Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 11:05 pm 

Geregistreerd: zo feb 24, 2013 2:53 pm
Berichten: 1
hallo alle maal ik heb een crg kart gekocht met een tkm blok er op
ik zou graag wat meer blokken willen kopen
alles doe ik hobby matig en heb geen groot budget
dus wie weet waar deze blokken liggen ik hoor het graag groet robin

ik zoek ook nog een tweede kart voor indoor kart baan dus heb je nog wat staan hoor ik het graag


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 12:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
TKM K4s is een beetje zeldzaam. Wel een leuk blok hoor.
Waren in Engeland erg populair. Wilfred weet er e.e.a. over. Olie tijdig verversen is erg belangrijk.
Wij hebben er eens een gehad maar snel weer weg gedaan omdat er niets voor te krijgen was
Tal-ko geeft amper support, die sturen alleen maar aan op het opsturen van het blok naar Engeland in geval van revisie oid.

Hier op het forum vind je via de zoek knop er e.e.a. over!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo robinlww,

Leuk dat je een TKM K4S hebt, ik ben er altijd tevreden over geweest. Zoals Deksel al aangeeft, is het belangrijkste de olie. Het carter is klein; er gaat maar 250cc in en je moet er ook zeker niet veel meer in stoppen, want dan komt het er via overdruk weer uit. Hoe meer teveel je erin stopt, hoe meer - lees te veel - komt er door de overdruk uit en dan rij je met te weinig olie en dat is killing voor het blokje..... Dus na elke dag rijden olie eruit en nieuwe erin en tijdens de dag het oliepeil in de gaten houden en na een uurtje rijden een beetje bijvullen.

Als je het blok alleen op een indoorbaan gebruikt, komt hij niet volledig tot zijn recht denk ik, dus probeer ook zeker eens een buitenbaan. Ik kon de Rotax Maxen redelijk bijhouden op Berghem, dus snelheidspotentieel zit er zeker in.

Zorg er verder voor dat je het blok altijd eerst goed warm rijdt voordat je voluit gaat - net als olie is dit van belang voor de levensduur van het blok. Revisie intervallen zijn na 80-100 rij-uur, dus dat is schappelijk voor een hoogtoerig 4t blok. Revisie zelf is duur, maar als je het zelf kan is dat natuurlijk minder een probleem (let dan wel op de juiste aanhaalmomenten, anders loopt ie na revisie zeker kapot). Ik heb nooit problemen met de producent in Engeland gehad (Tal-ko), ze wilden graag onderdelen opsturen. Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken, want toendertijd had je in NL nog een verdeler, maar die is er nu al weer enkele jaren mee gestopt... Ook in Belgie is er geloof ik geen support meer. Jammer, maar gezien de weinigen die ermee rijden in de Benelux wel logisch.

Verder niet te wild met de koppeling doen; ook niet een beetje gas geven als je stilstaat met voet op de rem om blok op te warmen.... dan is je koppeling binnen een minuut weg (heeft een vriend van mij ervaren). Donuts draaien is leuk, maar ook niet aan te raden om dezelfde reden... :mrgreen:

Af en toe kom je nog eens een aanbieding tegen op mp, dus blijf kijken en sla toe als je er eentje ziet zou ik zeggen. Onderhoudshistorie en gereden uren zijn belangrijk bij 2e hands aanschaf. Maar moeilijk te controleren en je weet nooit of de verkoper de waarheid spreekt - helaas zelf moeten ondervinden en dan wordt je niet blij...

Succes en wie weet komen we je eens tegen op een buitenbaan (Eefde is zeer geschikt voor een TKM, maar ook Veldhoven is goed te doen).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Laatst bijgewerkt door Wilfred op di feb 26, 2013 8:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
Ik heb daar ook altijd mee gereden, maar ze zijn zeer onderhoud gevoelig zoals Deksel en Wilfred dit ook zeggen, op 2 de hands.be staat er nog eentje enkel oliecondensor ontbreekt. In Antwerpen kunnen ze nog onderdelen ervoor bestellen bij DFK als ik me niet vergis. Mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 8:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Onderhoud gevoelig zou ik niet zeggen, dan lijkt het alsof je vaak moet reviseren/onderdelen vervangen. Dat is niet zo, alleen is het blok gevoelig voor de juiste behandeling (olie altijd vervangen na een dag rijden, beetje bijvullen na elk rij-uur per dag, goed warm rijden voor volgas te gaan etc.).

Onderhoudsinterval is juist lang voor een hoogtoerige 4T :mrgreen: =D) , 2x zolang als mijn Swiss...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 9:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
Mss heb ik het verkeerd geformuleerd, bedoelde elke keer na het rijden olie vervangen, tijdens het rijden af en toe kijken of er geen olie in die oliecondensor pot zat, dan weer 50 cc bijvullen, op korte banen oppassen met je koppeling, koppeling reinigen. dat bedoelde ik met onderhoud gevoelig :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 10:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik heb er twee gehad, en met heel veel plezier probleemloos gereden.
As je de motor aan de hand van een aantal vuistregels behandeld dan kan je probleemloos genieten van je blok.

* iedere keer de juiste hoeveelheid olie erin van het juiste voorgeschreven type.
* eerst goed warmdraaien voordat je gaat belasten, zorg voor een beetje nauwkeurige temperatuur meter.
* af en toe in de begrenzer is geen enkel probleem maar overstuur hem niet.

Veel plezier met je K4S

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 10:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Oh ja, en vergeet niet voordat je de motor start, eerst de starter op krukas laten draaien met de ontsteking uit. Hierdoor wordt de olie het blok door gepompt en is er voldoende smering. Twee keer twee seconden is voldoende.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 11:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Je kan ook onderdelen bestellen bij BG motoren ( Hans vd Gugten en Ad Benschop ).

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Staat niet op hun site en ik heb Hans er ook nog niet over gehoord (maar kan wel natuurlijk).
Zou wel mooi zijn als er weer een leverancier voor TKM onderdelen in NL is...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 1:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Kwam dit tegen op Marktplaats.nl

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 2:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ah, vandaar, bedankt ! Als ik Hans zie zal ik er eens naar vragen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 10, 2013 12:46 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Hallo forumleden,

Mijn oog is gevallen op een TKM, als motor voor mijn broertje die wil gaan beginnen met karten.

Op Marktplaats staat er eentje met 50 draaiuren volgens de verkoper. Ik zou hem zelf open kunnen halen om te controleren, mits ik aan onderdelen kan komen. Is er ondertussen meer bekend over verdelers voor deze motoren? Een pakkingset is bijvoorbeeld nooit verkeerd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 10, 2013 1:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Staat hier op het forum 1 te koop die goed is.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 10, 2013 6:05 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Kartje, dankjewel.
Ik heb contact opgenomen met Wilfred.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David