Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2008 9:12 pm 

Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm
Berichten: 31
Woonplaats: oeding
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag van de eigenaar van Prespo Karting ( grootste leverancier van de Vampire in Duitsland ) gehoord dat de produktie van de Vampire gestopt word en dat de geldkraan dicht gaat. Weet iemand hier op t forum
meer van ?????

Groeten

Silva916 ( motoriseven/intrepid )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2008 10:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
op www.stegmoto.nl
staat ook een stukje hierover

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Suterracing A.G. zal de productie van de meest succesvolle VT250 viertakt kartmotor ooit, stil leggen. De aanleiding van deze beslissing is de uitermate passieve houding van het CIK om tot daadwerkelijke uitvoering over te gaan van de speerpunten van haar beleid nl: het ondersteunen en promoten van milieu hygiënische en onderhoudsarme motoren in de kartsport. Deze onverantwoordelijke en lakse houding van het CIK heeft er toe geleid dat er te weinig markt is om op renderende wijze een high-tech viertakt motor te produceren.
Levering van onderdelen zal overigens geen enkel probleem zijn want de productie hiervan gaat gewoon door. Een alsnog positieve beslissing van het CIK of een gewijzigde markt situatie, zal Suter kunnen doen besluiten om de productie van de zeer succesvolle VAMPIRE alsnog weer op te pakken in de toekomst.

STEGMOTO zal zich overigens blijven inzetten voor de VT250 en de VAMPIRE, service en levering van VAMPIRE onderdelen zijn dus gewaarborgd.

Bron: STEGMOTO (importeur Vampire)

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 1:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Jammer dat men overweegt definitief te stoppen met de produktie van de Vampire!

Maar blijkbaar heeft Swissauto - in ieder geval tot op heden - een andere mening en gelukkig maar, want de VT250 motoren zijn mooie apparaten.
Het is dan ook dubbel jammer dat wanneer de SA250 voor volgend seizoen gehomologeerd is er geen ontwikkeling meer zal zijn bij de grote concurrent Suter.

Het leek erop dat er een leuke competitie tussen deze twee kon ontstaan, maar dat wordt nu maar de vraag. Als Suter inderdaad stopt, zal hoogstwaarschijnlijk de Swiss de overheersende hand gaan krijgen. In eerste instantie zal de Vampire nog wel sneller zijn en betere resultaten boeken, maar zal mogelijk snel voorbij gestreefd worden door de ontwikkeling van de Swiss. Dus uiteindelijk is er - net als dit jaar - dan weer 1 merk dat de competitie domineert en dat is jammer.

Maar goed, misschien is het alleen maar een manier om iets te veranderen cq onder de aandacht te brengen en loopt het niet zo'n vaart. Laten we hopen dat Suter uiteindelijk gewoon doorgaat met produceren en we leuke gevechten tussen meerdere merken motoren krijgen in de VT250 klasse.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 6:26 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Hier het officieel bericht van der grootste Handelaar van Vampire!
An unsere Kunden und alle Vampire Freunde



Die 2003 von der CIK (Commission Internationale de Karting) erstmals angekündigte Einführung von neuen 4Takt Reglementen und die daraus folgenden Rennserien sind bis zum heutigen Tag nicht umgesetzt worden.



Es ist schwer nachvollziehbar, weshalb Kriterien wie Kosten, Umwelt bzw. Lärmemissionen, welche der FIA in allen anderen Motorsportarten so wichtig erscheinen, betreffend Kart nicht relevant sein sollen.



Da dies höchstwahrscheinlich auch in naher Zukunft nicht der Fall sein wird und demzufolge keine grösseren Verkaufszahlen zu erwarten sind, sieht sich SRT gezwungen, die Vampire Produktion auf Ende Jahr einzustellen.



Suter Racing bedauert diesen Schritt gehen zu müssen; Die Entscheidung ist uns nach all den Erfolgen in diversen Meisterschaften nicht leicht gefallen, konnte sich doch der Vampire gegen einige Mitbewerber immer wieder erfolgreich am Markt als Nr.1 behaupten.



Das bis heute defizitäre Kartprojekt verlangt jedoch in seinem 3ten Jahr einige Investitionen für ein technisches Update und eine neue Homologation, was aber aufgrund der geringen Stückzahlen nicht gerechtfertigt ist.



Natürlich werden wir die Ersatzteilversorgung aufrechterhalten, um so die bestehende Vampire Kundschaft weiter bedienen zu können. Wir bedanken uns an dieser Stelle für Ihr Vertrauen in die Vampire-Motoren.



Falls doch noch eine internationale Umstellung auf 4Takt Motoren erfolgen sollte, können wir es uns durchaus vorstellen, zu einem späteren Zeitpunkt wieder mit einer neuen Version des Vampire Motors an den Start zu gehen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 11:36 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Er zit natuurlijk wel een hele historiek achter:

Voor zo ver ik het indertijd wat gevolgd heb: Er was een tijd geleden iemand bij de FIA/CIK die de karting voor de volgende generaties zou zeker stellen. Die persoon (ff de naam kwijt, ene Leon dacht ik) was 100% pro 4-takt en er waren contructeurs (onder andere Biland en later Briggs) & Stratt.) die een motor op de markt brachten die aan de toekomstige standaard zouden tegemoet komen. Het was die persoon zijn bedoeling om de 2-takt te doen verdwijnen ten voordele van de 4-takters. Maar de echte homologatie/standaard bleef maar uitgesteld en intussentijd werd er onder druk van de diverse 2-takt fabrikanten voor gezorgd dat het 4-takt verhaal niet echt doorgevoerd werd. Ondertussen is hert al wel zo dat er nog steeds over 4-takt gepraat word maar niet meer als de eerst vooropgestelde totale 2-takt vervanging.

Het is dus niet meer dan normaal dat een constructeur die zich op het CIK 4-takt verhaal stort en uiteindelijk beseft dat het maar uitgesteld wordt beslist om zich (tijdelijk) niet meer voor dat verhaal in te zetten.

Hoe zou je zelf zijn, als je weet hoeveel karts er rondbollen en dus ook potentiële 4-takt motor klanten maar uiteindelijk gaat het feest (voorlopig?) niet door...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Totale vervanging van de tweetakt markt??????

Ik had die man al direct kunnen voorspellen dat dat een zinloze actie zou worden. Al dat gebetuttel. Gewoon knallen met die handel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 1:40 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Goeie beslissing van suter. Zekers te bedenken dat er een europese wetsaanpssing komt voor het gebruik van 2T motoren. Stukje voor stukje zullen de sportsklasse over moeten gaan, kijk maar naar de motogp en de cross. Maar als er nog mensen zijn die een swiss willen wij krijgen er (hopelijk) binnenkort binnen en er zijn dan 2 reserve motoren.
Wij zijn inmiddels officieel dealer/verzegelpunt voor de swissauto sa250

zegt het voort zegt het voort.

Oja, vanaf januari 2009 zullen wij tevens als eerste beschikken over de junior versie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 4:19 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Sommige mensen met een bepaalde machtspositie denken gewoon omdat zij een bepaalde visie hebben dat de rest maar MOET volgen. In dit geval was dat dus -> 2-takt karting vervangen door 4-takt. Maar zoals Ross zegt kon je zo al voorspellen dat dat niet kon doorgaan. De reden is simpel: Als het CIK zegt dat 2-takt eruit moet dan zeggen de grote 2-takt fabrikanten gewoon "Goodbye Dag CIK, we starten onze eigen federatie en gaan gewoon met 2-takt verder".
De enige manier dat het 2-taktkartmotor gebruik ooit zou stoppen is door onder andere een Europese richtlijn die het 2-takt gebruik aan banden legt/verbiedt. Maar dan nog, dan zal dit een uitdoofscenario worden: de motors mogen bijvoorbeeld nog 3 jaar geproduceerd worden én erna nog ns een jaar of 5 gebruikt of zo. Dan zijn we toch al wat jaartjes verder me dunkt.

Wat de vergelijking met de karting en MotoGP + Cross is kan ik kort zijn: Er rijden op de baan (en ernaast) een pak motoren rond waarvan het overgrote deel 4-takters. De overstap naar 4-takt in die klasses was daarom niet zo dramatisch omdat er een grote afzetmarkt is die direkt profiteert van de nieuwste ontwikkelingen op 4-takt gebied. Het leek zelfs logisch want zeg nu zelf, een fabrikant zoals bijvoorbeeld Honda die racet met 2-takt maar wel voor 98% 4-takt motoren verkoopt??? Niet echt logisch, maar omdat er met 2-takters geraced werd moesten ze wel (net als de rest trouwens).

Ik denk dat de eerstvolgende stap misschien bepaalde restricties op de uitstoot van 2-takters zal zijn. Dat gaat dan wel over de gewone huis- tuin-en keuken 2-takters. Maar dan zal het nog aan het CIK liggen of ze die Europese visie gaan volgen of niet. Zo zijn er ook restricties op het vervuilend gehalte van 4-takt motoren maar ik durf er vergif op innemen dat die door de wagens en motoren waar mee geraced wordt amper gehaald worden...

Maar dat neemt niet weg dat ik het zeker een goed idee zou vinden als er ooit eens een degelijke CIK standaard voor de 4-takt vastgelegd wordt. Want nu zijn er verschillende types 4-takt kartmotors om te racen op de markt maar bij gebrek aan een uniforme regel zijn die onderling zo afwijkend van elkaar dat ze ook prestaties neerzetten die té ver uiteen liggen. Dat is niet goed voor de 4-takters in de kartsport want zo komt er niks van.

DUS: Dat ze eens werk van een standaard maken en dan zou het toch mooi zijn als er met 2- en 4-takters op dezelfde dag competitie gereden wordt? Dan zal de betrouwbaarheid en de kostenfactor op termijn wel beslissend zijn voor de toekomst. En wie weet kan er als beide types mooie kampioenschappen oplevert wel iets moois groeien/veranderen.

Ieder zijn meug en dit is maar mijn persoonlijke visie natuurlijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
De CIK moet gewoon netals de MotoGP en Fim de tweetakt klassen openstellen voor viertakten. Je zult zien hoe snel de 2takt fabrikanten ook 4takten gaan ontwikkelen want ze worden om de oren gereden door de 4takten.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Alleen als het regelement de viertakt begunstigt denk ik. Met een 125cc viertaktje tegen een ICC maak je weinig kans.

Ik heb trouwens ook al zat verhalen gelezen van mensen die niet erg tevreden waren met de betrouwbaarheid van hun Vampire, dus of de CIK de enige reden voor het stoppen van de produktie is?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
david dat klop je zult 125cc 2takt vs. 250cc viertakt.

vampire werd in de media erg door de importeur gepromoot, ik heb ook weleens wat mindere verhalen gehoord.
Suterracing is nu een van de vele die het probeerden met een viertakt. Tot nog toe is alleen B&S redelijk geslaagd maar dan wel met een eigen klasse (ala rotaxmax)

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
Gewoon weer gras gaan maaien met die dingen, daar zijn ze voor gemaakt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 10:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ga jij maar is op een vampi of een swiss rijden
lul dan maar weer is verder over grasmaaiers

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 12:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Zonde dat ze de productie stilleggen, het is werkelijkwaar een prachtig blok... Ook voor iemand die gewoon voor de hobby rijd, omdat deze blokken erg makkelijk te rijden zijn.

Het is uiteraard niet zo spectaculair als een icc omdat de vermogensafgifte veel soepeler is, maar dat is een keuze die je maakt...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David