Dank je Kartje te veel eer
Het verschil tussen een mini Briggs en Briggs & Stratton World Formula is niet zo groot, de basis is gelijk, bij de mini mag de startmotor en accu verwijderd worden, bij de WF niet (bij wedstrijden dan), de mini heeft (inderdaad David) een iets tammere nokkenas, waardoor het vermogen ongeveer zo'n 7 a 8 Pk zal zijn, de gewone WF motor wordt voor een optimistische 15 pk opgegeven.
Bovendien zijn de veren in de koppeling van de mini slapper, daardoor grijpen de schoenen iets eerder aan.
Beiden maken ook gebruik van andere typen uitlaten, daar kan je soms al verschil aan zien, en rijdt de mini met een vaste tandwielverhouding van 18 voor / 70 achter.
Bij zijn grote broer is dit vrij.
Voor de mini Briggsen bestaan (helaas) buiten de wintercup van kartclub "De Fabrique" (vooralsnog) geen wedstrijden, terwijl het eigenlijk een heel mooi "racey" motortje is. (veel mooier als de Honda Cadet)
Voor de B&S WF klasse bestaat steeds meer animo, en kan gebruikt worden in een heel betaalbare competitie.
Let wel op dat als je tot aankoop overgaat je een carter hebt uit de late(re) series, met voorkeur inclusief alle vliegwiel update's en PVL ontsteking.
Is het deze ???
http://link.marktplaats.nl/224311692De motor is een gewone B&S, een ouder blok, zonder kopontluchtingsslang en zonder update's. dat kan je zien aan de zwarte bougiedop, hij heeft dus ook het oude (loodzware) vliegwiel en de onbetrouwbare toerenbegrenzer.
Een complete vliegwiel update kost ongeveer €100 ,- ex btw ex montage.
waarschijnlijk geen startmotorsteun, (heb ik eventueel nog wel voor je, kost niks).
Geen id kaart en verzegeling?? dus niet geschikt voor wedstrijden, bovendien is het frame verlast, zie de verticale buis links naast de stoel, en heeft het frame stabi's, en dat mag niet op een World Formula frame.
Mocht je op zoek zijn naar een raceklare en betaalbare combinatie, stuur dan even een PBtje, weet ik er nog wel een paar.