Auteur |
Bericht |
bronger
|
Geplaatst: vr nov 11, 2011 7:29 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: update ; pomp zuigt ruim voldoende, carb stroomt over en een retour ertussen gezet nu doet hij het perfect
inderdaad een retour erop, wij hebben dat hier ook gedaan met de 340, maar de retour werkte uiteindelijk te goed, waarna we er een kraantje er tussen hebben gezet zodat we hem een beetje konden bijstellen. vergeet niet dat als hij begint te stotteren doordat hij te weinig benzine krijgt het ook kan liggen aan de benzine in de tank zelf, als je snel door de bochten gaat word je brandstof in de tank meegesleurd en dan kun je zelf wel bedenken wat er gebeurt. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ ![Afbeelding](http://www.tecnokart.com/10/images/10_logo_tecno_red.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: vr nov 11, 2011 8:15 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, heb ik aan gedacht ![Afbeelding](http://i255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/kart/100_6810.jpg) hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bronger
|
Geplaatst: vr nov 11, 2011 11:46 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
geweldig! wel even afknippen hea. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ ![Afbeelding](http://www.tecnokart.com/10/images/10_logo_tecno_red.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: za nov 12, 2011 8:01 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
de uitlaat werkt pas bij hogere toeren een beetje, iets hogere top op de korte rechte stukken (kart komt op de baan nergens aan max toeren ivm vertanding)
met een extra gat in het orginele potje was dat waarschijnlijk ook gelukt
wel een beter rustiger geluid
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: zo nov 13, 2011 10:59 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
kun je een 2 takt carburateur op een 4 takt zetten ? het gaat om een model van 28mm met verstelbare sproeier
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Achraf.
|
Geplaatst: zo nov 13, 2011 11:23 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 11:27 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: kun je een 2 takt carburateur op een 4 takt zetten ? @Achraf waarom niet? een membraam gestuurde zal miss wat lastig worden ivm lage toeren en de pomp werking. Maar het lijkt mij dat een standaard bing rustig op een 4 takt geplaatst zou kunnen worden.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 11:29 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ah ik heb ff wat gevonden ! wat direct een goede uitleg geeft! Citaat: The Differences in Two-Stroke and Four-Stroke Carbs The difference between a two-stroke and four-stroke engine is intake velocity. Two-stroke engines have lower velocity so the needle jet has a half-moon shaped hood protruding into the venturi to produce a low pressure area that aids in drawing the fuel up through the needle jet. Four-stroke carbs need to atomize the fuel more so than a two-stroke carb because so much of the fuel shears along the intake port and separates from the mixture stream. Four-stroke carbs have more jets and finer adjustment screws, plus they usually are equipped with an accelerator pump. A typical state of the art four-stroke carb is the Kehin CR. http://www.ohv.8m.com/index.html
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 2:35 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, jammer, dit leek me wel wat ![Afbeelding](http://www.josdijkman.nl/shop/images/uploads/50051.jpg) ![Afbeelding](http://www.josdijkman.nl/shop/images/uploads/inlsprutistuk30mms6.jpg) 28 of 30 mm met verstelbare sproeier voor een redelijke prijs hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: ma nov 14, 2011 4:21 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, vandaag gaat de begrenzer eruit, enkele vragen ![Afbeelding](http://i255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/100_6815.jpg) ![Afbeelding](http://i255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/100_6817.jpg) op foto 2 zie ik dat de as die het tandwiel van de begrenzer aandrijft een contragewicht heeft, neem aan dat dat bedoeld is als balansas voor de gewichten van de krukas en deze moet blijven zitten ? zag dan niet op het filmpje bij de 390 motor, klopt dat ? het plasric tandwiel wil er ook nier zomaar af, is daar een werkwijze voor > hartelijke groet alfred edit ; het is al voor elkaar
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 11:20 am |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
hoe zit het met de vervroeging van de ontsteking, neem aan dat de module ook voor vervroeging zorgt tot hoever ? en is verdere vervroeging goed omdat de motor nu 2000 rpm meer draait dan voorheen, komt de standaardvervroeging tot 28/30 graden ?
las iets over halve spietjes ofzoiets
wie weet it ?
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bronger
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 3:35 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
klopt idd, ik heb op marktplaats ook vervroegings spietjes voorbij zien gaan voor Gx. maar ik kan er nu vrij weinig van weer vinden. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ ![Afbeelding](http://www.tecnokart.com/10/images/10_logo_tecno_red.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bamacrew
|
Geplaatst: di nov 15, 2011 3:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
weet d emaat niet van die vervroeg spietrjes, maar haalde ze altijd in brommerzaak.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bertus03
|
Geplaatst: wo nov 16, 2011 6:12 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, niemand die weet hoeveel de ontsteking vervroegt ? zou een stroboskooplamp werken op de bougiekabel met een externe accu ? vandaag me spruitstuk gefabriekt en de sproeier van de carb geruimt, nu krijgt hij tenslotte meer lucht en hoop dat hij nu wat beter oppakt ![Afbeelding](http://i255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/kart/100_6818.jpg) hartelijke groet alfred ps ; de carburateur is al 28 mm, is dat strandaard voor de 390 ?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do nov 17, 2011 10:18 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: zou een stroboskooplamp werken op de bougiekabel met een externe accu ? ja prima!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |