Auteur |
Bericht |
leon96
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 11:54 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
hallo ik wil graag een honda gx200 motor zetten op een dino international frame maar bij dit motorblok zit de ketting aan de binnenkant en bij het dino frame aan de buitenkant kan ik het dan doen met een nieuwe achteras ofzo of kan dat gewoon niet? ik heb vrijwel geen verstand van het karten maar wel van motoren dus daarom deze vraag
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 12:02 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Leon dit noemen we een 428 ketting, hier zijn gewoon tandwielen voor te krijgen die uit 2 delen bestaan. Je moet alleen even controleren of jouw achteras ook de spie uitsparing heeft zitten aan de binnenzijde van je rechter lager (ten hoogte van de aandrijf lijn van je motor). Je schroeft gewoon het "smalle" materiaal los, daar zal een gebruikte spie bij vrijkomen, deze hergebruik je bij je nieuwe tandwiel. Vergeet niet dat een GX200 een vertragingsbak moet hebben (dat is een vetraging incl. koppeling), gezien je het al over de "dikke" ketting praat verwacht ik dat deze er al op zit. zie hier : http://www.kartservice.nl/karts-onderde ... plit-staalof (let wel dat je de 428 staal kiest, de alu's willen nog wel eens "glijden") http://www.kart-parts.nl/shop/index.php ... 1&Itemid=1
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 12:03 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ik weet alleen ff niet welke maat tandwiel jij moet hebben (aantal tands achter) moet je even de zoek functie gebruiken.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 12:06 am |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
dus dan moet je eigenlijk gewoon een nieuw tandwiel kopen voor het dino frame die zet je ergens vast met tandwiel support
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 12:11 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
idd ligt ff aan de grote, een "klein" achter a 24 tands, is in 2 delen te verkrijgen (welke ik je in de bovenste link liet zien). De grote "55+) tands moet je weer met een support monteren zoals je nu had.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 12:31 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
viewtopic.php?f=5&t=8131 --> gx200 tandwiel verhouding (let op dit gaat over smal en breed.. ) maar komt op een 10 /36 verhouding neer als je de 428 gebruikt. (misschien wat zwaar ivm gx380)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 8:51 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Hoi Leon96,
Of het past hangt meestal af van de het frame. Als het dino frame de ruimte heeft om het tandwiel aan de binnenzijde te monteren moet het lukken. Bij veel frames zit er een schuine buis achter bij de as die in de weg kan zitten. Ik heb een GX200 op een Birel frame gezet en dat past (ondanks de schuine buis in het frame) Overigens heb ik gewoon de smalle ketting en tandwielen gebruikt (type 219) en geen tussenbak (vertagingsbak) maar een normale droge koppeling. Met zo'n tussenbak word het spul nl. erg breed. Welke tandwiel verhouding je nodig hebt is afhankelijk van waar je wilt rijden. Een ander punt is de spie sleuf in de achter-as zoals eerder genoemd. Heb je die dino al thuis staan of moet je hem nog kopen (evt foto's maakt het wat makkelijker)
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 4:06 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 6:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Volgens mij is hij van iemand van het forum!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 6:16 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ja die is van mij, kom maar ophalen! je kunt er gewoon een gxje op zetten, er zit een spiebaan op die plek. alleen de buis zit wel in de weg maar dan moet je je blok maar hoger zetten of de buis verplaatsen. ik heb er ook nog een support bij! meer vragen? doe maar pbtje of mailtje
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 8:05 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: je kunt er gewoon een gxje op zetten, er zit een spiebaan op die plek. alleen de buis zit wel in de weg maar dan moet je je blok maar hoger zetten of de buis verplaatsen. Dat is waar de vraag over gaat dus. Het hangt er een beetje van af hoever de buis van de achter-as af zit. De mijne heeft ook zo'n buis op die plek maar het past toch zonder aan te passen. Er past bij mij nog een 72tands tandwiel op (type 219) maar in de praktijk bleek dat zelfs te groot. Ik gebruik nu 66tands dus heb ik zelfs ruimte over.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 8:17 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik heb er een 428 ketting op, achtertandwiel 52 en voor 10 tands... werkt prima voor indoor. Voor outdoor zou ik of achter kleiner of voor groter gaan. Heb er een GX270 op staan met een standaard frame (geen buizen aangepast)
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: ma sep 12, 2011 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik zal morgen even foto`s maken voor de ruimte.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: di sep 13, 2011 5:21 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
ik wil outdoor karten welke verhouding is dan het beste ? en wat is eigelijk beter voor de kart een droge koppeling of een vertagingsbak wat is het verschill? alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di sep 13, 2011 5:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Die frames zijn allemaal anders, kijk even hoeveel ruimte er is tussen je achteras en de buis die schuin achter de stoel langs loopt. Als je hier voldoende ruimte hebt om het tandwiel kwijt te kunnen dan kun je hem er zonder problemen op monteren.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|