Auteur |
Bericht |
The-Stig
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:17 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Hey, Ik heb na lange tijd mijn honda gx390 terug inelkaar gebouwd. Nu als ik hem start en stationair laat draaien is alles redelijk normaal, maar als ik een paar keer volgas geef wordt hij na 2 à 3 minuten al erg warm. Het motorblok zelf valt nog wel mee door de geforceerde koeling maar vooral de uitlaat wordt heel warm, zo warm dat als ik er een beetje water opgooi het direct begint te koken. Weet iemand wat dit kan zijn? Of is dit normaal? Want het is mij nog nooit opgevallen. Olie heeft hij genoeg. Het koelrad draait, hij staat niet te arm, de uitlaatkanalen zijn wel geflowd en er zit een open spruitstuk met 100cc demper op. Alvast bedankt! Senne
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:31 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Het is normaal dat een uitlaat al na enkele seconden heel erg warm wordt. Dat water onmiddellijk verdampt na enkele minuten rijden schrik ik niet van. Zolang je blok zelf niet super warm wordt dat het ijzer begint te smelten moet je je geen zorgen maken.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:55 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Oh oke da's goed. Met de brommer is dit niet zo snel, vond het een beetje raar omdat het me vroeger nooit was opgevallen maar dan weet ik dit ook weer
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 7:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Een brommertje zijn uitlaat word ook warm hoor Iemand die eens met mn kart en overall reed stoote zijn arm tegen de uitlaat ( van een gx200) En de overall zat er ook op en dat kookte ook wel even hehe
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 8:22 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik zou zeggen start hem is zonder demper, dus alleen met spruitstuk dan snap je wel waarom hij zo snel heet word en continue komt er uit je uitlaat. Ik heb ook een keer me duim verbrand met het omleggen van me ketting toen had hij 3 minuutjes stationair gelopen en stoten ik even tegen het spruitstuk aan, de huid was meteen weg.
Dus ik zou me niet te druk maken.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 10:00 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ook ik heb er wat profiel van mijn vingers op achtergelaten Afijn, die uitlaat word inderdaad heel snel erg warm... Volkomen normaal.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 9:14 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
ALs ik mijn Yamaha yzf426 starte werd de uitlaat binnen een minuutje of 5/6 roodgloeiend! De uitlaatgassen van een 4 takt zijn warmer dan een 2takt, dit omdat het rendement gewoon hoger ligt.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|