Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2009 11:49 pm 

Geregistreerd: za jul 11, 2009 11:38 pm
Berichten: 20
Ik hoor goede verhalen over die RK1. Steeds meer mensen hebben zo'n ding. Heeft naar verluidt een perfekte power/toeren kromme.
Ik rijd nu zo'n 4 jaar recreatief B&S world formula, rijd best wel lekker, goedkoop weinig onderhoud.
Ik weeg ongeveer 64 kg

Past dit blok op mijn huidige kart waar nu het briggs blok op zit ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 2:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ja een RK1 past eigenlijk altijd op een normaal chassis. Daarnaast kan ik de klasse zeer aanraden, dem otoren zijn wellicht iets minder snel maar het wedstrijdniveau is hoog en er zijn ook veel rijders!

Als je recreatief rijdt moet je misschien bij je B&S blijven maar anders zou ik de WF zeker overwegen... als je meer wilt weten kan je contact opnemen!

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 10:09 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
De RK1 is een prima motor voor zijn geld. Zijn trouwens toch al wat mensen die naar de RK1 overgeschakeld zijn of de intentie hebben.

Maar als je een RK1 wilt aanschaffen zou ik nog even wachten. De meest recentste types (laatste update) motoren zijn onderweg. Dus als je zeker wilt zijn dat je het allerlaatste type hebt kan je beter nog een maandje wachten. Kan ook zijn dat ze al eerder beschikbaar komen.

Normaal zullen diegenen die al een motor hebben ook de laatste update krijgen is er gezegd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 7:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
er gaan zelfs verhalen dat je je oude type om kunt ruilen tegen een nieuwe, tegen zeer lage kosten. Nieuwe type komt over drie weken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 9:12 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Zo zou het inderdaad gaan. Vind ik een mooie service. =D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Als je recreatief rijdt, en je bent tevreden over de Briggs,........waarom dan veranderen ??
Wil je toch overstappen naar de RK1 (waar overigens ook niks mis mee is) zou ik als recreatieve rijder mooi even de kat uit de boom kijken, want onze vrienden van Schuurman B.V. hebben als de geruchten waar zijn met de omruilregeling straks een stapel gebruikte RK1's liggen waar ze niet meer overheen kunnen kijken, en onder het motto "tegen elk aannemelijk bod"......... kan je er misschien nog een voordeeltje uithalen.
P.S. een Vampire of SA is ook 4 takt en ook heel leuk, zelfs recreatief. :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 9:18 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ja die omruilregeling die klopt inderdaad, alleen moeten er wel 3 startbewijzen laten zien kunnen worden.

Ontopic,
Ik heb een poosje terug in een RK1 mogen rijden, en dat is toch wel echt leuk hoor! Leuker dan de WF waarin ik ook al eens een paar rondjes heb mogen rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Scarto schreef:
Ja die omruilregeling die klopt inderdaad, alleen moeten er wel 3 startbewijzen laten zien kunnen worden.


Mooie regeling, en helemaal terecht dat startbewijzen gevraagd worden,
1) Om scheve ogen onder de wedstrijdrijders te voorkomen,
2) Om de gelijkwaardigheid van de klasse te waarborgen.
3) Om te voorkomen dat Jan en alleman buiten de competitie z'n motortje komt ruilen. [-X
Kost Schuurman een klap geld, en een initatief om je petje voor af te nemen. =D)

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 10:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Op vertoon van motor ID-kaart en startbewijzen kan je de oude inruilen tegen een nieuwe. Het gerucht gaat, maar een gerucht blijft een gerucht, dat je hem gratis omruilt als je bepaalde onderdelen houdt en met een bijbetaling zou alles volgens de laatste updates zijn?

Ben benieuwd :D

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 4:31 pm 

Geregistreerd: za jul 11, 2009 11:38 pm
Berichten: 20
geweldig bedankt voor de reacties.

Ik trek hieruit wel de conclusie dat een RK1 beter gaat als een briggs WF. Ik w8 nog ff af.

Het briggs blokje is nog vrij nieuw......weinig km's

een paar vragen nog:

Valt die RK1 niet gewoon in de zelfde klasse als de Brigss WF ?? Specs 15pk max 200cc 4t

Waarom maar 150cc ? om te voldoen een de max pk's van 15 pk ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 4:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
peppy schreef:
Het briggs blokje is nog vrij nieuw......weinig km's

Nou Peppy, het Briggs blokje is er ondertussen al even, al langer zelfs dan de RK1 !
peppy schreef:
Valt die RK1 niet gewoon in de zelfde klasse als de Brigss WF ?? Specs 15pk max 200cc 4t

Nop, de Briggs is de enige World Formula motor gehomologeerd door het CIK.
In een officieel WF kampioenschap zal je dus ook alleen Briggs motoren zien.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 8:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
of de BSWF of de RK1 beter is hangt gewoon van een aantal factoren af, als je die duidelijk aan ons kan maken kunnen wij je wel redelijk goed een advies geven.
Dus geef duidelijk aan wat je wilt....

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 9:33 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Even tussendoor Alex:

Citaat:
Mooie regeling, en helemaal terecht dat startbewijzen gevraagd worden,
1) Om scheve ogen onder de wedstrijdrijders te voorkomen,
2) Om de gelijkwaardigheid van de klasse te waarborgen.
3) Om te voorkomen dat Jan en alleman buiten de competitie z'n motortje komt ruilen.
Kost Schuurman een klap geld, en een initatief om je petje voor af te nemen.


Ik ben het eens met puntjes 1 en 2. Maar punt 3 niet. Waarom zou iemand die recreatief rijdt geen recht hebben op de laatste update?

Ik ken iemand die eigenlijk wilde racen maar toen hij over de updateinruilregeling hoorde heeft hij besloten om zijn huidige motor te sparen. Dit omdat hij bang was dat hij brokken zou maken voor de update er was. Nu heeft hij dus niet genoeg startbewijzen en zou uit de boot vallen? :-(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 8:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@ Beire, als diegene bang is om brokken te maken, moet hij / zij zeker geen wedstrijden gaan rijden ! [-X
En dan hoeft het nog niet eens de eigen schuld van de coureur in kwestie te zijn.
Ik vindt de regeling zeer reeel, alle actieve coureurs in het RK1 veld krijgen (voor zover waar), een motor met alle niewe update's, nieuwe instappers in de RK1 klasse hebben gelijk de nieuwste motor, dus is er geen bevooroordeling van de nieuwere rijders !
Op welke manier dan ook, het huidige reguliere startveld, (wat z'n nek uitsteekt om van de klasse een succes te maken) heeft straks allemaal dezelfde motorspecificaties.
Zou het een essentiele update zijn ivm veiligheid of technische werking van de motor, ben ik het met jou eens, en zou in navolging van de autoindustrie iedereen recht hebben op een update, hiervan is echter geen sprake !

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 6:14 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
@ Beire, als diegene bang is om brokken te maken, moet hij / zij zeker geen wedstrijden gaan rijden !

Dus iemand die zijn motor wilt sparen zodat deze niet stuk kan gaan voor de nieuwe update er is heeft geen recht van spreken? Ik zou zeggen -> ieder zijn budget, een ander hoeft daar niks op aan te merken.
Citaat:
En dan hoeft het nog niet eens de eigen schuld van de coureur in kwestie te zijn.

Het gaat 'm over de motor, ondertussen racet hij lustig verder met zijn Max maar wacht dus zoals gezegd op de RK1 update om naar die klasse over te schakelen.
Citaat:
Ik vindt de regeling zeer reeel, alle actieve coureurs in het RK1 veld krijgen (voor zover waar), een motor met alle niewe update's, nieuwe instappers in de RK1 klasse hebben gelijk de nieuwste motor, dus is er geen bevooroordeling van de nieuwere rijders !

Wat niet meer dan normaal is, maar niet elke fabrikant denkt er zo over. Kijk maar naar bijvoorbeeld de (2-takt) Max reeks, daar veranderd wel elk seizoen ns wat. Niet dat het altijd beter is maar als je het niet in huis hebt kan je het niet weten -> extra kosten dus.
Citaat:
Op welke manier dan ook, het huidige reguliere startveld, (wat z'n nek uitsteekt om van de klasse een succes te maken) heeft straks allemaal dezelfde motorspecificaties.
Zou het een essentiele update zijn ivm veiligheid of technische werking van de motor, ben ik het met jou eens, en zou in navolging van de autoindustrie iedereen recht hebben op een update, hiervan is echter geen sprake !


Sorry, hier ben ik het niet met je eens. Je kan het ook anders zeggen -> als je vindt dat je "je nek uitsteekt om van een klasse een succes te maken" is dat jouw keuze. Maar een recreant die een motor koopt met de bedoeling daar veel plezier aan te hebben kan die na een jaar amper aan de straatstenen kwijt omdat het een verouderd type is...


Dan zou ik er nog mee kunnen instemmen als er gezegd werd dat een recreant iets moet betalen maar geen onoverkomelijk bedrag natuurlijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David