Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 10:00 pm 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
hallo

ik heb een honda gx160
de motor had zwevende kleppe en de uitlaat klep schoot los
ik heb alle klepveren vervangen en weer afgesteld volgens fabriek inlaat 0.15 uit 0.20
nieuwe koppaking er op
alleen nu start hij niet meer

ik heb vonk
en er komt soms een steekvlam uit de uitlaat maar starten ho maar

wie kan mij helpen

er zitten strakkere klepveren op en op de inlaat en uitlaat rotortje zoals onze leverancier ze noemt

hoor graag van jullie

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Heeft het blokje nog wel compressie?
je zegt dat er een klep was losgeschoten, heb je gecontroleerd of die geen schade heeft opgelopen?
De cilinderkop is er af geweest begrijp ik uit je verhaal.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 10:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
he klinkt alsof je een rotte klep of klep zitting hebt, of je nokkenas niet op de juiste positie meer hebt staan.
Wat svv ook aangeeft, heeft je blok nog wel dezelfde compressie als vroeger, losse klep in je kop is niet altijd even veilig en krom slaan doen ze heel snel. Iets krom geeft al voldoende lekkerij op de klepzitting.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 11:26 am 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
Hou hij doet nu precies het zelfde als een probleem wat ik met een 270 heb gehad. En die stond niet op tijd. Maar nu is de krukas en nokken as er helemaal niet uit geweest alleen de kop is er af geweest
Heb ook het gevoel alsof die een backfire geeft afentoe

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 11:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
dan heb je een lekkende klep...

backfire is ontsteking of lekke klep.
Welk klep is exact los geschoten?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 12:47 pm 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
De uitlaatklep is losgeschoten heweest. Er is verder ook geen schade re zien op de zuigen of op de klep

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 4:00 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Bewegen de stoterstangen en kleptuimelaars goed en zijn ze niet verbogen?
Heb je getest dat de kleppen goed afsluiten, bijv met wasbenzine op de omgekeerde kop.
Pasvlak kop onbeschadigd en recht? Juiste koppakking?
Komt de vonk op tijd?
Hoe ver heb je het blok afgebouwd, alleen bovenblok?
Meet ff de koude compressie iig en doe evt een simpele lektest met wat olie op de zuiger.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Als er aan de compressie niks mis is (gelijk als voorheen) dan zou het geen lekkende klep mogen zijn.
Haal je vliegwiel er eens af en kijk of de spie niet gebroken is, de timing van de ontsteking klopt dan niet meer.
Komt nog wel eens voor als zo'n blokje plots gestopt word door een klep die in de weg zit :wink:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 4:03 pm 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
de vonk komt voordat de zuiger helemaal boven is na de vonk gaat hij nog 1 cm omhoog
kleppe voor de zekerheid toch maa vervangen maar nog niks veranderd

weet iemand de afstelling van de ontsteking

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 4:11 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hallo stuwie,check voor de aardigheid
Je bougie eens.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 4:14 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Ik heb dit ook eens meegemaakt een bougie die
Vonkte,maar nooit aanslaan,andere bougie er in
En lopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 4:17 pm 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
al 4 bougies gehad die liggen hier op voorraad spietje van het vliegwiel niet gebroken maar wel stuk kleiner als een nieuwe dus ga er ff een nieuwe in zette kijken wat die dan doet

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 4:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
De ontsteking staat op een vast punt bij dat blokje, als de spie nog heel is en het vliegwiel dus niet verdraaid staat hij ook op tijd.
Je hebt de kleppen vervangen zij je, heb je ze ook ingeslepen en gecontroleerd op lekkage?
Zoals al eerder gezegd kop ondersteboven en wasbenzine in de compressieruimte gieten en kijken of er niks uit je in of uitlaatkanaal loopt.
Hoe is het blokje stilgevallen toen de klep loskwam, stond hij in een klap stil of hoe anders..?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 5:42 pm 

Geregistreerd: za apr 18, 2015 9:41 pm
Berichten: 12
Woonplaats: den bosch
er zit geen lekkage en heeft vol compressie
het bokje is blijven draaien terwijl de klep los schoot en uitviel dus stond niet ineens vast

alleen dat die afentoe ook backfires geeft bevalt me gewoon niet

_________________
burn rubber, not you'r soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Raar, lijkt of hij van tijd is.
Misschien toch de timing van de nokkenas niet meer in orde.
Je zei zelf al dat het daar op lijkt.
Om dat te controleren moet wel het blokje open....
Wel ver gezocht maar ik kan me nog voorstellen dat het tandwiel op de krukas verdraait is waardoor de timing niet meer klopt.
Ik heb net even gekeken bij een blokje dat ik hier open heb liggen.
Als de puntjes op de tandwielen tegenover elkaar staan moet de zuiger helemaal bovenin staan.
Meer weet ik nu ook even niet te verzinnen, zoveel bijzonders zit er niet aan......
Gr, Steef.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David