Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 8:50 am 

Ik rij al een paar jaar 2takt met een tm schakel, maar nu wil ik er graag een 4 takt bij kopen om er mee op oldenzaal mee te gaan rijden.
In de toekomst wil ik hiermee ook eens een wedstrijd gaan meepakken als deze nog worden georganiseerd. Nu weet ik alleen niet of je als budget rijder een beetje mee kan komen op een 4 takt, in de 2 takt klasse is dat al bijna onmogelijk. Ik ben aan het kijken naar een kartje voor max 750,-. is dit een reëel bedrag of zal ik dit moeten bij stellen. en wat is er mogelijk op het gebied van tunen als je er ook wedstrijden mee wilt rijden in de toekomst. Ik heb op dit moment een kart gezien op marktplaats alleen is dit geen honda. Link http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/karting/m601258963-kart-met-honda-gx390.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr.
ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen op het gebied van de 4 takt. Alvast bedankt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 10:23 am 

Ik denk dat bij de 390 de rijder de belangrijkste schakel is. Zeker bij de standaard klasse, waarvoor wedstrijden zijn op zowel Eefde als Oldenzaal.
Mits je kart goed onderhouden is en conform reglement zal er niet veel verschil zitten in de motoren. De afstelling en de rijder maken dan het verschil. Een wat ouder chassis/motor zijn minder in het nadeel bij de 390 dan bij de snellere klassen als ICC/VT250 etc. Daar komt nog bij dat de 390 klasse meer recreatief is ingesteld dan de meeste andere klassen.

De kart die jij op mp bedoelt is een imitatieblok, bij sommige wedstrijden zal je met imitatie mogen rijden; gewoon navragen. Echter is dit een getunede 390, dus deze valt in de vrije klasse en niet in de standaardklasse ! Juist de standaardklasse is weer in opkomst, dus voor wat jij wilt zou ik deze niet kiezen.

Succes in ieder geval.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 11:48 am 

leuk te horen dat er mischien weer een nieuwe 390 rijder komt!!!! :D
zelf heb ik ook een kart gekocht voor 750 euro, orgineel standaard honda blokje er op,, beetje opgeknapt en nieuwe (belangrijke) onderdelen gekocht. prima om mee te komen met de rest!!

als je idd mee wilt rijden met wedstrijden dan zou ik kijken voor een standaard blok! wedstrijden op eefde zijn ook zeer aan te raden!!!

hopelijk tot ziens met een 390 ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 4:12 pm 

Wat ik heb gedaan is een honda gekocht die van een tafelzaag kwam (150€) en dan nog een koppeling (€170) en wat kleine dingetjes (€50) voor de rest kan je al een leuk chassis'tje rijden kopen, maar die had ik nog. Voordeel is dat een motor op van die industriemachines redelijk weinig draait.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 4:11 pm 

Allen bedankt voor de info. Hier kan ik wat mee!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 7:52 pm 

Ik heb afgelopen Zondag mijn eerste wedstrijd gereden met de GX390. De motoren moeten orgineel zijn "uiteraard mag de begrenzer er uit".
Een getuned 390 blok word "gelukkig" niet toegestaan anders is het einde weer zoek. Ik moet zeggen dat ik er ontzettend van genoten heb en dat de investering om m'n kart reglementair te krijgen mij meer dan waard was. Ik hoop je volgend seizoen in Eefde tegen te komen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 4:53 pm 

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad Tim!!

Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]