Auteur |
Bericht |
ronald1971
|
Geplaatst: zo maart 06, 2011 4:31 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Ik wil een lonchin 250 cc 4 takt motor op een schakelframe te bouwen.. Weet iemand of je met deze motor op bijvoorbeeld een baan als de lansard ( eindhoven ), of de woerd ( driebergen ) mag rijden ? Heeft iemand misschien enige ervaring met hetzelfde project ? De motor op zich komt uit china , dat weet ik. Ook weet ik wel dat deze motors niet te vergelijken zijn met een rotax / swissauto / etc. Het leek me gewoon leuk om eens te proberen .. Ik heb wat filmpjes gezien op internet : http://www.youtube.com/watch?v=rDKxSQxFTG8 , en http://www.youtube.com/watch?v=XHccYu1c ... ideo_titleGraag jullie menigen...
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: zo maart 06, 2011 6:13 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Filmpje 1 is geen 4-takt ,maar een 2-takt 250cc (superkart)
Als alles degelijk gemonteerd word zou je ermee op Veldhoven kunnen rijden. Driebergen zou ik niet op rekenen ,lees topic circuit Driebergen "algemeen" Daar staat de nodige informatie hoe het cicuit ervoor staat met eigen karts.
Gr ,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: zo maart 06, 2011 6:53 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Bedankt voor de snelle reactie, als iemand anders nog info heeft GRAAG!!
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo maart 06, 2011 8:18 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik had een lange tijd hetzelfde in gedachten. heb toen alleen gekozen voor een automaat kart. ik zie geen reden waarom je dit niet zou moeten doen. in verhouding met gewone 2-takt kartmotoren is de revisie/onderhoud minder. in verhouding tot de duurdere 4-takt waarschijnlijk meer. onderdelen zijn voldoende en goedkoop verkrijgbaar. uit het blokje zijn eventueel wel wat meer pk'tjes te halen door een andere onsteking, betere carburateur en de cilinderkop netjes af te werken aangezien het chinese gietwerk niet altijd netjes gebeurt.
een tip. kijk ff goed rond op ebay.de daar worden ze veel aangeboden.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: zo maart 06, 2011 10:04 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Bedankt Herndrik voor de goede info
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: ma maart 07, 2011 5:50 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 11:18 am |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Bedankt Subarumouse, zeer duidelijk aangetoont dat het dus wel kan... Zodra mijn project klaar is laat ik iets weten.. met foto's uiteraard
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 8:28 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
effe een vraagje is een loncin zoiets als een replica honda gx maar dan van swissauto ofzo en zo nee bestaat er zoiets als een vt250achtige replica?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 10:05 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
loncin is een replica van de 4-takt crossmotorblokken. wel een stuk minder vermogen. VT250 heeft er ook iets van weg alleen dan zonder versnellingsbak en waarschijnlijk ook nog wel meer.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 10:10 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Hallo Sierradrivr, Ik zou het zo niet kunnen zeggen, het enige wat ik weet is dat subarumouse 2 links heeft aangegeven waarin DUIDELIJK is aangegeven dat er 28 pk uit een loncin blok te halen is. Loncin is een chinees blok, en is dan ook niet te vergelijken met een swissauto, of een ander merk wat veel gebruikt wordt in de kartsport. Als ik het goed heb zit er in een Swissauto 35 pk, maar dat blok kost misschien 4 keer zo veel als een Loncin blok, daarin tegen heb je dan wel 7 pk minder... Maar voor een hobbyrijder als ik boeit dat niet, ik weeg de kosten af tegen het vermogen wat je dan inlevert. Ik zou zeggen kijk eens op goole naar loncin 250 cc, en daarna naar een Swissauto... Succes
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 10:14 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Wat ik probeer is zo veel mogelijk lol te hebben voor zo min mogenlijk geld...
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
ronald m
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 9:05 pm |
|
Geregistreerd: di feb 15, 2011 7:55 pm Berichten: 8
|
Lonchin? Joh, kijk uit waar je aan begint. Dat is toch die Chinese Honda, met de groene motorkappen? Die hebben wij op de indoorbaan een keer getest, omdat die motor de heft kost van een Honda. Normaal gaan onze motoren makkelijk, met wat onderhoud, 1000 uur mee, maar deze Lonchin deed het na een draaiuur of vier niet zo best meer. Bleek de drijfstang waarschijnlijk even koffie wezen gaan drinken, want in de motor hebben we hem niet meer aangetroffen. Wel het gat in het carter waar de drijfstang de motor verlaten had....
Ik zou voorzichtig zijn met dergelijke onderdelen.
Ook ken ik nog een leuk verhaal van een lonchin motor op een aggregaat......
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 10:52 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
gaat ook niet om een industrie motor maar om een motor die normaal gesproken in motorfietsen gebruikt wordt. heel iets anders. ff het eerste bericht goed doorlezen. ff off topic, er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen waar chinese replica's ook zonder probleem tientallen tot honderden uren doorgaan. maar daar gaat dit topic niet over.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 1:09 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
die replica motoren intreseren mij allemaal sterk ! ik wil er echt een pak meer over te weten komen ! Welke goed zijn en welke niet , en we hebben er allemaal zo onze mening een beetje over ,... misschien eens een topic over openen ?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: ma maart 14, 2011 3:47 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik heb hier heb me hier de afgelopen weken ook een beetje in proberen te verdiepen, alleen vind ik die standaard 18pk zwaar tegen vallen. Dat haal ik uit me 390 ook nog wel Weet je al wat over het tunen van zo´n blok zijn er bijvoorbeeld snelle nokkenassen voor te krijgen? En deze heeft 2 kleppen zou je er ook een 4 kleppen kop op kunnen zetten van bijv. yamaha?
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|