezet zodat we hem een beetje konden bijstellen.

vergeet niet dat als hij begint te stotteren doordat hij te weinig benzine krijgt het ook kan liggen aan de benzine in de tank zelf, als je snel door de bochten gaat word je brandstof in de tank meegesleurd en dan kun je zelf wel bedenken wat er gebeurt. :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 8:15 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

heb ik aan gedacht :D

Afbeelding

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 11:46 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
geweldig!
wel even afknippen hea. :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2011 8:01 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

de uitlaat werkt pas bij hogere toeren een beetje, iets hogere top op de korte rechte stukken (kart komt op de baan nergens aan max toeren ivm vertanding)

met een extra gat in het orginele potje was dat waarschijnlijk ook gelukt

wel een beter rustiger geluid

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 10:59 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

kun je een 2 takt carburateur op een 4 takt zetten ?
het gaat om een model van 28mm met verstelbare sproeier

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 11:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
nee volgens mij niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 11:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
kun je een 2 takt carburateur op een 4 takt zetten ?

@Achraf
waarom niet?

een membraam gestuurde zal miss wat lastig worden ivm lage toeren en de pomp werking.
Maar het lijkt mij dat een standaard bing rustig op een 4 takt geplaatst zou kunnen worden.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 11:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ah ik heb ff wat gevonden ! wat direct een goede uitleg geeft!

Citaat:
The Differences in Two-Stroke and Four-Stroke Carbs

The difference between a two-stroke and four-stroke engine is intake
velocity. Two-stroke engines have lower velocity so the needle jet has a
half-moon shaped hood protruding into the venturi to produce a low pressure
area that aids in drawing the fuel up through the needle jet. Four-stroke
carbs need to atomize the fuel more so than a two-stroke carb because so
much of the fuel shears along the intake port and separates from the mixture
stream. Four-stroke carbs have more jets and finer adjustment screws, plus
they usually are equipped with an accelerator pump. A typical state of the
art four-stroke carb is the Kehin CR.

http://www.ohv.8m.com/index.html

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 2:35 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

jammer, dit leek me wel wat

Afbeelding

Afbeelding

28 of 30 mm met verstelbare sproeier voor een redelijke prijs

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 4:21 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

vandaag gaat de begrenzer eruit, enkele vragen

Afbeelding

Afbeelding

op foto 2 zie ik dat de as die het tandwiel van de begrenzer aandrijft een contragewicht heeft, neem aan dat dat bedoeld is als balansas voor de gewichten van de krukas en deze moet blijven zitten ?
zag dan niet op het filmpje bij de 390 motor, klopt dat ?

het plasric tandwiel wil er ook nier zomaar af, is daar een werkwijze voor >

hartelijke groet alfred

edit ; het is al voor elkaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 11:20 am 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

hoe zit het met de vervroeging van de ontsteking, neem aan dat de module ook voor vervroeging zorgt
tot hoever ? en is verdere vervroeging goed omdat de motor nu 2000 rpm meer draait dan voorheen, komt de standaardvervroeging tot 28/30 graden ?

las iets over halve spietjes ofzoiets

wie weet it ?

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 3:35 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
klopt idd, ik heb op marktplaats ook vervroegings spietjes voorbij zien gaan voor Gx.
maar ik kan er nu vrij weinig van weer vinden. :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 3:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
weet d emaat niet van die vervroeg spietrjes, maar haalde ze altijd in brommerzaak.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 6:12 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

niemand die weet hoeveel de ontsteking vervroegt ?
zou een stroboskooplamp werken op de bougiekabel met een externe accu ?


vandaag me spruitstuk gefabriekt en de sproeier van de carb geruimt, nu krijgt hij tenslotte meer lucht en hoop dat hij nu wat beter oppakt

Afbeelding

hartelijke groet alfred

ps ; de carburateur is al 28 mm, is dat strandaard voor de 390 ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 10:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
zou een stroboskooplamp werken op de bougiekabel met een externe accu ?

ja prima!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David