Auteur |
Bericht |
gert01
|
Geplaatst: wo sep 15, 2010 7:27 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
hallo allemaal ik ben nieuw hier en ik zou graag wat info willen over de honda gx 160 motor ik heb namelijk dit type motor maar daar was de drijfstang van gebroken en u heb ik er een nieuwe bij. maar deze moet ik er in zetten maar moet ik ook nog kijken hoe ik de nokken van de kleppen zet en moet je zo iets verder afstellen(optijd zetten). ik hoop dat er iemand mij hier bij kan helpen! ik weet niet of hier een werkplaats handboek van is of zo!! (pdf bestand)
ik hoor het graag van jullie
mvg gert
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: wo sep 15, 2010 8:01 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Om de drijfstang te vervangen hoeft de nokkenas er niet uit. Je kan door de klepstoters eruit te halen, het carter splitsen en vanaf die zijde de krukas met drijfstang eruit halen. Volgens mij kan je zelfs de krukas laten zitten en de drijfstang met zuiger en al monteren. Borg de bouten van de drijfstang wel met Loctite.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
rocket ron
|
Geplaatst: wo sep 15, 2010 8:35 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
Citaat: Borg de bouten van de drijfstang wel met Loctite. heeft ie ervaring mee 
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: do sep 16, 2010 3:44 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ja oke maar het geheel is al gedemonteerd door vorige eigenaar dus ik moet nu wat!! ik weet niet of er iets over te vinden is en zijn er ok losse onderdelen te koop ik mis volges mij ook nog wat aan de buiten kan van de motor.  allles is welkom kwa info
|
|
Omhoog |
|
 |
JBK Racing
|
Geplaatst: do sep 16, 2010 5:46 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: vr sep 17, 2010 4:57 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
hallo, ik heb even een foto gemaakt van het dekel aan de poelie kant(gezien vanaf de kleppen links) volgens mij wis ik nog een kapje dekseltje zou iemand mij kunnen vertellen wat ik daar mis en waar ik dat kan krijgen? http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBEGNGXR-D.jpg
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 17, 2010 11:46 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
JBK Racing
|
Geplaatst: za sep 18, 2010 3:19 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Volgens mij mis je niks hier, kan alleen niet goed zien of de krukaskeering er nog zit, normaal zit er in het deksel een zwarte afdichting met daarachter een kogellager, als deze er nog zitten is het wel aan te bevelen deze te vernieuwen!
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: za sep 18, 2010 3:32 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
het lager en de kering zitten er in ,dus ik kan zo mijn poelie daar tegen aan maken en vast maken met de bout in het midden van de as!! (wel lastig als je een motor koopt die uit elkaar ligt  en dit je eerste is )
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: za okt 16, 2010 4:33 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
motor zit weer in elkaar! alle boutjes er weer in. nu wil hij alleen nog niet aan pakken!! hij vonkt wel en bougie word ook wel nat na veelvuldig aantrekken! iemand een idee!!wat het nu kan zijn? kan ook niet goed zien of de nokken as goed en op tijd staat!
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: ma okt 18, 2010 6:55 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ik vind dat de motor weinig compressie heeft ! is het op een of andere manier te zien of de kleppen en nokken as goed staan! als het motortje in elkaar zit!!! ik hoop dat iemand dit weet!!
|
|
Omhoog |
|
 |
JBK Racing
|
Geplaatst: ma okt 18, 2010 9:30 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Als het goed is staat de nokkenas gelijk op het merkteken op je krukas. Kleppen moet je stellen in het bovenste dode punt, dit kun je zien aan je stoterstangetjes die je allebei vrij rond kan draaien, klepspeling is uit m'n hoofd zo'n 0.15 mm.
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: di okt 19, 2010 6:57 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ja oke maar ik zie alleen op de nokken as een merkteken staan!!
en maakt het ook uit in welke stand je zuiger staat! als je de puntjes bij elkaar moet hebben
|
|
Omhoog |
|
 |
gert01
|
Geplaatst: do okt 21, 2010 5:24 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
 niemand die me dit vertellen kan? zo dat ik hem weer kan gebruiken als hij weer loopt 
|
|
Omhoog |
|
 |
JBK Racing
|
Geplaatst: do okt 21, 2010 6:42 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Je zal toch moeten gaan kijken of je kleppen op ''tijd'' staan, ik denk dat je het makkelijkste kan checken hoe je kleppen staan als je zuiger in B.D.P staat, als deze goed staan moet het iets met je klepspeling zijn of misschien de slotjes van je zuigerveren die te dicht bij elkaar staan.
|
|
Omhoog |
|
 |